Audiències

TV3 lidera el rànquing de programes, el setembre

17 dels 40 espais més vistos corresponen a Televisió de Catalunya, que puja fins al segon lloc del rànquing de cadenes, amb el 13,3% de quota.

El lideratge de TV3 del rànquing de programes inclou també el primer lloc d'aquest rànquing, amb la transmissió, el dimecres 16, del partit de la Champions Inter-Barça, que van veure una mitjana d'1.521.000 espectadors, amb una quota del 52,4%. A més d'aquest programa líder absolut, TV3 ha situat 7 programes més entre els 15 primers més vistos: "Crackòvia", en el tercer lloc; el partit Barça-Atlètic de Madrid, en el cinquè; "Afers exteriors", en el sisè; el "Telenotícies vespre", en el setè; "Polònia", en el novè; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el tretzè; i el "Telenotícies migdia", en el quinzè.

Els altres 9 programes de TV3 que s'han situat entre els 40 més vistos són: el "Piromusical de la Mercè", en el lloc número 16; "Zona Zàping", en el número 18; la transmissió del Gran Premi de Singapur de Fórmula 1, en el número 19; "APM?", en el número 20; "Ventdelplà", en el número 21; la pel·lícula "Eragon", en el número 24; la informació posterior al Gran Premi d'Itàlia de Fórmula 1, en el número 28; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el número 30; i el reportatge "Tortura, carta blanca", del programa "30 minuts", en el número 35.

Pel que fa als rànquings de cadenes, TV3 recupera audiència al setembre, i se situa en el segon lloc, amb el 13,3% de quota. La cadena líder ha estat Tele 5, amb el 15,6%, i darrere de TV3 s'han situat: TVE, amb el 12,3%; Antena 3, amb l'11,8%; Cuatro, amb el 6,7%, i La Sexta, amb el 6,3%. La 2 ha obtingut el 2,5% i el K3-33, l'1,7%. Per la seva part, Digital+ ha obtingut el 3,4%.

I per grups empresarials, Televisió de Catalunya ha obtingut el setembre el 17,2% de quota i manté el lideratge parcial de l'any, amb el 18,4%. De les cadenes del grup de TVC cal destacar el canal de notícies 3/24, que ha batut el rècord d'audiències acumulades: amb 4.269.948 espectadors mensuals i 1.005.472 de diaris. És la primera vegada que el 3/24 sobrepassa el milió d'espectadors diaris i el tercer mes que supera els 4 milions.

TV3, la cadena generalista més ben valorada pel panel qualitatiu de GFK

Una altra valoració que es fa de les cadenes és la del panel qualitatiu de GFK, integrat per l'opinió de 1.500 persones, que situa TV3 com la més ben valorada de les cadenes generalistes, amb una valoració de 7,74 sobre una taula de 10, i per davant de TVE, amb una valoració de 7,62; d'Antena 3, amb 7,32; de Tele 5, amb 7,08; i de Cuatro i de La Sexta, amb 7,59 cadascuna. En aquest panel de valoració qualitativa, TV3 només és superada per una altra cadena de Televisió de Catalunya, el K3-33, que lidera el rànquing de qualitat, amb un 8,17, i per La 2, amb un 7,80.

Entre els programes de TV3 més ben valorats destaquen l'estrena de la sèrie "A la presó", amb un 8,3, i la tornada d'"Afers Exteriors", amb un 8,4, i d'"Àgora", amb un 7,8. D'altra banda, els especials que TV3 ha emès aquest setembre també han estat ben rebuts pel Jurat d'Espectadors de GFK: "Lluís Llach, la revolta permanent", un 8,3; "Segona oportunitat, la mort sobtada a l'esport", un 8,6; "Sense ficció: 102 minuts que van canviar Amèrica", un 8,6, i el "Piromusical de la Mercè", un 8,2.

"Crackòvia" lidera la visió de programes per internet

Pel que fa a la visió de programes de TV3 per internet, cal destacar la gran acceptació que ha tingut el setembre la tornada a la graella de programes com "Crackòvia", "Polònia" i "Ventdelplà", autèntics clàssics d'èxit a la xarxa, i que ocupen els primers llocs del rànquing, i la bona acollida d'"Arròs covat", una sèrie d'animació estrenada per internet i emesa després pel 33. Els quatre capítols emesos d'"Arròs covat" se situen entre els 20 vídeos més vistos de tot el servei 3alacarta. És la primera vegada que TV3 aposta per estrenar una sèrie completa primer per internet i després per televisió.

Aquest setembre ha tingut també una gran audiència per la xarxa (a través del portal Elsesports.cat) la transmissió del partit de la Champions Inter-Barça. A més del lideratge d'audiència per la pantalla, el matx va tenir, en directe, 25.057 connexions a l'streaming de vídeo i 1.421 al d'àudio. Tant el consum de vídeo (que oferia la transmissió per TV3) com el d'àudio (la transmissió que en feia Catalunya Ràdio amb les imatges sincronitzades del partit) van arribar al moment de màxima audiència al voltant de les 22.30. En aquell moment es produïen 5.580 accessos al senyal de vídeo i 2.391 al d'àudio. L'èxit de la transmissió va fer que el portal passés, aquell dia, de 35.964 pàgines vistes fins a 635.475, amb un increment del 1.667%

Finalment, del conjunt de visions per la xarxa al llarg del setembre destaca també els 24.000 streams del resum en alta definició sobre la comarca del Bages, del programa "El paisatge favorit de Catalunya". TV3.cat té un site amb vídeos en alta definició, que són descarregables per a l'usuari i que ha tingut una excel·lent acollida des que es va estrenar, a finals de l'any passat (www.tv3.cat/HD).