Líders absoluts al mes desembre

TV3 lidera la nit de Cap d'Any

Audiència milionària i rècord històric de les campanades de TV3, amb 1.111.000 espectadors de mitjana i el 40% de quota.

TV3 ha tancat el 2010, l'any del liderat destacat d'audiències, amb un liderat absolut també la nit de Cap d'Any. Les campanades de TV3 van batre el seu rècord històric, amb una audiència milionària i el 40% de quota; l'especial previ al traspàs, "Crackòvia: lo Cap d'Any", va ser el programa més vist del dia, amb el 36,5% de quota; i el programa posterior a la transmissió de les campanades, "Cap d'Any x 10", va arribar al 25,2% de quota. Tot aquest bloc de la nit i els "Telenotícies" van fer líder destacada del dia TV3, amb el 18,3% de quota.

La transmissió de TV3 de les campanades va ser la més vista de totes les cadenes, de manera destacada i amb 300.000 espectadors més que la de TVE, la segona cadena amb més audiència dels primers minuts del 2011. Les dades d'audiència de les campanades, segons Kantar Media, són: TV3, rècord històric de les transmissions, amb 1.111.000 espectadors de mitjana i el 40% de quota; TVE, 774.000 espectadors de mitjana i el 28,5% de quota; Telecinco, 330.000 espectadors de mitjana i el 12% de quota; Antena 3, 134.000 espectadors de mitjana i el 4,9% de quota; Cuatro, 25.000 espectadors de mitjana i el 0,9% de quota; i La Sexta, 23.000 espectadors de mitjana i el 0,8% de quota.

Però el liderat de TV3 de la nit va ser total, a més dels minuts de la transmissió de l'entrada del 2011, des de la Pobla de Segur i protagonitzada per l'actor Jordi Ríos, l'alter ego del jugador Carles Puyol a "Crackòvia", i per la reportera de les curses de Fórmula 1 Laia Ferrer. Els programes previs a les campanades i els "Telenotíces" van arrodonir el liderat de TV3 de la nit i de tota la jornada, amb el 18,3% global de quota: el previ a les campanades, "Crackòvia, lo Cap d'Any", va tenir 932.000 espectadors de mitjana, el 36,5% de quota; el posterior a la transmissió, "Cap d'Any x 10", va tenir 533.000 espectadors de mitjana i el 25,2% de quota; el "Telenotícies migdia" va ser el segon programa més vist de la jornada, amb 789.000 espectadors de mitjana i el 32,7% de quota.

Consolidació del liderat mensual de TV3 i rècord històric del 3/24

Aquest liderat de la nit de Cap d'Any i de la jornada del 31 de desembre s'emmarca en el conjunt mensual, període en què TV3 ha consolidat la primera posició, amb el 15,4%. Amb aquest percentatge, TV3 supera en 3,7 punts Telecinco, la segona cadena classificada entre les generalistes, amb l'11,7% de quota; TVE ha quedat en tercer lloc, amb l'11,4%; Antena 3, en quart lloc, amb el 9,6%; Cuatro, en cinquè lloc, amb el 5,9%, i La Sexta, en sisè lloc, amb el 5,7%. El 33 i La 2 han empatat, amb l'1,9%. I la cadena de pagament ha tingut l'1,3%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha liderat el desembre de manera destacada, amb el 20,22% de quota. Cal remarcar que el 3/24 ha tingut l'1,3% de quota, rècord històric del canal de notícies del grup, que va començar a emetre al setembre del 2003. Per la seva banda, el canal infantil Super3/3XL ha tingut l'1,5%. La resta de grups empresarials han tingut al desembre aquestes quotes: el de Televisió Espanyola, el 16,7%; el de Telecinco (Gestevisión), el 15,6%; el d'Antena 3, el 14,2%; el de Sogecable, el 6,8%, i el de La Sexta, el 6,8%.

12 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing mensual

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos al desembre, TV3 triplica gairebé els seus immediats seguidors, amb un total de 27 programes, dels quals 12 s'han situat en les 15 primeres posicions. TVE n'ha col·locat 10; Antena 3, 2; i Tele 5, 1.

Els 12 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 primers d'aquest rànquing són: el partit d'anada de vuitens de final de la Copa del Rei, Barça–Athletic, en el segon lloc; "Crackòvia", en el tercer lloc; l'especial "Crackòvia: lo Cap d'Any", en el quart lloc; "Polònia", en el cinquè lloc; "APM?", en el sisè lloc; el "Telenotícies vespre", en el setè lloc; el "Telenotícies migdia", en el vuitè lloc; "El convidat", en el desè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en l'onzè lloc"; la final de la Copa Catalunya de futbol Barça-Espanyol, en el dotzè lloc; "Zona zàping", en el tretzè lloc, i "No me la puc treure del cap", en el catorzè lloc. Tots ells són programes de producció pròpia, telenotícies i transmissions esportives.

Els altres 15 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos al desembre són: el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 16; el partit de Champions de futbol Madrid-Auxerre, en el lloc número 17; "APM? Extra", en el lloc número 19; "L'endemà", en el lloc número 21; "La Riera", en el lloc número 23; "Caçadors de bolets", en el lloc número 24; el documental "Candidat Mas, president Mas: el compte enrere", en el lloc número 25; el partit de futbol Catalunya-Hondures, en el lloc número 26; el programa "El vestidor", emès després del partit de la Lliga Espanyol-Barça, en el lloc número 27; l'especial "Cap d'Any x 10", en el lloc número 28; el partit de la Lliga de futbol Madrid-València, en el lloc número 29; les pel·lícules "La llegenda de Santa Claus", "Mr. Brooks" i "Continuo com Déu", en el llocs números 36, 38 i 39; i el "Telenotícies comarques", en el lloc número 40.

Liderat absolut d'audiència i de programes de TV3 el 2010

Després de les dades del desembre, el balanç global del 2010 per a TV3 és de liderat absolut pel que fa als rànquings d'audiència de cadenes, de programes i, també, de grups empresarials. El rànquing anual de cadenes generalistes és: TV3, líder, amb el 14,8% de quota; Telecinco, segona, amb el 12,7%; TVE, tercera, amb l'11,8%; Antena 3, quarta, amb el 10%; Cuatro, cinquena, amb el 6,8%; i La Sexta, sisena, amb el 6,2%. La 2 ha tingut el 2,6%, i el 33, l'1,6%. Digital+, el 3,2%.

El rànquing anual dels 40 programes més vistos és: TV3, líder, amb 28; TVE, amb 8; Telecinco, amb 2; i Cuatro i Antena 3, amb 1, cadascuna. I per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha estat el líder de l'any, amb el 19%. El de Televisió Espanyola ha quedat segon, amb el 18,4%; el de Telecinco (Gestevisión), tercer, amb el 15,6%, el d'Antena 3, quart, amb el 14%; el de Sogecable, cinquè, amb el 7,8%; i el de La Sexta, sisè, amb el 6,2%.