Audiències

TV3, la segona cadena més vista al desembre, redueix considerablement la diferència amb Tele 5

L'espai de les campanades de TV3 va ser el més vist de totes les cadenes, amb el 29,3% de quota i 712.000 espectadors. TV3 empata amb Tele 5 en el liderat dels 40 programes més seguits el 2008, amb un total de 12.

TV3 és la segona cadena més vista el mes de desembre a Catalunya, període en què ha reduït considerablement la diferència que la separava de Tele 5, la cadena que ha liderat l'audiència. Segons dades de TNS, TV3 ha obtingut el 15,3% de quota, 7 dècimes més que al novembre, i s'ha situat també a 7 dècimes de Tele 5. La cadena privada ha obtingut el liderat mensual, amb el 16%, però ha perdut 1,6 punts en relació amb el mes anterior, circumstància que no es produïa des del març del 2007.

La resta de cadenes han obtingut al desembre aquestes quotes: Antena 3, el 14,1%; TVE, el 13,9%; Cuatro, el 8,1%; La Sexta, el 5,2%; La 2, el 2,9%, i el K3-33, el 2,8%. Per la seva part, Digital+ ha arribat al 4,9%.

I per grups de cadenes, Televisió de Catalunya ha obtingut l'últim mes del 2008 el 19,8% de quota, amb el conjunt de les seves cadenes, de les quals cal destacar el canal de notícies 3/24, que ha tingut una quota del 0,6%, amb un màxim de l'1,1% el dia 26. El segon i tercer lloc d'aquest rànquing l'ocupen els grups de TVE, amb el 17,9%, i de Gestevisión, amb el 16,7% de quota, respectivament.

De les dades del desembre cal destacar també les de les campanades de Cap d'Any. L'espai de TV3 va ser el més vist a Catalunya, amb una mitjana de 712.000 espectadors i el 29,3% de quota. TVE va quedar en segon lloc, amb una mitjana de 648.000 espectadors i el 27,8% de quota.


10 programes de TV3 entre els 15 primers del rànquing


La consolidació dels índexs d'audiència per part de TV3 es manifesta també en el rànquing dels 40 programes més vistos al desembre, mes en què TV3 ha estat líder, amb un total de 18, dels quals 10 entre els 15 primers, i a distància de la resta de cadenes, que n'han situat: 10, Tele 5; 6, TVE; 5, Antena 3, i 1, La Sexta.

Els 10 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 primers del rànquing del desembre són: el partit de la Lliga de futbol Barça-València, en el lloc número 2; "Crackòvia", en el lloc número 4; "APM?", en el lloc número 6; "Polònia", en el lloc número 7; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 8; "Caçadors de bolets", en el lloc número 9; el "Telenotícies vespre", en el lloc número 11; "Ventdelplà", en el lloc número 12; el "Telenotícies migdia", en el lloc número 14, i "APM? Extra", en el lloc número 15.

Els altres 8 programes de TV3 que s'han situat al desembre en el rànquing dels 40 més vistos són: el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 17; "Sense embuts", en el lloc número 19; "Zona zàping", en el lloc número 22; l'especial "2008: Esborrany d'un nou món", en el lloc número 24; el reportatge "La cienciologia i jo", del programa "30 minuts", en el lloc número 30; el capítol 1700 d'"El cor de la ciutat", en el lloc número 32; "Podis", en el lloc número 36, i "Sit", en el lloc número 38.


Les quotes i el rànquing de programes del 2008


Pel que fa a les dades globals de l'any 2008 a Catalunya, TV3 ha obtingut una mitjana de quota del 14,6%. El liderat ha estat per a Tele 5, amb el 18%, seguida d'Antena 3, amb el 15,2%, i de TV3, amb el 14,6%. TVE ha obtingut el 13,7% de quota, Cuatro, el 8,3%, La Sexta, el 4,1%, La 2, el 3,5%, i el K3-33, el 2,9%. Per la seva part, Digital+ ha obtingut el 4,3%.

Per grups de cadenes, Televisió de Catalunya ha estat líder el 2008, amb un percentatge global del 18,7%, seguit dels de Gestevisión i de TVE, amb el 18,4% i el 18,3%, respectivament.

Al rànquing dels 40 programes més vistos l'any 2008 es produeix un empat en el liderat, entre TV3 i Tele 5, amb un total de 12 per cadena. Antena 3 n'hi ha situat 6, Cuatro n'hi ha situat 5, TVE n'hi ha situat 4 i La Sexta n'hi ha situat 1.

Els 12 programes de TV3 situats entre els 40 més vistos el 2008 són: el partit de la Lliga de futbol Barça-Atlètic de Madrid, en el lloc número 16; "Polònia", en el lloc número 17; el partit de la Copa del Rei de futbol Sevilla-Barça, en el lloc número 19; "13 anys... i un dia", en el lloc número 20; "Crackòvia", en el lloc número 21; "APM?", en el lloc número 23; el Piromusical de la Mercè dedicat a celebrar els vint-i-cinc anys de TV3 i Catalunya Ràdio, en el lloc número 24; "Ventdelplà", en el lloc número 25; "Caçadors de paraules", en el lloc número 26; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 31; "Caçadors de bolets", en el lloc número 35, i el "Telenotícies vespre", en el lloc número 36.


Liderat destacat de totes les edicions del "Telenotícies" de TV3


Per últim, de les dades de l'any 2008 cal destacar el liderat absolut de totes les edicions del "Telenotícies" de TV3, tant de les dels dies feiners, de dilluns a divendres, com de les del cap de setmana, de dissabte i diumenge.

De dilluns a divendres, el "Telenotícies migdia" és líder amb una mitjana de 447.000 espectadors i el 24,7% de quota, i amb 149.000 espectadors més que l'informatiu de Tele 5, que ha tingut 298.000 espectadors de mitjana i el 15,5% de quota. L'informatiu d'Antena 3 "Noticias 1" ha tingut 292.000 espectadors de mitjana i el 15,3% de quota, i el "Telediario 1" de TVE, 291.000 espectadors i el 15,9% de quota.

Les edicions del vespre dels dies feiners mostren també el "Telenotícies vespre" de TV3 com a líder indiscutible, amb 562.000 espectadors de mitjana i el 22,1% de quota, i amb 154.000 espectadors més que l'informatiu de Tele 5, que ha tingut 408.000 espectadors i el 16,9% de quota. L'informatiu d'Antena 3 "Noticias 2" ha tingut 370.000 espectadors i el 15% de quota, i el "Telediario 2" de TVE, 340.000 espectadors i el 13,3% de quota.

Pel que fa als caps de setmana, el "Telenotícies cap de setmana migdia" ha liderat l'audiència, amb 438.000 espectadors de mitjana i el 21,8%, i el "Telenotícies cap de setmana vespre" ho ha fet també, amb 501.000 espectadors i el 20,9% de quota.
Anar al contingut