Audiències

TV3, líder per vuitè mes consecutiu, tot i el Mundial de Futbol

Tot i les transmissions per altres cadenes dels partits del campionat del Món de futbol de Sud-àfrica, i tot i no haver transmès cap partit de futbol durant aquest mateix període, manté el lideratge, amb el 13,7% de quota.

A més, TV3 continua líder del rànquing dels 40 programes més vistos i molts dels seus programes mantenen, o augmenten, l'interès dels espectadors i augmenten l'audiència.
Segons dades de Kantar-media, TV3 n'ha obtingut el juny el 13,7%, amb 4 dècimes d'avantatge en relació amb Tele 5, que ha transmès els partits del Mundial de la selecció espanyola i que n'ha obtingut el 13,3%. TVE n'ha obtingut l'11,3%; Antena 3, el 10,3%; Cuatro (que també ha transmès partits del Mundial), el 8,3%, i La Sexta, el 6,5%. Per la seva part, la quota de La 2 ha estat del 2,7%; la del 33, de l'1,6%; la del canal de notícies 3/24, de l'1%, i la del canal infantil Super3, de l'1,3%. I la de Digital+, del 3,1%.

Lideratge absolut dels "Telenotícies"

TV3 ha estat líder de diverses franges horàries: la de matí i la de primera hora de la tarda, a més, de les corresponents als "Telenotícies". A l'àmplia franja de matí que va de les 08.00 a les 13.00, el programa "Els matins" ha tingut aquest mes de juny una quota del 21,2%; mentre que a la de sobretaula, la sèrie "La Riera" ha tingut en aquest mateix període el 19,3%. Per la seva part, les diferents edicions dels "Telenotícies" mantenen el lideratge absolut. Aquest juny, les quotes globals d'aquestes edicions han estat: "Telenotícies migdia", el 29,4%; "Telenotícies vespre", el 19,3%; "Telenotícies cap de setmana migdia", el 22,5%; i "Telenotícies cap de setmana vespre", el 18,3%. Finalment, i pel que fa a les quotes més destacades dels programes de TV3, cal subratllar la bona acceptació d'audiència que han tingut els programes estrenats aquest mes, "Sota terra" i "Bricolatge emocional", i el manteniment, amb tendència a l'alça, de les transmissions de les curses de Fórmula 1 i de la sèrie "Ventdelplà".

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha quedat en segon lloc, amb el 17,7% de quota. Líder ha estat el de Televisió Espanyola, amb el 18,4%, mentre que el grup de Tele 5, Gestevisión, ha estat tercer, amb el 16,1%, i el d'Antena 3, quart, amb el 14,4%. El grup de Sogecable ha tingut el 9,3% de quota.

8 programes entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos el juny, TV3 manté el lideratge, de manera destacada, amb un total de 20. La segueixen: TVE, amb 8; Tele 5, amb 5; Antena 3 i Cuatro, 3, i La Sexta, 1.

D'aquests 20 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos, 8 ho han estat entre els 15 primers: "Crackòvia", tercer; "Polònia", sisè; el documental "Adéu, Espanya?", setè; el "Telenotícies vespre", vuitè; la transmissió del Gran Premi d'Europa de Fórmula 1, novè; "APM?", desè; el "Telenotícies migdia", onzè, i "Sota terra", tretzè.

Els altres 12 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos han estat: l'espai d'entrega de trofeus del Gran Premi d'Europa, en el lloc número 16; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 18; "Més dinamita", en el lloc número 19; "Zona zàping", en el lloc número 20; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 21; el reportatge "Patumaires", del programa "30 minuts", en el lloc número 22; "Bricolatge emocional", en el lloc número 24; "Ventdelplà", en el lloc número 28; "APM? Extra", en el lloc número 33; la pel·lícula "Embruixada", en el lloc número 35, i el documental "Jordi Pujol: 80 anys", en el lloc número 40.

"La Riera" torna a superar el milió de visionats a internet

Pel que fa al consum per internet de la programació de TV3, cal destacar que la sèrie "La Riera" ha superat per segon mes consecutiu el milió de visionats als portals de la CCMA, una xifra espectacular que converteix aquesta producció en un autèntic fenomen a la xarxa.

El rànquing de programes més vistos continua amb els Telenotícies, que aconsegueixen 357.000 visionats, seguits de: "Ventdelplà", amb 235.000; "Crackòvia", emès fins al 14 de juny, amb 200.000; "Els matins", amb 157.000, i el serial australià "Les germanes Mcleod", amb 113.000. El top ten es completa amb l'"APM?" ( www.tv3.cat/apm), que obté 100.000 visionats; "El temps", amb 87.000; "Polònia", amb 81.000, i "Sense ficció", que entra per primera vegada al rànquing, amb 77.000 visionats, dels quals 61.000 pertanyen al documental "Adéu, Espanya?".

Pel que fa a vídeos concrets, destaca en la primera posició el capítol 357 de "Ventdelplà", amb 75.500 visionats. Aquest episodi es va estrenar primer per internet (el 13 de juny TV3 va modificar la seva programació habitual dels diumenges a la nit per oferir un especial sobre les eleccions a la presidència del Barça) i el seguidors de la sèrie van aprofitar l'exclusiva en línia per mantenir la seva cita setmanal amb "Ventdelplà".

El segon lloc es per al documental "Adéu, Espanya?", amb 61.000, seguit del capítol 105 de "La Riera", amb 57.000. El "Crackòvia" del dia 7 obté 53.000 visionats i el cinquè torna a ser per a "Ventdelplà", amb 53.000 hits per al capítol 356. El rànquing continua fins al número 10 amb diversos episodis de "La Riera", que obtenen una mitjana de 45.000 visionats.

El consum de vídeo als portals de la CCMA durant el mes de juny ha arribat a les 555.000 hores de vídeo a la carta i a les gairebé 200.000 en directe.  El consum de podcast continua liderat pels espais d'humor, amb "Crackòvia", "APM?" i "Polònia".

Alta valoració qualitativa del panel de GFK per a TV3

Finalment, pel que fa a la valoració qualitativa del panel de GJK, TV3 ha tingut aquest juny una valoració global de 7,86, de les més altes d'aquesta temporada, i supera totes les altres grans cadenes: TV1: 7,70; Cuatro: 7,67; Antena 3: 7,42; i Tele 5: 7,19.