Audiències

TV3, més líder al febrer

TV3 puja 8 dècimes en relació al gener i obté un 14,9% de quota, la mitjana més alta des del maig del 2011. La sèrie "La Riera" és el més vist a la xarxa, amb més d'un milió de visionats.

TV3 ha estat més líder al febrer i manté el liderat recuperat al setembre de l'any passat, després del parèntesi del juliol i l'agost. Al febrer ha pujat 8 dècimes en relació al gener i arriba al 14,9%, la quota mitjana més alta des del maig del 2011. Manté un gran avantatge, 3,8 punts, sobre TVE, la segona cadena generalista més vista.

En el tercer lloc del rànquing de cadenes generalistes se situa Tele 5, amb l'11%. En el quart lloc se situa Antena 3, amb el 10,6%; en el cinquè, Cuatro, amb el 5,6%, i en el sisè, La Sexta, amb el 4,1%. Per la seva part, La 2 ha obtingut el 2,4%, i el 33, l'1,5%.

Aquest lideratge destacat ha estat possible perquè ha sigut la més vista un total de 22 dies dels 29 que tenia el febrer, mes en què s'ha consumit una mitjana de 271 minuts per persona i dia, només un minut menys que el rècord històric del gener.

Pel que fa al conjunt de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el percentatge total de quota d'audiència ha estat del 20,4%. A més de les dades de TV3 i el 33, les quotes mitjanes dels canals temàtics de TVC han estat: el canal infantil i juvenil Super3/3XL, l'1,6%; el canal de notícies 3/24, l'1,2%; i el canal Esport3, l'1,1%. Amb aquest 1,1%, l'Esport3 duplica la quota de la resta de canals temàtics esportius.

Un altre aspecte del liderat de TV3 d'aquest febrer és que l'ha tingut en les franges de matí, migdia, sobretaula i "prime time".

Un total de 12 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el liderat de manera aclaparadora, amb 21, dels quals 12 entre els 15 primers.  Les altres cadenes que han col·locat programes entre els 40 més vistos són: TVE, 8; Antena 3, 5, Tele 5, 4, i Cuatro i La Sexta, 1.

Els 12 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing, entre els quals hi ha totes les edicions dels Telenotícies, han estat: el partit de la Lliga de Futbol Barça-Reial Societat, en el segon lloc; els "Telenotícies vespre", "Telenotícies cap de setmana vespre", "Telenotícies cap de setmana migdia" i "Telenotícies migdia", entre el tercer i el sisè lloc, respectivament; "Crackòvia", en el setè lloc; "APM? Extra" i "APM?", en el vuitè i novè llocs, respectivament; "Polònia", en el desè lloc; "No mes les puc treure del cap", en el dotzè lloc; el documental del programa "Sense ficció" "Pepe&Rubianes", en el tretzè lloc, i "Zona zàping", en el quinzè lloc.

La resta dels 9 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: el reportatge del programa "30 minuts" "Els guerrers de la mina", en el lloc número 16; la docusèrie "Mestres", en el lloc número 17; la sèrie "La Riera", en el lloc número 18; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 21; la sèrie "KMM", en el lloc número 25; la pel·lícula "Chico&Rita", en el lloc número 26; la pel·lícula "I tant que sí! Pot ser", en el lloc número 28; "Espai Terra", en el lloc número 35; i el partit de la Champions Milan-Arsenal, en el lloc número 40.

El consum de vídeos sota demanda ha estat de 776.000 hores

Les audiències als portals de la CCMA constaten que la sèrie "La Riera" continua sent el programa més seguit a la xarxa, amb més d'un milió de visionats, i que aquest febrer el consum de vídeos sota demanda ha arribat a les 776.000 hores.

El rànquing per programes l'encapçala "La Riera", amb 1.042.000 visionats, seguida de les sèries del canal 3XL, que aconsegueix 463.000 hits, i els Telenotícies, amb 444.000 hits, i "Bola de drac", amb 406.000 hits. Les sèries del Super3 són les següents de la llista i fan 366.000 visionats. I els programes amb més seguiment en directe han estat "Els matins", amb 129.000 connexions, el "Telenotícies migdia" amb 110.000, i el programa de tarda "Divendres", amb 87.000 connexions.

El rànquing de vídeos més vistos està ocupat també per "La Riera", que ocupa el lloc 9 de les 10 primeres posicions. El vídeo més vist és el capítol 422 de la sèrie, que supera els 61.000 visionats. I l'únic vídeo que no correspon a la sèrie i que s'ha situat entre els 10 més vistos ha estat el de la cançó del Mic, el personatge infantil de l'univers Super3, que ocupa la tercera posició, amb més de 55.000 visionats.

El consum de vídeos sota demanda ha estat de 776.000 hores, i el consum del senyal en directe ha tingut al mes de febrer un total de 435.000 hores.

El canal més vist ha estat TV3, amb 1.076.000 connexions, seguit del canal de notícies 3/24,  amb 712.556, i de TV3CAT, amb 348.000 connexions.

El rànquing de consum via podcast el lidera "Crackòvia", seguit d'"APM?", "La Riera" i Polònia".

Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest gener una valoració global de 8.00, la més alta de les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després del 33, la cadena líder del panel, que treu un 8.39, i de La 2, que treu un 8.38. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta, un 7.86; TVE, un 7.79; Antena 3, un 7.77; Cuatro, un 7.44,  i Tele 5, un 7.33.

El 33, la cadena líder d'aquest rànquing de valoració qualitativa, és la més ben valorada pels grups d'edat compresos entre els 35 i els 65 i més anys. TV3 torna a liderar el grup més jove, el dels 16 als 24 anys, on obté un 8.5, i dels de 25 a 34.

Els 10 programes més ben valorats de TV3 aquest mes de novembre, amb una nota igual o superior a 8 en una escala sobre 10, són: "El gran dictat" i "Espai Terra", 8.8; "Sota terra" i "Àgora", 8.5; "Sense ficció" i "El vestidor", 8.4; "30 minuts", "APM?" i el "Telenotícies cap de setmana migdia". 8.3; "APM? Extra", "Polònia" i el "Telenotícies comarques", 8.2.

Finalment, els 10 programes més ben valorats del 33 són: "Thalassa", 9.5; "60 minuts", 9.4; "Òpera en texans" i "Quèquicom", 9.1; "El documental", 9.0; "Tresors del patrimoni cultural de la humanitat" i "Catalunya des de l'aire", 8.9; "Cronos", 8.8; "Singulars" i "Valor afegit", 8.7.
Anar al contingut