Audiències

TV3 manté el lideratge per novè mes consecutiu

TV3 guanya al maig, amb el 16,1% de quota, i manté l'increment mensual de la quota iniciat al gener. A més la cadena manté el lideratge del rànquing de programes, amb un total de 28 entre els 40 més vistos. I Esport3 estableix un nou rècord, amb l'1,2% de quota.

TV3 ha mantingut al maig els lideratges d'audiència i del rànquing de programes. El lideratge d'audiència ja el manté al llarg de nou mesos consecutius, amb un increment constant des del gener i que aquest maig ha arribat al 16,1% de quota. A més, ha liderat 25 dels 31 dies del mes. Pel que fa a l'altre rànquing, el dels 40 programes més vistos a Catalunya, TV3 el torna a liderar, amb 28. D'altra banda, el consum en directe de vídeo als portals s'ha incrementat un 16% i arriba a 1.230.000 hores, amb 9.870.000 connexions, de les quals 91.000 van ser al canal Esport3 per seguir la final de la Champions i el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 (audiències de consum de vídeos).

Segons dades de Kantar Media, TV3 manté el lideratge per novè mes consecutiu i puja fins al 16,1% de quota, amb 3,8 punts d'avantatge amb relació a Tele 5, la segona cadena classificada, amb el 12,3%. TVE ha quedat en tercer lloc, amb l'11,2%; Antena 3, en quart lloc, amb el 8,8%; Cuatro, en cinquè lloc, amb el 5,4%, i La Sexta, en sisè lloc, amb el 5,3%. La 2 i el 33 han obtingut el 2,1% i l'1,4%, respectivament.

TV3, a més de pujar la quota global mensual tres dècimes, ha liderat 25 dels 31 dies del maig, impulsada pel desplegament fet per cobrir les transmissions esportives i les eleccions municipals, i per la gran acceptació del treball per part dels espectadors. Per la seva part, els canals temàtics de TV3 han aconseguit una nova fita, ha assumit un nou rècord mensual el canal Esport3, que en només quatre mesos de funcionament ha arribat a l'1,2% de quota, que el fa líder destacat dels temàtics esportius. Mentrestant, el canal infantil i juvenil 3XL s'ha situat, amb l'1,4%, en el segon lloc d'aquests temàtics, i el canal de notícies 3/24 manté el lideratge en el seu àmbit i iguala percentatges anteriors de rècord, amb l'1,2%.

I per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya arriba al 21,3% de quota, amb un increment de 2,7 punts des del gener passat. Pel que fa a la resta de grups empresarials, el de Tele 5, Gestevisión, ha obtingut el 17,1%; el de Televisió Espanyola, el 16,8%; el d'Antena 3, el 14,4%; el de La Sexta, el 7,6%, i el de Sogecable, el 5,9%.

13 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing dels 40 més vistos
Pel que fa al rànquing de programes, TV3 el continua liderant de manera destacadíssima, amb un total de 28 entre els 40 més vistos al maig a Catalunya. TVE n'ha situat 9, i Tele 5 n'ha situat 3.

Dels 28 programes de TV3, 13 s'han situat en els 15 primers llocs d'aquest rànquing: la celebració del triomf en la final de la Champions i la cerimònia d'entrega de la Copa, en el segon lloc; el partit de la final de la Champions, en el tercer lloc; "Crackòvia", en el quart lloc; la prèvia al partit de la final de la Champions, en el cinquè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el sisè lloc; la cursa del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, en el setè lloc; "APM?", en el vuitè lloc; el "Telenotícies vespre", en el desè lloc; el reportatge "Indignats", del programa "30 minuts", en l'onzè lloc; "Esport club", en el dotzè lloc; "Veterinaris", en el tretzè lloc; el "Telenotícies migdia", en el catorzè lloc, i l'especial "La llegenda continua", en el quinzè lloc.

Els altres 15 programes de TV3 que ocupen plaça en el rànquing dels 40 més vistos a l'abril són: "Zona Champions", en el lloc número 16; "Polònia", en el lloc número 17; "Polseres vermelles", en el lloc número 18; la sèrie "Dues dones divines", en el lloc número 21; "Zona zàping", en el lloc número 24; el reportatge "Seduïts pel Pep", en el lloc número 25; la gala del Català de l'Any, en el lloc número 26; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 27; "APM? Extra", en el lloc número 31; l'especial de la nit electoral, en el lloc número 32; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 33; la sèrie "La Riera", en el lloc número 34; els entrenaments oficials del Gran Premi de Mònaco de Fórmula 1, en el lloc número 35; "L'endemà", en el lloc número 36, i "Àgora", en el lloc número 37.

TV3 té una mitjana de 8,06 en la valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK

Finalment, pel que fa al panel de valoració qualitativa de programes que elabora l'empresa, cal destacar que TV3 obté al maig un notable alt, amb una mitjana de 8,06, tot i que aquesta puntuació va arribar a 8,72 el dissabte dia 28, amb la programació especial sobre la final de la Champions. I amb la mitjana de 8,06 en una escala sobre 10, TV3 se situa en el tercer lloc de valoració qualitativa, que el lidera el 33, amb un 8,54.

TV3 continua liderant el grup de les cadenes generalistes i és l'única que treu una puntuació superior a 8. Els resultats de les altres són: TVE, un 7,90; La Sexta, un 7,89; Cuatro, un 7,67; Antena 3, un 7,65, i Tele 5, un 7,20. La 2 es manté en segon lloc, amb un 8,53.

A més, TV3 manté la valoració de qualitat molt alta i per damunt del 95%. Els programes més ben valorats aquest mes de maig han estat: "Espai Terra" (9,1); el partit de la final de la Champions Barça-Manchester United (8,9); "Sense ficció" i "Entre línies" (8,7); "L'endemà", "Fringe" i "APM? Extra" (8,6); "Polseres vermelles", "Seduïts pel Pep" i "Zona Champions" (8,5); "30 minuts"; "APM?", "Banda ampla", "El gran dictat" i "Efectivament" (8,4), i "Crackòvia" (8,3).

Els programes més ben valorats del 33 (i amb un nombre de respostes significatiu) són: "Km 33" i "Tresors del món. Patrimoni de la Humanitat" (9,5); "Segle XX" (9,3); "Thalassa" (9,2); "Ciència bàsica" i "Ciència Islam" (9,1); "60 minuts", "Cronos" i "Quèquicom" (9,0), "Experimental" i "Singulars" (8,8), i "Fotografies" (8,3).
Anar al contingut