Audiències

TV3 lidera al setembre amb un 14% de quota

També és la cadena que col·loca més programes en el rànquing dels 40 més vistos amb un total de 19, gairebé el mateix nombre que la resta de cadenes juntes.

L'èxit aconseguit per la programació de la nova temporada ha situat TV3 com a líder del setembre amb un 14% de quota. També és la cadena que col·loca més programes en el rànquing dels 40 més vistos: un total de 19, gairebé el mateix nombre que la resta de cadenes juntes.

Segons dades de Kantar-media, per sota de TV3, a un punt i set dècimes de distància, se situa Tele 5, amb un 12,3%, seguida de TVE, amb un 12,1%; Antena 3, amb un 9,5%; Cuatro, amb un 7,5%; i La Sexta, amb un 6,5%. La 2 ha tingut el 2,6%, el 33, un 1,6%, el Super3/3XL, un 1,5 i el 3/24, un 1%.

Per grups empresarials, tot i que Televisió Espanyola ha mantingut el liderat (18,8%), Televisió de Catalunya ha escurçat notablement distàncies (18,2%), i s'ha situat només a 6 dècimes, mentre que el mes passat estava a 3,7 punts.

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya al setembre, TV3 ha estat líder, amb un total de 19, gairebé el mateix nombre que la resta de cadenes juntes. TVE n'ha situat 11; La Sexta, 4; Antena 3, 1; Tele 5, 3 i Cuatro, 2. Dels 19 programes de TV3, 15 s'han situat en els 20 primers llocs del rànquing. "Crackòvia" és el segon programa més vist del mes (després del partit de Champions emès per TVE1, Barça - Panathinaikos). El segueixen l'Ath. de Bilbao-Barça (4), "El convidat" (5), el "Telenotícies vespre" (6), el Reial Madrid - Ajax de Champions (7), el piromusical de la Mercè (8), "Polònia" (9); el "Telenotícies migdia" (10), l'"APM?" (12), el "30 minuts" "Mantingui's a l'espera" (13), el "Telenotícies vespre cap de setmana" (14) i el GP de Fórmula 1 de Singapur (15), i el programa posterior al Gran Premi d'Itàlia de F1 (17), el "Telenotícies migdia cap de setmana" (18), "Zona zàping" (19). "Cop al Banc Central", de "Sense ficció" (31), "Ventdelplà" (33), "APM? Extra" (35) i "Bricolatge emocional"(40).

"El convidat"
, una de les apostes de la temporada, ha sigut tot un èxit en només tres emissions. Ha estat cada dilluns el segon programa més vist del dia, darrere de "Crackòvia", i ha tingut una audiència mitjana de 722.000 espectadors en el primer capítol, on Albert Om visitava Teresa Gimpera; 880.000, el segon, on l'amfitrió era Andreu Buenafuente, i 827.000, el tercer, on Om era el convidat d'Eduard Punset. Les quotes han sigut del 23,7%, el 27,2% i el 25,5% respectivament.

TV3 lidera l'acumulat de l'any

Pel que fa a l'acumulat de l'any, TV3 és la cadena líder amb un 14,4% de quota. A un punt i mig està Tele 5, amb un 12,9%, seguida de TVE, amb un 12,1%; Antena 3, amb un 10,1%; Cuatro, amb un 7%, i La Sexta, amb un 6,3%.

Alta valoració qualitativa del panel de GFK

Finalment, pel que fa a la valoració qualitativa del panel de GFK, TV3, amb un 7,84, ha millorat la valoració global respecte als dos mesos anteriors. TV3 torna a superar totes les altres grans cadenes, i és només superada per La 2, amb un 8,31, i el 33, amb un 8,17.

Amb l'inici de la nova temporada, TV3 manté i augmenta la valoració qualitativa dels seus programes. L'entreteniment de la programació també s'ha valorat més positivament, ja que el 80% del panel de GFK creu que els programes de la cadena han estat molt o bastant entretinguts.

Per targets, TV3 manté el lideratge en els individus de 25 a 34 anys, que a més pugen la nota a 8,02 i són els que millor valoren la cadena. Els programes més ben valorats de TV3 aquest setembre són: "Espai Terra" (8,94), "Sense ficció" (8,45), "Àgora" (8,31), "Banda Ampla" (8,28), els especials "Cataluña-Espanya" (8,23) i "Jaume I, memòria d'un rei" (8,22), i l'estrena d'"El convidat" (8,18). La nova temporada de "Polònia", "30 minuts", "APM?", "El vestidor", "Crackòvia" i "Els matins" aconsegueixen valoracions per sobre del 8.

El 33 una vegada més lidera el target d'individus de 55 a 64 anys amb una nota excel·lent (8,64), i el target femení, que valora la cadena amb un 8,40. De fet, el 33 supera el notable alt (el 8) en tots els targets, excepte els més joves, els de 16 a 24 anys, i els més grans, els de 65 i més. Els programes més ben valorats de la cadena són: "Thalassa", "Planeta Terra", "La Riera", "Hat-trick", "Com funcionen les coses" i "Horitzons". També destaca la valoració que fa el panel de les pel·lícules que emet la cadena.


Anar al contingut