Puja l'audiència

TV3, la cadena que més creix a l'octubre

El primer canal de TVC creix per segon més consecutiu i puja 0,6 punts respecte al setembre.

TV3 ha estat la cadena de televisió que més ha crescut a l'octubre a Catalunya: concretament, 0,6 punts. Així doncs, el primer canal de Televisió de Catalunya ha registrat una audiència mitjana del 13,9% de quota de pantalla durant l'últim mes i se situa com la segona cadena més vista. Telecinco, que encapçala el rànquing per només 5 dècimes d'avantatge, perd seguiment i cau 1,2 punts respecte al setembre. Per altra banda, TV3 avantatja la tercera opció en 1,4 punts –La 1 (12,5).

Aquest creixement de TV3 també ha permès que cresqués el conjunt del grup TVC (TV3, K3-33, S3-300, 3/24, 33-Esports i TV3CAT), que puja dues dècimes i marca un 17,4 de quota de mitjana.

Els programes més vistos, de TV3

Pel que fa al rànquing dels programes més vistos a Catalunya a l'octubre, TV3 arrasa i acapara 13 de les 15 primeres posicions. L'emissió més vista del mes correspon al programa "Crackòvia" del passat dia 5, amb una audiència mitjana superior al milió d'espectadors –1.021.000, i un 31,4% de quota de pantalla. En aquest Top 15 també hi trobem "Afers exteriors", "Polònia", "30 minuts", "Caçadors de bolets", "APM?", "Zona zàping" i diverses transmissions esportives i edicions dels "Telenotícies".

Programació de qualitat

També cal destacar els indicadors qualitatius que aporta el panel d'espectadors de GFK, que posa de manifest la gran acceptació de la programació de TV3 entre els espectadors. Entre els programes més ben valorats pels espectadors hi ha "Espai Terra",""30 minuts", "Polònia", "Sense ficció", "Afers exteriors", "Àgora", "APM?", "Crackòvia","A la presó", "El gran dictat" i "Banda ampla", amb puntuacions que oscil·len entre els 8,4 i els 7,5 punts sobre 10.

Quant a atributs globals, el 90% del jurat d'espectadors de GFK està d'acord en el fet que TV3 és una cadena de qualitat, i, el 95%, que els informatius són els més creïbles i de més confiança.

Creix l'audiència per internet

Els consum de vídeos als diferents portals de la CCMA (www.tv3.cat, www.3cat24.cat, www.elsesports.cat, www.super3.cat, www.3xl.cat, www.clubdecuines.cat) ha registrat durant el mes d'octubre un augment significatiu, ha passat de les 420.000 hores consumides al setembre a les 577.000 hores fins a 31 d'octubre (450.000 pertanyen al consum de vídeos sota demanda i 127.000 al consum de la transmissió en directe). Això suposa un increment del 37% respecte al mes anterior.

La Fórmula 1, líder per TV3


Els telespectadors catalans trien TV3 per seguir la Fórmula 1. El conjunt de transmissions de les curses de la temporada 2009 de Fórmula 1 ha obtingut per TV3 una audiència mitjana de 435.000 espectadors i un 27,5% de quota de pantalla. Aquestes xifres gairebé doblen el seguiment obtingut a través de La Sexta: 243.000 seguidors de mitjana i un 14,2% de quota. TV3 ha guanyat la totalitat dels 17 grans premis de la temporada.

Pel que fa a la transmissió de la Fórmula 1 per internet, que ha constituït una de les novetats de la temporada, el balanç és molt positiu: www.elsesports.cat ha servit més de 80.000 hores d'emissió en directe i ha registrat increments de més del 94% de pàgines vistes quan hi havia transmissions en directe de F1 (entrenaments i curses), i de més del 190% en el cas concret de les curses. La cursa més seguida va ser el GP d'Espanya, dia en què el portal va rebre 16.954 usuaris únics. A més, el portal ha recollit gairebé 10.000 opinions d'usuaris a la columna habilitada amb aquest propòsit.