Audiències

TV3, líder destacada al març amb el 16,3 % de quota

La pública catalana puja 5 dècimes la quota en relació amb el febrer, i manté el lideratge per cinquè mes consecutiu. A més, hi ha hagut un augment del 29% en el consum de vídeos als portals de la CCMA.

TV3 ha estat líder destacada al mes de març, amb una quota del 16,3% i amb un avantatge de 3,9 punts en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada. Amb aquestes dades, TV3 puja 5 dècimes d'audiència en relació amb el febrer i manté el lideratge per cinquè mes consecutiu. A això s'hi ha d'afegir que dos canals més de Televisió de Catalunya, el de notícies 3/24, líder dels canals d'informació, i l'infantil Súper3, han batut al març els seus rècords històrics, amb l'1,2% i l'1,1% de quota, respectivament.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder amb el 16,3% de quota, 5 dècimes més que al febrer i, també, ha liderat la jornada en 27 dels 31 dies del mes de març. Tele 5 ha estat la segona cadena classificada, amb el 12,4% i 8 dècimes menys. TVE ha estat la tercera, amb l'11,8% i 1,1 punts menys. Antena 3, la quarta, amb el 9,9% i 9 dècimes menys. Cuatro ha pujat 4 dècimes i s'ha quedat amb el 6,6%, i La Sexta ha pujat 6 dècimes i ha arribat al 6,6%. La 2 s'ha situat en el 3%, amb 2 dècimes menys, i el K3-33 ha pujat 9 dècimes, fins a l'1,9%. Per la seva part, Digital+ s'ha mantingut en el 3,7% de quota.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha estat líder destacat, amb el 20,6% de quota, ja que, a més dels increments d'audiència de TV3 i el K3-33, els seus dos altres canals, el 3/24 i el Súper3, han fet rècord absolut i han arribat, respectivament, a l'1,2% (amb una audiència mensual acumulada de 4.875.000 espectadors) i l'1,1% de quota. A 2,6 punts del grup de Televisió de Catalunya ha quedat el de TVE, amb el 18%. Lluny ha quedat el de Tele 5, Gestevisión, amb el 14,5%. El d'Antena 3 ha tingut el 13,3%, i Sogecable, el 7,8%.

TV3 copa 11 dels 15 primers llocs del rànquing de programes

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya al febrer, cal destacar que, una vegada més, TV3 és líder, amb un total de 25, dels quals 11 se situen en els 15 primers llocs, entre els quals la transmissió del partit de la Champions Barca-Stuttgart, que ha estat el programa líder del mes. La resta de cadenes han situat en el rànquing el següent nombre de programes: TVE n'ha situat 8; Tele 5 n'ha situat 4; La Sexta, 4, i Cuatro, 1.

Els programes de TV3 que s'han situat en el rànquing són de producció pròpia. Cal destacar, en aquest sentit, que les entrevistes al president de la Generalitat i al president del govern espanyol s'han situat en la primera meitat del rànquing, com també va tenir una gran acceptació dels espectadors l'esforç fet per informar de la nevada del dilluns dia 8 i dels efectes posteriors.

A més del líder del març, el partit Barça-Stuttgart de la Champions, TV3 ha situat 10 programes més entre els 15 primers del rànquing: el "Telenotícies vespre", en el segon lloc; "Crackòvia", en el tercer lloc; el "Telenotícies migdia", en el cinquè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el sisè lloc; "APM?", en el setè lloc; "Esport club", en el novè lloc; l'entrevista al president del govern espanyol, Rodríguez Zapatero, en el desè lloc; "Polònia", en l'onzè lloc; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el dotzè lloc, i "Disculpin les molèsties", en el catorzè lloc.

L'Arsenal-Barça, el programa més vist del dia

El març s'ha tancat per a TV3 amb el lideratge de l'últim dia gràcies a la transmissió del partit d'anada de quarts de final de la Champions Arsenal-Barça, que va ser vist per una mitjana d'1.455.000 espectadors, amb una quota del 50,1%.

La transmissió, que havia començat a les 20.45, va arribar a un màxim d'audiència a les 22.35, amb 1.823.000 espectadors i el 56,4% de quota. En aquell moment s'estava disputant l'últim minut del matx i la incertesa pel resultat mantenia l'interès.

Augment del 29% en el consum de vídeos als portals de la CCMA

Finalment, cal destacar que el consum de vídeos als diferents portals de la CCMA (www.tv3.cat, www.3cat24.cat, www.elsesports.cat, www.super3.cat, www.3xl.cat, www.clubdecuines.cat ) ha registrat durant el mes de març un augment significatiu del 29%, en relació amb el mes anterior, per l'efecte del temporal de nevades i per les transmissions esportives dels dos primers Grans Premis de Fórmula 1, la Champions i l'Eurolliga de bàsquet. El consum total ha arribat a les 762.581 hores fins al 31 de març, de les quals 543.838 ho són de vídeos sota demanda, i 218.743 ho són de consum de transmissions en directe.

El rànquing de programes més vistos l'encapçala l'entreteniment, amb la sèrie "La Riera", amb 688.781 visionats, seguida per l'humor de "Crackòvia", amb 506.570 visionats. El temporal de neu i l'anècdota política amb la bufetada que va rebre l'alcalde de Barcelona Jordi Hereu ha fet que les notícies del TN es col·loquin en tercer lloc, amb l'espectacular xifra de 470.250 visionats. El quart lloc és per a "Ventdelplà", amb 256.000 visionats, seguit per "Els matins", que puja amb força aquest mes i se situa al cinquè lloc amb 167.000 visionats. El sisè lloc és per a l'"APM?" (www.tv3.cat/apm), amb 132.000 visionats. El setè lloc l'ocupa la sèrie australiana "Les germanes McLeod", que, malgrat tenir només 7 dies de drets d'emissió per internet, registra 130.800 visionats. El vuitè lloc és per a l'espai d'"El temps", que per l'impacte de l'actualitat meteorològica d'aquest mes aconsegueix 124.850 visionats. El novè lloc del rànquing el té l'humor polític del "Polònia", amb 102.400 visionats, i tanca el rànquing del "top ten" el "Club Super3" amb 61.000 visionats.

El rànquing de visionats per vídeos concrets és el següent: "Crackòvia", en els tres primers llocs (amb 69.650 visionats l'emissió del 15 de març; 50.670, l'emissió del 22 de març, i 45.800, l'emissió del 8 de març); les imatges de la bufetada a l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, emeses pels "Telenotícies" el 9 de març, 26.100; el "Ventdelplà" del 7 de març, 25.508.

I el rànquing de descàrregues de podcast de programes és: "Crackòvia", "APM", "Polònia", "La Riera", "El temps", "Cuines", "Ventdelplà", "Hat-trick Barça", "Valor afegit" i "Motor a fons".