Audiències octubre

TV3 bat un nou rècord i ja fa setze mesos seguits que és líder

TV3 lidera l'octubre amb el 13,6% de quota i treu 2,4 punts d'avantatge a la segona cadena més vista, Tele5. Programes com "El convidat", "El foraster" o la minisèrie "Olor de colònia" han tingut quotes mitjanes d'audiència del 20%.

TV3 torna a fer rècord històric aquest octubre liderant l'audiència durant setze mesos seguits, des del juliol del 2012. Si el mes passat va celebrar els trenta anys fent rècord de liderat continuat, ara torna a fer-ho. Aquest mes d'octubre ha mantingut la pauta manifestada des del juliol: que TV3 és l'única cadena que supera en més de 3 punts el marge del 10% de quota, en el marc de fragmentació en què es mouen les audiències. 
  
Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder al setembre amb el 13,6% de quota i 2,4 punts més que Tele5, la segona cadena classificada en aquest rànquing, amb l'11,2%. En tercer lloc s'ha situat Antena 3, l'11,1%; en el quart,  TVE, amb el 7%; en el cinquè, La Sexta, amb el 5,7%; en el sisè, Cuatro, amb el 5,3%; en el setè, les cadenes temàtiques de pagament, amb el 5,2%, i en el vuitè, 8TV, amb el 3,7%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut una quota d'audiència del 2,1%, i el Súper3/33, l'1,6%.
 
El liderat de TV3 d'aquest octubre, en què ha estat la cadena més vista un total de 22 dels 31 dies del mes, s'ha basat en la solidesa de la graella que manté des de fa temps: amb el liderat absolut i destacat dels Telenotícies; amb programes estables des de ja fa unes quantes temporades, com ara "Els matins", "La Riera", o "Divendres"; amb les noves apostes estrenades o retornades aquest setembre, com ara "El convidat", "El foraster", i "Oh happy day"; amb l'estrena de la  minisèrie "Olor de colònia", i amb les transmissions esportives, com les de la Champions de futbol i de les curses de Fórmula 1. En aquest sentit, cal destacar que "El convidat", "El foraster" i "Olor de colònia" han tingut mitjanes de quota globals del 20%, i que la transmissió del partit de la Champions Milan-Barça va arribar al 39% de quota mitjana i és el programa més vist a Catalunya durant l'octubre.

El liderat diari de TV3 es destaca també en les jornades en què els seus programes han estat els més vistos i en les franges horàries. Els programes de TV3 han estat líders un total de 28 dels 31 dies. En destaquen els Telenotícies, 17 jornades, de les quals, 12 el "Telenotícies Migdia" i 5 el "Telenotícies Vespre". Els altres  programes de TV3 que han liderat l'audiència 11 jornades més són: "El foraster" (3 dies); "El convidat" i "APM?" (2 dies cadascun); "Crackòvia"; "Olor de colònia"; la transmissió del partit de la Champions, i "Polònia".
 
I, per franges horàries, TV3 ha liderat les franges de matí, migdia, sobretaula, "prime time" i matinada. De les franges de matí i sobretaula es poden destacar: "Els matins", amb una quota del 15,2%; Cuines, amb el 25,1%; "La Riera", amb el 24,4% de quota, i "Divendres", amb el 13,1%. Del "prime time" destaca la solidesa de la programació de les cinc jornades intersetmanals: "Crackòvia", amb el 19%; "Olor de colònia", amb el 20,4%; "El convidat", amb el 20,5%; les transmissions dels partits de la Champions de futbol, amb el 24,3%; "Sense ficció", amb l'11%; "APM?", amb el 19%; "El foraster", amb el 20%; "La meva", amb el 15,3%; "Polònia", amb el 17,1%; "Zona zàping", amb el 12,7%, i "La gran pel·lícula" dels divendres, amb el 10,6%.
 
Dels caps de setmana d'aquest setembre cal destacar-ne: les transmissions de les curses de Fórmula 1, amb el 24,6%; "Caçadors de bolets", amb el 18,9%; "APM? Extra", amb el 18,6%; "30 minuts", amb el 14,4%;  "Hat-trick Barça", amb el 14,3%; "Oh happy day", amb l'11,2%,  i la transmissió de la Supercopa ACB de bàsquet, amb el 10,4%.
 
Per la seva banda, dos canals temàtics de TVC mantenen el liderat: el canal de notícies 3/24 obté l'11%, i el canal Esport3, l'1,3%.
 
TV3 copa 8 dels 10 primers llocs del rànquing dels 40 programes més vistos
 
Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos al setembre, TV3 manté el liderat, amb 18, i copa 8 dels 10 primers llocs d'aquest rànquing: la transmissió del partit de la Champions Milan-Barça, en el primer lloc i el programa més vist a Catalunya a l'octubre, amb 1.325.000 espectadors de mitjana i el 39,1% de quota; el "Telenotícies Cap de Setmana Vespre" emès el diumenge dia 6, en el tercer lloc; "El foraster", en el quart lloc; "El convidat", en el sisè lloc; "Olor de colònia", en el setè lloc; "Crackòvia", en el vuitè lloc; el "Telenotícies Migdia", en el novè lloc, i "APM?", en el desè lloc.
  
TV3 i el 33, les dues cadenes més ben valorades entre els més joves
 
Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 manté la valoració global de 8.1, que ja es va tenir al setembre. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta, un 8.0;  Antena 3 i TVE, un 7.6; Cuatro, un 7.5, i Tele5, un 7.4. Lidera aquest rànquing de valoració qualitativa el 33, amb un 8.7 i  tres dècimes més que al setembre, i que iguala la màxima de l'abril del 2013. Per la seva part, La 2 obté un 8.4.
 
De les valoracions per grups d'edat dels teleespectadors cal destacar que TV3 i el 33 són les dues cadenes més ben valorades pels dos grups més joves: els d'entre els 16 i els 24 anys, i els d'entre els 25 i el 34 anys. A més, el 33 manté el liderat en el grup entre els 45 i els 64 anys, entre els 65 i més anys, i entre les dones. I TV3 manté l'índex qualitatiu per sobre de 8,0 en tots els grups.
 
D'altra banda, els Telenotícies de TV3 recuperen el liderat en credibilitat i confiança
 
Pel que fa a la valoració qualitativa dels programes, molts de TV3 han estat valorats qualitativament per sobre del 8.0: "La Fórmula" (9.1); "El medi ambient" (8.6); "30 minuts" (8.5); "Polònia" (8.4); "El gran dictat" (8.3); "APM?", "El convidat", "Sense ficció", "Els matins" i "Summa positiva" (8.2); "El foraster", "Valor afegit", "Espai Terra", els "Telenotícies Migdia", "Telenotícies Cap de Setmana Migdia", "Telenotícies Vespre", "APM? Extra" i "Caçadors de bolets" (8.1). Però, a més d'aquests programes habituals en la graella de TV3, cal remarcar les altes valoracions aconseguides per dues estrenes de l'octubre: el documental del programa "Sense ficció" "Nosaltres els valencians" (8.6) i la minisèrie "Olor de colònia" (8.4).
Anar al contingut