Audiències

TV3, líder per sisè mes consecutiu, amb el 14,7% de quota

L'autonòmica catalana ha encapçalat els rànquings d'audiència 21 dels 30 dies del mes d'abril. La transmissió del Barça-Inter de la Champions ha estat l'espai més seguit.

TV3 ha estat líder l'abril, amb el 14,7% de quota i 2,5 punts de diferència amb relació a Tele 5, la segona cadena classificada. Amb aquest nou lideratge, TV3 compleix sis mesos com la cadena més vista a Catalunya. A més, TV3 manté la seva hegemonia en el rànquing dels 40 programes més vistos, amb, en el cas de l'abril, un total de 20.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder, amb el 14,7% de quota, seguida de Tele 5, amb el 12,2%; TVE, amb l'11,5%; Antena 3, amb el 10%; La Sexta, amb el 7%, i Cuatro, amb el 6,9%. Per la seva part, La 2 ha tingut el 2,7%; el 33, l'1,5%; el canal de notícies 3/24, l'1,2%, i el canal infantil Super3, l'1%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya comparteix el lideratge amb el de Televisió Espanyola, amb el 18,3% de quota. El grup de Tele 5 Gestevisión ha obtingut el 14,4%; el d'Antena 3, el 13,5%, i Sogecable, el 7,9%.

11 programes de TV3 entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos l'abril, TV3 el lidera de llarg, amb un total de 20, dels quals 11 són entre els 15 primers. En segon lloc del rànquing s'ha situat TVE, amb 7 programes, seguida de Tele 5, amb 6; Antena 3 i La Sexta, amb 3, i Cuatro, amb 1.

Els 11 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 primers del rànquing són: el partit de tornada de les semifinals de la Champions Barça-Inter, líder absolut del mes; el partit de la Lliga Madrid-Barça, en tercer lloc; "Crackòvia", en quart lloc; la prèvia del partit Madrid-Barça, en cinquè lloc; el "Telenotícies vespre", en sisè lloc; "APM?", en setè lloc; l'entrevista al cap de l'oposició, Artur Mas, en onzè lloc; "Polònia", en dotzè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en tretzè lloc; el "Telenotícies migdia", en catorzè lloc, i "Zona zàping", en quinzè lloc.

Els altres 9 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos l'abril a Catalunya són: "Disculpin les molèsties", en el lloc número 17; el programa "El vestidor", posterior al Madrid-Barça de la Lliga, en el lloc número 20; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 21; "Ventdelplà", en el lloc número 22; el reportatge "Salt: assalt a la convivència", del programa "30 minuts", en el lloc número 23; "APM? extra", en el lloc número 24; "La sagrada família", en el lloc número 26; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 33, i "Els visitants", en el lloc número 37.

Més de 400.000 hores de consum de vídeo als portals de la CCMA

El consum de programes de TV3 en la xarxa puja cada vegada més. Al llarg de l'abril, el consum de vídeo a la carta als diferents portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (www.tv3.cat, www.elsesports.cat, www.3cat24.cat i www.super3.cat) va superar les 400.000 hores i va tenir 800.000 reproductors únics (el nombre de reproductors únics equival al nombre de persones diferents que han visualitzat el mateix vídeo).

"La Riera" encapçala el rànquing per tercer mes consecutiu

Per programes, el rànquing dels més vistos de TV3 per internet i a la carta, l'encapçala, per tercer mes consecutiu, la sèrie "La Riera", amb 700.000 visionats, seguida de "Crackòvia", amb 420.000, i els "Telenotícies", amb 340.000 visionats. El quart lloc és per a "APM? ", amb 175.000; el cinquè, per a "Ventdelplà", amb 170.000; i el sisè, per a la sèrie "Les germanes McLeod", amb 103.000.

Tanquen el "top ten" "Els matins", amb més de 100.000 visionats, seguit de "Polònia", amb 93.000, i "El temps", amb 55.000.

D'altra banda, el consum en directe i per internet dels canals de TV3 va tenir un increment del 25% amb relació al mes anterior: més de 155.000 hores i més de 250.000 reproductors únics. En aquest sentit, cal destacar les emissions en línia al portal d'esports www.eslesports.cat, amb especial referència al partit Barça-Inter de la Champions, l'últim partit dels "play-off" dels quarts de final de l'Eurolliga de bàsquet entre el Reial Madrid i el Regal Barça, i els Grans Premis de Malàisia i de la Xina de Fórmula 1.

També creix el consum al podcast, on els més seguits de TV3 són els d'humor: "Crackòvia" (líder), "APM?" i "Polònia".