Audiències

TV3 tanca l'agost amb l'11,4% de quota i com a líder del rànquing de programes

A més, el canal infantil Super3 bat el seu rècord i el panel de GFK li dóna a TV3 una valoració qualitativa global de 7,81.

Segons dades de Kantar-media, TV3 ha tancat el mes d'agost amb l'11,4% de quota. La cadena líder ha estat Tele 5, amb el 12,4%, seguida de TVE (12,1%). Per la seva banda, Antena 3 ha tingut un 9,8%; Cuatro, un 7,3%, i La Sexta, un 5,9%. A més, La 2 ha tingut el 3,1% i el 33 ha pujat 4 dècimes, i s'ha situat en l'1,9%. Per la seva banda, la cadena de pagament Digital+ ha obtingut el 2,7%.

Per grups empresarials, el líder ha estat el de Televisió Espanyola, amb el 20,1%, seguit de Televisió de Catalunya, amb el 16,4%. El grup de Tele 5, Gestevisión, ha tingut el 15,9%; el d'Antena 3, el 15,2%, i Sogecable, el 8,2%.

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya l'agost, TV3 ha estat líder, amb un total de 15, seguida de TVE, amb 14. Dels 15 programes de TV3, 5 s'han situat en els 15 primers llocs del rànquing: el Barça-Milan del Trofeu Joan Gamper, en el número 2; la transmissió del GP d'Hongria de Fórmula 1, en el 3; el "Telenotícies vespre", el 4; el "Telenotícies migdia", el 5, i el "Telenotícies cap de setmana vespre", el 15.

Els altres 10 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos són: "Afers exteriors" (19), "Polònia" (21), el "Telenotícies cap de setmana migdia" (23), l'amistós K League-Barça (25), l'Ajax-Dinamo de Kíev de Champions (27), el reportatge "S'ha acabat la festa" del programa "30 minuts" (30), "APM? Extra" (34), "APM?" (36); "La partida de TV3" (38) i el "Telenotícies comarques" (39).

Rècord del canal Super3

Dins del grup empresarial de Televisió de Catalunya, a més de la consolidació del canal de notícies 3/24, amb l'1,1% mensual de quota, cal destacar la gran acceptació del canal infantil Super3, que, tot i no haver arribat encara al primer aniversari, ha batut aquest agost el seu rècord d'audiència, amb el 2,1% de quota. Durant aquest període mensual ha pujat 4 dècimes i s'ha situat ja com el segon canal temàtic infantil més vist, per davant de Disney Channel, en la seva emissió de TDT en obert, que ha obtingut l'1,9%. D'altra banda, el web del Super3 ha continuat la seva tendència a l'alça amb un acumulat de 352.000 navegadors únics durant els mesos de juliol i agost.

Lideratge als webs dels informatius i dels vídeos de "La partida"


Pel que fa al consum per internet de la programació de TV3, cal destacar que els programes més seguits l'agost als portals de la CCMA han estat els informatius: els "Telenotícies", amb 324.000 visionats; l'edició estiuenca d'"Els matins" (105.000), i "El temps" (78.000), ocupen els tres primers llocs del rànquing. Amb les vacances escolars ha augmentat també el consum de vídeos per part dels més petits, ja que els del "Club Super3" se situen en quarta posició, amb gairebé 70.000 visionats.

A més, els usuaris dels portals s'han mantingut fidels al consum de vídeos de programes que, en alguns casos, ja no estaven en antena. És així com "La Riera" s'ha situat en cinquena posició amb 65.000 visionats, seguida de "Polònia" (57.500), "Ventdelplà" (56.400), "APM?" (52.060), "Crackòvia" (44.995) i els vídeos d'avançament de la sèrie "Diaris de vampirs" (40.000). Per vídeos concrets, el lideratge és per a la primera emissió del concurs "La partida de TV3", amb prop de 20.000 reproduccions, seguit d'un gag de l'"APM?" (11.500) i del darrer capítol de "Ventdelplà" (11.300).

Alta valoració qualitativa del panel de GFK

Pel que fa a la valoració qualitativa del panel de GFK, TV3 ha tingut aquest agost una valoració global de 7,81, i torna a superar totes les altres grans cadenes: TVE i La Sexta (7,67), Cuatro (7,39), Antena 3 (7,27), i Tele 5 (7,12).

Per perfils, TV3 manté el lideratge en els individus de 25 a 34 anys, que valoren la cadena amb un 7,99. I els programes més ben valorats de TV3 aquest mes d'agost continuen sent l'espai "Sense ficció", les transmissions de les curses de Fórmula 1, "El gran dictat", "APM?", "El paisatge favorit de "Catalunya", "Afers exteriors", els informatius i l'últim dia del campionat d'Europa d'atletisme.

Per la seva part, el 33 aconsegueix aquest agost el seu rècord qualitatiu amb una valoració de 8,34. Torna a ser la cadena líder en el rànquing qualitatiu, manté aquest lideratge entre els individus de 55 a 64 anys i afegeix el lideratge en el perfil de 35 a 44 anys, i entre les dones. Els programes més ben valorats de la cadena són: "L'home dels lleons", "Export.cat", "Material sensible", "Planeta Terra", "Thalassa", "Horitzons", "Cronos", i les finals que tancaven el campionat d'Europa d'atletisme.