Els informatius, líders

TV3, líder del mes de gener amb una quota del 12,6%

TV3 encapçala el rànquing de programes més vistos durant 27 dies del mes de gener

TV3 és líder d'audiència del mes de gener amb una quota del 12,6%, al davant de Tele 5 i Antena 3, empatades en segona posició amb un 11,9%. TVE 1, que se situa en quart lloc amb una quota del 7,9%. Cuatro, amb un 7,1%, és la cinquena cadena més vista i supera La Sexta, sisena, amb un 6,7%.

TV3 ha liderat l'audiència 11 dies del mes i el rànquing de programes més vistos del dia, en 27 ocasions. D'aquestes, 25 ho han fet les diferents edicions dels "Telenotícies". : En aquesta llista de produccions líder també hi figura la transmissió del partit de l'eliminatòria de la Copa del Rei de futbol entre el FC Barcelona i l'Elx, disputat el dia 8 de gener, que va tenir  una audiència de 738.000 espectadors i un 23.1% de quota. Aquest ha estat el programa més vist del mes a TV3 i s'ha situat en segona posició del rànquing dels 40 programes més vistos del mes, un rànquing en què TV3 ha situat 21 dels seus programes. L'altre dels espais que també se situa dins d'aquest rànquing dels 40 més vistos, en vuitè lloc, ha estat el programa "Sala 33", del canal 33, amb l'emissió del documental "Ciutat morta", que va liderar l'audiència del dia 17 de gener amb 569.000 espectadors de mitjana i una quota del 20,0%.

 

La força dels informatius

Els informatius de TV3 han liderat el rànquing de programes més vistos del dia en 25 ocasions. 12 l'edició del "TN Vespre"; 8, el "TN Migdia"; 4, el "TN Cap de setmana vespre", i en una ocasió el "TN Cap de setmana migdia". Aquests programes també se situen entre els 40 més vistos del mes. L'edició del "TN Cap de setmana Vespre" del dia 25 de gener ha estat el tercer programa més vist del mes, seguit pel "TN Vespre" del dia  20 de gener, el "TN Migdia" del dia 15 i el "TN Cap de setmana Migdia" del dia 18 de gener. Així, els informatius ocupen tres de les cinc primeres posicions del rànquing dels 40 programes més vistos del mes. 

 

Els informatius de TV3 han obtingut molt bons resultats d'audiència i en algunes edicions han superat el 30% de quota. Pel que fa als informatius dels feiners, les edicions del "TN Migdia" han tingut una audiència mitjana de 528.000 espectadors amb una quota del 26,5% i les edicions del "TN Vespre" s'han situat en una mitjana de 562.000 espectadors i una quota del 19,2%. El "TN Comarques", líder de la seva franja, com la resta d'informatius, també ha tingut uns bons registres, amb una quota del 18,6% i una audiència mitjana de 321.000 espectadors. Les edicions del cap de setmana també es mostren molt sòlides. El "TN Cap de setmana Migdia"  obté una quota del 24,3% amb 502.000 espectadors de mitjana, mentre que el "TN Cap de setmana Vespre" se situa en 542.000 espectadors de mitjana i una quota del 19,2%.

D'altra banda, el canal informatiu 3/24 aquest mes de gener continua sent líder destacat dels canals informatius especialitzats, amb una quota de l'1,4%.

Aquesta confiança en els informatius també queda reflectida en els resultats qualitatius que obtenen en el panel GFK. Els informatius mantenen un índex qualitatiu de 8,2 i continuen sent els informatius diaris més ben valorats, i lideren el rànquing de credibilitat i imparcialitat.

 

Ficció, entreteniment, esport i programes de servei

El lideratge de TV3 també se sosté en els bons resultats de les seves produccions dramàtiques, d'entreteniment i en els programes de servei. Un bon exemple són els resultats que, setmana rere setmana, des del seu retorn a l'antena, ha obtingut "El foraster", líder de la seva franja i un dels programes més vistos del mes, en aquest cas el setè, en concret la seva edició del dia 19. El capítol dedicat a "Salàs de Pallars" va obtenir una mitjana de 579.000 espectadors i una quota del 17,7%.

 

Una producció dramàtica, "El mètode Gronholm", pel·lícula emesa  el dia 1 de gener, també ha rebut el vistiplau dels espectadors. En concret van ser gairebé mig milió els que la van veure, 494.000, i això va suposar una quota del 16,5%. Aquest film es situa com a setzè programa més vist del gener, un mes en què, pel que fa produccions dramàtiques o relacionades amb el món teatral, també destaca el bon resultat del documental "La càpsula del temps: Dagoll Dagom, 40 anys", emès el dia 6 de gener, que va tenir una audiència de 449.000 espectadors i una quota del 14,2%.

 

Els programes de televisió de servei o pròxims a aquest concepte, com per exemple els documentals, també obtenen el reconeixement de l'audiència que, a més, els atorguen una nota molt alta en les valoracions qualitatives del panel GFK. Ens referim al documental "Ciutat morta", emès el dia 17 de gener dins l'espai "Sala 33", vuitè programa més vist del mes, que va tenir una audiència mitjana de 569.000 espectadors i una quota del 20%.

 

"Ciutat morta", el més vist a la xarxa

Pel que fa al consum de vídeo als portals de la CCMA destaca les visualitzacions del documental "Ciutat morta" que el Canal 33 va emetre el 17 de gener. Des del dia de la seva emissió fins a finals del mes, el documental ha tingut gairebé 174.000 reproduccions, una de les xifres de consum més altes dels  últims mesos en el servei del 3alacarta.

En el rànquing dels vídeos més reproduïts hi ha també el d'alguns moments  destacats de l'esport com el de l'expulsió de Cristiano Ronaldo a Còrdova  i els diferents capítols de La Riera que continuen tenint un gran seguiment a internet amb una xifra superior a les  40.000 reproduccions al mes de mitjana.

Anar al contingut