Audiències

TV3, líder al desembre i a només 4 dècimes del liderat de l'any

TV3 ha guanyat àmpliament el mes de desembre i queda, en el conjunt de l'any 2009, a només quatre dècimes del liderat, a Catalunya. A més, Televisió de Catalunya ha liderat el 2009 el rànquing de grups empresarials.
TV3 ha tingut el desembre el 15,6% de quota, la segona mensual més alta de l'any; s'ha col·locat en segon lloc del rànquing anual, amb el 14,5% de quota, i ha liderat, amb programes de producció pròpia, els rànquings generals de programes del desembre i de tot l'any, i també el sectorial dels informatius, amb totes les edicions dels Telenotícies doblant gairebé l'audiència dels seus competidors. A més, Televisió de Catalunya ha liderat el 2009 el rànquing de grups empresarials.

Segons dades de TNS, el rànquing de l'últim mes del 2009 és: TV3, líder amb el 15,6% de quota; Tele 5, segona, amb el 14,6%; TVE, tercera, amb el 12,1%; Antena 3, quarta, amb l'11,3%; Cuatro, cinquena, amb el 7,2%; La Sexta, sisena, amb el 5,9%; La 2 i el K3-33 han tingut el 2,5% i l'1,1%, cadascuna; i Digital +, el 3,2%.

Després d'aquestes dades del mes de desembre, el balanç global del 2009, per cadenes, és: Tele 5, 14,9% de quota; TV3, el 14,5%; TVE i Antena 3, el 12,7%, cadascuna; Cuatro, el 7,6%; La Sexta, el 5,9%; La 2 i el K3-33, el 3% i l'1,9%, cadascuna; i Digital+, el 3,7%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha estat líder el 2009, amb el 18,3% de quota, seguit del de TVE, amb el 18%. Gestevisión, el grup de Tele 5, ha tingut el 16,1%; el d'Antena 3, el 14,7%; el de Sogecable, el 8,6%, i el de La Sexta, el 6%.

Un total de deu programes de TV3 entre els quinze primers del desembre

Pel que fa als rànquings de programes, el corresponent al mes de desembre dóna un ampli avantatge a TV3, que, amb un total de 23 entre els 40 més vistos a Catalunya, triplica els resultats de la segona cadena, Tele 5, que n'ha situat 8. TVE n'ha situat 6, Antena 3, 2, i Cuatro, 1.

Dels 23 programes de TV3 del rànquing mensual, un total de 10 s'han situat entre els 15 primers. Són: el partit de la Champions Dinamo de Kíev-Barça, en el tercer lloc; "Crackòvia", en el cinquè lloc; el "Telenotícies vespre", en el setè lloc; el partit de Lliga Dépor-Barça, en el vuitè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el novè lloc; el partit Catalunya-Argentina, en el desè lloc; "APM?", en l'onzè lloc; "Polònia", en el tretzè lloc; "Afers exteriors", en el catorzè lloc; i l'últim capítol de la sèrie "El cor de la ciutat", en el quinzè lloc.


El liderat de programes del 2009, per a TV3

El liderat mensual de programes gairebé total de TV3 li ha donat també la primera posició en el rànquing consolidat del 2009, amb un total de 18. En segon lloc del rànquing anual a Catalunya ha quedat l'altra cadena pública, TVE, amb un total d'11. Per la seva part, les cadenes privades han situat: Tele 5, 8; i Antena 3, Cuatro i La Sexta, 1, cadascuna.

Dels 18 programes de TV3 d'aquest rànquing, 6 s'han col·locat entre els 15 primers. Són: el partit de la Champions Dinamo de Kíev-Barça, en el cinquè lloc; la final de la Copa del Rei Athletic de Bilbao-Barça, en el sisè lloc; l'espai posterior d'aquesta final de Copa, amb entrevistes i anàlisis, en el desè lloc; "Crackòvia", en l'onzè lloc; el partit de Lliga Barça-Sevilla, en el dotzè lloc; i l'especial informatiu "Festa del doblet", en el tretzè lloc.

