Audiències

TV3, líder absoluta al gener

TV3 lidera per tercer mes consecutiu el rànquing mensual de cadenes, amb el 15,4% de quotes i 1,4 punts d'avantatge en relació amb Tele 5.

TV3 ha estat líder absoluta d'audiències el mes de gener, segons les dades de TNS. Ha liderat, per tercer mes consecutiu, el rànquing mensual de cadenes, amb el 15,4% de quotes i 1,4 punts d'avantatge en relació amb Tele 5, la segona classificada, i ha col·locat un total de 20 programes en el rànquing dels 40 més vistos a Catalunya durant aquest període. I dels 20 programes, una són als 10 primers llocs del rànquing.

TV3 s'ha situat en el primer lloc del rànquing del primer mes del 2010, amb el 15,4% de quota. Tele 5 ocupa el segon lloc, amb el 14%; TVE, el tercer, amb el 13,3%; Antena 3, el quart, amb el 10,9%; Cuatro, el cinquè, amb el 6,8%, i La Sexta, el sisè, amb el 5,6%. La 2 ha tingut el 2,9% i el K3-33, l'1,1%. Per la seva part, Digital+ ha tingut el 3,3%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya s'ha situat en el segon lloc, amb el 18,8% de quota, darrere del de Televisió Espanyola, que ha aconseguit el 19,4%. Gestevisión, el grup de Tele 5, ha aconseguit el 15,8%, el d'Antena 3 el 13,6% i Sogecable, el 7,8%.

Dels altres canals de Televisió de Catalunya, cal destacar l'1% de la cadena de notícies 3/24. Els canals de TDT S3/300 i 33/Esports han tingut el 0,5% i el 0,7%, cadascun.


Programes de producció pròpia de TV3 ocupen la meitat del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya, el lideratge de TV3 ha estat aclaparador, amb 20, la meitat del total i el doble dels 10 col·locats per TVE, que s'ha situat en el segon lloc d'aquest rànquing. Tele 5 n'ha situat 4, Antena 3 n'ha situat 4 i Cuatro n'ha situat 1.

A més d'ocupar la meitat del rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 ha ocupat els 10 primers llocs: el partit de la Copa del Rei Sevilla–Barça, en el primer lloc; "Crackòvia", en el segon lloc; el partit de la Lliga Barça–Sevilla, en el tercer lloc; "APM?", en el quart lloc; el "Telenotícies vespre", en el cinquè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el sisè lloc; "Més dinamita", en el setè lloc; "Polònia", en el vuitè lloc; "Zona zàping", en el novè lloc; i el "Telenotícies migdia", en el desè lloc.

Els altres 10 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos són: el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 13; "APM? Extra", en el lloc número 16; "Buscant La Trinca", en el lloc número 18; "La sagrada família", en el lloc número 20; "30 minuts", en el lloc número 22; "La Riera", en el lloc número 24; "Ventdelplà", en el lloc número 26; "Buscant La Trinca: els càstings", en el lloc número 28; i les pel·lícules "Casino Royale" i "Ocean's eleven", en els llocs 29 i 33, cadascuna.


Més de mig milió d'hores en consum per internet de vídeos de TV3

Mentrestant, el consum per la xarxa dels programes de TV3 s'incrementa cada mes. Aquest gener, el consum de vídeos per internet passa del mig milió d'hores: 421.700 hores ho han estat a la carta i, en directe, ho han estat 109.000 hores. El consum de podcast segueix creixent també, i al gener ha arribat a les 50.000 hores (al desembre el consum va ser de 37.000 hores).

Per programes, les dades del gener mostren una novetat: la presència de "La Riera" en el segon lloc del rànquing dels programes de TV3 més vistos als diferents portals de la CCMA, amb 318.000 visionats el mes de la seva estrena per televisió. El liderat de consum de programes de TV3 pels portals el manté "Crackòvia" amb 328.000 visionats.

El tercer lloc és per a les notícies del "TN" amb 297.000. El quart lloc és per a "Ventdelplà" amb 158.500, el cinquè per a les previsions meteorològiques amb 115.00 (www.3cat24.cat), i el sisè per a "Polònia" amb gairebé 80.000. "Els matins" es col·loca en el setè lloc amb 72.000 visionats, seguit de "Les germanes McLeod" amb 71.300. La novena posició és per a "Arròs covat" amb 70.000 visionats, tot i ser ja un programa que no està en antena. Tanca el rànquing dels 10 més vistos el Club Super3 amb 55.400 visionats.

Pel que fa al consum de vídeos concrets, el lideratge del mes és per a la peça del "Telenotícies" que recollia el moment en què el públic assistent al concert del grup Manel, al Palau de la Música reclamava a l'entrenador del Barça Josep Guardiola que renovés (http://www.tv3.cat/videos/2428669/Manel-Guardiola-i-les-corrandes), amb gairebé 39.000 visionats. El segon, tercer i quart lloc és per als "Crackòvia" dels dies 11, 18 i 25 de gener, que han aconseguit 38.000, 37.000 i 36.000 visionats, cadascun.

El cinquè lloc del rànquing és per al capítol 5 de "La Riera" amb 27.000 visionats. El segueixen els capítols de "Ventdelplà" dels dies 17 i 24 de gener amb prop de 25.000 visionats cadascun. La vuitena posició és per al "Crackòvia" del dia 4 amb 24.700 visionats, i el novè i el desè per als capítols 5 i 3 de "La Riera", que n'aconsegueixen 22.000.
Anar al contingut