Audiències anuals

TV3 tanca el 2010 com a líder a Catalunya

TV3 acaba l'any com la cadena líder a Catalunya amb un 14,8% de quota, 2 punts per sobre de la segona del rànquing, a més de ser líder en informatius, en futbol i en consum a Internet, i d'haver estrenat tot un grapat de nous programes amb un gran èxit.
TV3 ha estat la cadena líder a Catalunya d'aquest any que ja acaba amb un 14,8% de quota, 2 punts per sobre de la segona del rànquing, Tele 5, que té un 12,8%. La cadena ha estat líder durant 225 dies de l'any (63%), és a dir, que 2 de cada 3 dies ha estat la més vista. Per grups de comunicació, TVC també lidera el 2010 amb un 18,9% de quota, seguida a 5 dècimes per RTVE, que obté un 18,4%. Gestevisión aconsegueix un 15,6%; Antena 3, un 14%; Sogecable, un 7,9%, i La Sexta, un 6,2%.

Líders en informatius
Els espectadors trien majoritàriament TV3 per estar informats: ho demostren les dades d'audiència amb uns resultats aclaparadors. La quota mitjana del 2010 és del 25,3%. Els Telenotícies més vistos de l'any han estat els de les nevades del 8 de març. Pel que fa al 3/24, acaba l'any amb una quota mitjana de l'1,1%, quatre dècimes més que l'any anterior i doblant els resultats dels altres canals d'informació de 24 hores. En aquest cas l'emissió més vista va ser la del 28 de novembre, que coincideix amb les eleccions al Parlament de Catalunya (3% de quota).

Nous programes, nous èxits

Èxit de les apostes de TV3 per aquest any en totes les seves àrees i destacant sobretot la producció pròpia. En l'àmbit de ficció cal remarcar l'èxit de "La Riera", la nova telenovel·la de TV3, que té una quota mitjana del 19,3% i 366.000 espectadors; "Més dinamita", amb el 16,5% i 507.000 espectadors, i "La sagrada família", que obté el 15,1% de quota i una audiència de 472.000 espectadors. Els programes de Nous Formats "El convidat", "Disculpin les molèsties" i "No me la puc treure del cap" registren respectivament unes quotes mitjanes del 24,6%, 22% i 21,1%, amb unes audiències de 748.000, 685.000 i 678.000 espectadors. Pel que fa a Entreteniment, "Buscant la Trinca" anota una quota del 18,1% i 513.000 espectadors de mitjana, i el concurs "La partida de TV3", un 12,8% de quota i una audiència de 309.000 espectadors. La sèrie "Danys i perjudicis", que encapçala Glenn Close, té un 11,1% de quota i 308.000 espectadors; "Els visitants", un 12,2% i 314.000 espectadors, i "Fringe", un 10,9% i 275.000 espectadors.

Una programació consolidada
Hi ha un bon nombre de programes que s'han consolidat com a puntals tant del "day time" com del "prime time", liderant les seves franjes la majoria. "Els matins", amb una quota mitjana del 21,9%, és el líder indiscutible de la seva franja i, a les tardes, "Divendres" ha demostrat una clara tendència a l'alça aconseguint en aquest últim trimestre les millors dades de l'any, un 10,3% a l'octubre, un 11,7% al novembre i un 12,3% al desembre. L'humor que ofereix TV3 també s'ha consolidat com a gran valor de la cadena. En aquest gènere s'ha de destacar les dades de "Crackòvia", amb 1.003.000 espectadors de mitjana i una quota del 30%, aconseguint el rècord històric del programa. "Polònia" aconsegueix el 2010 653.000 espectadors i una quota del 22%, i el dia 4 de febrer també sobrepassa el milió d'espectadors (1.023.000) i el 30% de quota (30,9%). L'"APM?" i la seva versió "Extra" obtenen un 18% de quota i un 19,6% amb 362.000 i 429.000 espectadors de mitjana. El programa "Zona Zàping" que ofereix imatges espectaculars del món esportiu, té un 20% de quota i és seguit per 562.000 espectadors. I el ja clàssic "Caçadors de bolets" continua acaparant l'atenció de l'audiència amb 640.000 espectadors i una quota mitjana del 19,6%. Finalment, aquesta temporada s'ha acomiadat una de les sèries de més èxit de TV3, "Ventdelplà", i ho ha fet amb tots els honors. El desenllaç va tenir una quota del 17%.

