Audiències

TV3 manté el liderat al novembre i augmenta a 2,8 punts l'avantatge a Tele 5

TV3 ha liderat 21 dels 31 dies de l'últim mes. Un total de 23 programes de la cadena se situen en el rànquing dels 40 més vistos. Els vídeos dels dos capítols del programa "Com va la vida?" han estat els més vistos a TV3alacarta.

TV3 ha mantingut el liderat al novembre, per tercer mes consecutiu, després del parèntesi de l'estiu. A més de mantenir el liderat, ha pujat l'audiència fins al 14,6% de la quota, 9 dècimes més que a l'octubre. Ha augmentat fins a 2,8 punts l'avantatge en relació amb Tele 5, i ha estat líder 21 dels 31 dies de l'últim mes, en què s'ha batut el rècord de l'any de consum televisiu, amb 270 minuts per persona i dia. A més, TV3 ha guanyat de manera aclaparadora el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 23, entre els quals hi ha produccions dels diversos gèneres: informatius, ficció, entreteniment i humor, o transmissions esportives. D'altra banda, els vídeos dels dos capítols del programa "Com va la vida?" han estat els més vistos als portals de la CCMA i la valoració qualitativa que TV3 té al panel de l'empresa GFK ha pujat fins al 8,07.

Segons dades de Kantar-Media, TV3 ha obtingut a l'octubre un 14,6% de quota, amb 9 dècimes més que a l'octubre, i un avantatge de 2,8 punts en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada en aquest rànquing de les cadenes generalistes, que ha quedat amb l'11,8% i 5 dècimes menys. En el tercer lloc se situa Antena 3, amb l'11,2% i 6 dècimes més; en el quart, TVE, amb l'11% i 3 dècimes més; en el cinquè, Cuatro, amb el 4,9% i 4 dècimes menys; i en el sisè, La Sexta, amb el 4,4% i una dècima menys. Per la seva part, La 2 ha obtingut el 2,3.0% i el 33, l'1,6%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya lidera la quota, també de manera destacada, amb el 19,8%. A més de les dades de TV3 i el 33, els percentatges de quota que els canals temàtics de TVC han obtingut a l'octubre són: el canal infantil i juvenil Super3/3XL, l'1,4%; el canal de notícies 3/24, l'1,2%; i el canal Esport3, l'1%. Amb aquest 1%, Esport3 es manté com el canal temàtic esportiu més vist, amb el doble de quota que els altres.

Un total de 13 programes de TV3 entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el liderat de manera aclaparadora, amb 23, dels quals 13 entre els 15 primers. Les altres cadenes que han col·locat programes entre els 40 més vistos són: TVE, 10; Antena 3, 5, i Tele 5, 2.

Els 13 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing han estat: el partit de la Champions Milan-Barça, en el primer lloc i líder del mes; el partit de la Lliga Getafe-Barça, en el tercer lloc; "Crackòvia", en el quart; el capítol d'"El convidat" dedicat a Xavier Sardà, en el cinquè; el partit de la Copa del Rei l'Hospitalet-Barça, en el sisè; el "Telenotícies vespre", en el setè; "APM?", en el vuitè; "Caçadors de bolets", en el desè; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en l'onzè; "Com va la vida?", en el dotzè; "Polònia", en el tretzè; el "Telenotícies migdia", en el catorzè; i el reportatge "El negoci del deute", del programa "30 minuts", en el quinzè.

La resta dels 10 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: l'especial de la nit electoral "E-11: Eleccions generals", en el lloc número 19; "Zona zàping", en el número 20; el documental "Generació D", del programa "Sense ficció", en el número 21; la transmissió de la cursa del Gran Premi d'Abu Dhabi de Fórmula 1, en el número 22; la minisèrie "Barcelona Ciutat Neutral", en el número 23; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el número 25; "APM? Extra", en el número 26; "La Riera", en el número 27; el "Telenotícies comarques", en el número 29; i l'entrevista del programa "Àgora" al candidat d'ICV-EUiA a les eleccions al Congrés, Joan Coscubiela, en el número 31.

El videoclip de la nova cançó del Mic, el cinquè video més vist

Mentrestant, els dos capítols del programa "Com va la vida?" van ser els més visionats, aquest mes de novembre, als diferents portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisulas (CCMA). La conversa entre Andreu Buenafuente i Eduard Punset ha ocupat els dos primers llocs del rànquing: el primer capítol, líder, amb 118.000 visionats, i el segon, en segona posició, amb 62.000.

Aquest rànquing per vídeos es completa amb 5 capítols de "La Riera", que se situen en tercer, sisè, setè, novè i desè lloc. "El convidat" aconsegueix el quart lloc amb la visita d'Albert Om a l'arquitecta Benedetta Tagliablue (54.000 visionats), i el vuitè, amb la conversa amb Carles Rexach (51.000 visionats). Una de les novetats del rànquing és l'aparició del personatge preferit dels mes petits: el Mic. El videoclip de la seva nova cançó arriba als 53.000 visionats i es col·loca al cinquè lloc de la llista.

Pel que fa al consum per programes, la llista està formada per: "La Riera", amb 1.053.000 visionats; "Bola de drac", amb 367.000; els "Telenotícies", amb 365.000; "El convidat", amb 256.000; "Crackòvia", amb 239.000; "Com va la vida?", amb 209.000 (inclou els dos programes, fragments i clips promocionals); "Alguna pregunta més?", amb 196.000; "Polònia", amb 147.000; "Mic", amb 134.000; i "Els matins", amb 97.000.

El consum global de vídeo ha experimentat importants augments respecte al novembre del 2010. Els consum de canals de TV3 en directe per internet ha crescut un 25%, passant de les 375.000 hores de l'any passat a les 469.000 d'enguany; i el consum a la carta ha augmentat en un 15%, amb més a les 856.000 hores.

Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest octubre una valoració global del 8,07, la més alta de les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després del 33, la cadena líder del panel, que treu un 8,58, i de La 2, que treu un 8,43. Les altres cadenes generalistes tenen la següent valoració: La Sexta, un 7,83; TVE, un 7,74; Antena 3, un 7,72; Cuatro, un 7,51; i Tele 5, un 7,17.

El 33, la cadena líder d'aquest rànquing de valoració qualitativa, és la més ben valorada per tots els grups d'edat excepte els més joves, que tornen a situar TV3 al capdavant. TV3 manté també el primer lloc en credibilitat i confiança dels informatius i, amb els programes electorals del 20-N, ha tingut el lideratge quant a objectivitat i imparcialitat.

Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de novembre, amb una nota igual o superior a 8, en una escala sobre 10 són: "Espai Terra" i "Valor afegit", 8,8; "Sense ficció", 8,6; "Com va la vida?" (primer capítol), "El gran dictat", 8,5; "30 minuts", "El vestidor", i "APM?", 8,4; "Com va la vida?" (segon capítol), "Polònia", "Crackòvia", "El convidat", "Esport Club" i el "Telenotícies cap de setmana migdia", 8,3; "APM? Extra", "Banda ampla", els "Telenotícies vespre" i "Telenotícies cap de setmana vespre", "La fórmula", i "Àgora", 8,2; "Zona Champions", "Zona zàping", "Caçadors de bolets", el "Telenotícies migdia" i "Notícies 3/24", 8,1; i "Els matins", 8,0.