Els altres 12 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing anual dels 40 més vistos són: l'especial "Tricampions", en el lloc número 17; el "Telenotícies vespre", en el lloc número 18; "Rubianes solamente", en el lloc número 19; el partit Catalunya-Argentina, en el lloc número 20; "Polònia", en el lloc número 23; "APM?", en el lloc número 26; "Ventdelplà", en el lloc número 28; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 29; "Afers exteriors", en el lloc número 32; el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, en el lloc número 33; l'últim capítol d'"El cor de la ciutat", en el lloc número 38; i el reportatge "Cop al Palau", del programa "30 minuts", en el lloc número 39.


Liderat absolut i aclaparador dels Telenotícies

Dels rànquings de programes del 2009 cal destacar, sobretot, el dels informatius, on els Telenotícies de TV3 lideren en totes les edicions de manera aclaparadora.

Per franges, i de dilluns a divendres, els informatius del migdia han estat liderats pel "Telenotícies migdia" de TV3, amb una mitjana de 505.000 espectadors i el 26,2% de quota. El segueixen: el "Telediario 1", de TVE, amb una mitjana de 263.000 espectadors i el 13,5% de quota; "Informativos Tele 5", amb una mitjana de 252.000 espectadors i el 12,5% de quota; "Antena 3. Noticias 1", amb una mitjana de 250.000 espectadors i el 12,5% de quota; "Noticia Cuatro 1", amb una mitjana de 150.000 espectadors i el 7,7% de quota; i "La Sexta. Noticias 14H", amb una mitjana de 95.000 espectadors i el 5,4% de quota.

Les posicions es repeteixen en els informatius del vespre, on el "Telenotícies vespre" de TV3 ha liderat, amb 541.000 espectadors de mitjana i el 26,2% de quota. Pel que fa als caps de setmana, els de TV3 també han estat líders: el "Telenotícies de cap de setmana migdia", amb 436.000 espectadors i el 21,5% de quota; i el "Telenotícies cap de setmana vespre", amb 505.000 espectadors i el 20,5% de quota.


Les campanades de la nit de Cap d'Any

La transmissió de les campanades de la nit de Cap d'Any ha estat superada per TVE, amb una mitjana de 871.000 espectadors i el 37,1% de la quota. TV3 s'ha situat en segon lloc, amb 578.000 espectadors i el 24,6% de la quota. Tele 5 va enregistrar 502.000 espectadors i el 21,3% de quota; Antena 3, 81.000 espectadors i el 3,4% de quota, i La Sexta, 39.000 espectadors i l'1,7 de quota.


Increment del visionat a través dels portals i d'internet

Per acabar, cal remarcar l'increment que ha tingut el 2009 el consum de televisió a través dels diferents portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i d'internet. Al llarg de l'any, el consum de vídeo sota demanda als portals ha arribat als 26 milions de visionats i a les 3.800.000 hores.

Els programes més seguits han estat: "Crackòvia", amb 3.475.000 visionats; els Telenotícies de TV3, amb 3.315.000 visionats; "El cor de la ciutat", amb 3.112.000 visionats; "Ventdelplà", amb 2.042.000 visionats; "Polònia", amb 1.265.000 visionats; Club Super3, amb 1.052.000 visionats; "Infidels", amb 876.000 visionats; "APM?", amb 800.000 visionats; "El temps", amb 653.000 visionats; i "Els matins", amb 591.000 visionats.

Pel que fa al consum per internet i en directe, dels diferents canals de Televisió de Catalunya, hi ha hagut al llarg del 2009 un total de 4.244.000 connexions, amb 914.000 hores de connexió.

L'increment anual del consum de vídeo sota demanda als portals de la CCMA ratifica la tendència, que es mostra l'últim mes, el desembre, en què s'ha superat els 3.000.000 de vídeos vistos, un 21% més respecte al mes de novembre.