Líders en futbol i Fórmula 1
La Lliga de Futbol aconsegueix captar l'atenció de 460.000 espectadors de mitjana. El partit més vist va ser el R. Madrid-Barça, celebrat l'11 d'abril, que va tenir 1.414.000 espectadors i una quota del 44,1%. La Copa del Rei ha congregat 1.191.000 espectadors amb una quota del 36,9%, i també som líders en la Champions amb 966.000 espectadors de mitjana i una quota del 33,5%, per sobre de TVE, que també n'emet partits i que obté uns resultats de 926.000 i 31,2% respectivament. Bons resultats de la Copa Catalunya: 484.000 espectadors de mitjana i una quota del 16,4%. En Fórmula 1 TV3 també s'imposa a La Sexta, aconsegueix 472.000 espectadors de mitjana i una quota del 29%, 10 punts i 3 dècimens més que La Sexta (19,3%) i 127.000 espectadors més de mitjana (345.000).

Líders en servei públic i qualitat

L'èxit d'audiència dels programes especials demostra que la cadena ha estat on havia de ser, en els grans esdeveniments, i ha informat del que havia d'informar, en els moments oportuns, com la cobertura a les Eleccions al Parlament de Catalunya, l'especial "Benet XVI a la Sagrada Família", el documental de Dolors Genovès "Adéu, Espanya?", o "La Marató de TV3" 2010, dedicada a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. A més, TV3, la única cadena que contracta el panel GFK per valorar la qualitat dels seus programes, és la televisió generalista més ben valorada. Obté un notable alt (7,9). La segueix TVE i La Sexta, amb una nota del 7,7; Cuatro, amb un 7,6; Antena 3, amb un 7,4, i Tele5, amb un 7,2.
 TV3 col·loca 29 programes en el rànquing dels 40 més vistos de l'any, exceptuant el futbol. Pel que fa al rànquing anual de retransmissions de partits de futbol, TV3 també és la cadena que en situa més, 8, seguida per Tele 5, que en col·loca 7, i de TVE, que apareix en 5.

Líders a Internet
El conjunt de webs de TV3, encapçalat per tv3.cat, acaba l'any 2010 superant el milió i mig d'usuaris únics, gairebé el 50% més que fa un any. Les xifres també són molt positives pel que fa al consum de vídeo: al novembre, hi va haver prop de 8 milions de visualitzacions, un 26% més que a l'octubre i
un 175% més que al novembre del 2009. "La Riera" és el programa més vist, amb 1,1 milions de visualitzacions en línia. L'estrena del nou TV3alacarta ha
provocat un creixement del consum de vídeo, tant sota demanda com dels directes de TV3 i el Canal 3/24. El 3cat24.cat també bat rècords i esdevé líder destacat de la informació en català a internet, amb 472.000 usuaris únics i gairebé 4,5 milions de pàgines vistes (Dades Nielsen/OJD Novembre 2010). TV3 també augmenta exponencialment el nombre de seguidors a les xarxes socials: les pàgines de Televisió de Catalunya a Facebook tanquen el 2010 amb més d'un milió de seguidors. A Twitter ja són 40.000, a banda que paraules clau relacionades amb programes de la casa han estat entre els Trending Topics a nivell estatal. Al portal de vídeos YouTube, el canal de TV3 ja sobrepassa el milió i mig devídeos vistos al mes.