Super3

En Mic, tot un fenomen entre els més petits de Catalunya

El personatge va néixer al juny del 2007 però en els dos últims anys el boom s'ha disparat: l'any passat es van vendre 37.000 unitats del seu peluix.
Té el cap rodó, un gran somriure, un nas prominent i està fet de llana taronja. És en Mic, un dels personatges més estimats del  Super3. Ha aconseguit traspassar la pantalla i convertir-se en tot un fenomen entre els més petits de Catalunya. Del seu peluix, l'any passat se'n van vendre 37.000 unitats.

Tot i que el boom s'ha disparat en els dos últims anys, el personatge d'en Mic va aparèixer per primera vegada a la programació del Super3 al juny del 2007, amb la idea de ser el protagonista d'un espai contenidor que agrupés les sèries de dibuixos adreçades als súpers més petits, de fins a cinc anys. "I justament, com que gairebé tots els personatges de la programació són d'animació, volíem crear-ne un que fos molt pròxim als nens, que en veure'l tinguessin ganes d'abraçar-lo i de tocar-lo", explica Laia Gimó, creadora i directora de "Mic".

Amb la idea inicial de l'equip de "Mic"  -Laia Gimó, Jordi Barcelona i Manel Trias- de fer un titella amb materials ben presents, el creador de titelles Martí Doy es va posar mans a l'obra i així van néixer en Mic, un ninot llargarut de llana amb el cap rodó i un enorme somriure, i els seus companys d'aventures, en Cincsegons, la Mosca i el Cargol.

Els titellaires Mercè Framis, Aurora Poveda i Ferran Albiol s'encarreguen de donar-los moviment i també de posar-hi les veus, una feina artesanal en el temps de l'animació digital. "La nostra voluntat és fer uns personatges molt propers al  món emocional de l'infant, a través d'històries, jocs, així com  introduint temes que els nens ja comencen a conèixer a l'escola com les estacions, les endevinalles o les cançons", diu Gimó.  

37.000 peluixos d'en Mic venuts en un any

L'èxit de la proposta entre els súpers més petits ha fet que en Mic es convertís en un dels peluixos més venuts del mercat. "La idea que el nen pogués tenir un Mic per jugar i abraçar la teníem des del primer moment i, finalment, es va fer l'any passat i el gran boom ha estat aquest any".

Segons xifres d'Essential Minds, l'empresa que comercialitza els productes d'en Mic, del peluix l'any passat se'n van vendre 37.000 unitats, i del clauer d'en Mic, també de peluix, 10.800. En total, si es comptabilitzen tots els productes Mic al mercat (jocs, llibres, DVD, ninots...) se n'han venut 84.000 unitats durant el 2011.

"El primer tiratge del ninot d'en Mic el vam fer de 10.000 unitats i es van vendre en un mes, i l'any passat, d'una producció de 40.000 ninos, se n'han venut 37.000", explica Roser Pujol, responsable d'Essential Minds.

Roser Pujol destaca la bona acollida de tots els productes Mic i, tot i que el ninot continua sent l'estrella, altres propostes com ara el joc d'apilables amb els diferents personatges han aconseguit vendre 2.000 unitats en un sol mes.

Les bones xifres traslladen al carrer el seguiment en pantalla. "Mic", que s'emet de dilluns a diumenge al canal Super3 en franges de matí i tarda, té una quota de pantalla del 15%, percentatge que puja en l'emissió matinal fins al 19,5% els dies feiners, i el 23% els caps de setmana.