Audiències

Els telenotícies i la producció pròpia fan recuperar el liderat a TV3 al juliol

L'èxit dels telenotícies en el seguiment exhaustiu dels incendis de l'Alt Empordà i en altres fets informatius, i la bona acollida de programes i sèries que han tornat són la base del liderat destacat de TV3.

TV3 ha recuperat al juliol el liderat d'audiència. El va perdre al juny per l'Eurocopa i, al juliol, ha tornat a la primera posició del rànquing d'aquest mes per primer cop des del 2003. I ho ha fet amb una graella de programes de producció pròpia.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder al juliol, amb el 13,1% de quota i 1,9 punts més que Tele 5, la segona classificada en aquest rànquing. En tercer lloc s'ha situat Antena 3, amb l'11,1% i en el quart, TVE, amb el 8,9% En el cinquè, Cuatro, amb el 4,8%, i en el sisè, La Sexta, amb el 4,5%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut el 2,3%, i el 33, l'1,5%.

El liderat del juliol de TV3, que no obtenia des de l'any 2003, es basa en els alts índexs d'audiència dels telenotícies, que han tingut el seu punt culminant en el seguiment exhaustiu dels incendis de l'Alt Empordà, i amb l'interès dels espectadors per la reemissió de programes de producció pròpia, que han permès fer front al marc d'austeritat i de contenció de la despesa obligats per la situació.

A més, tot i aquesta situació adversa, TV3 ha continuat mostrant una gran solidesa amb el conjunt de la seva graella: ha liderat un total de 21 dels 31 dies del mes i el global setmanal dels anomenats "day time", l'espai horari que va de les 08.00 a les 21.00, i "prime time", l'espai horari de les 21.00 a les 24.30.

De l'espai de la graella corresponent a l'anomenat "day time" dels dies feiners liderat per TV3, cal destacar les dades d'audiència, com ja s'ha dit, dels telenotícies i de programes de producció pròpia que han tornat a la graella. Les dades d'audiència dels telenotícies aquest juliol han estat: el "Telenotícies migdia", que, a més, ha estat el programa més vist a Catalunya, un total de 25 dies, ha tingut una mitjana de 609.000 espectadors i el 30,6% de quota; el "Telenotícies vespre" ha tingut una mitjana de 446.000 espectadors i el 20,9% de quota; el "Telenotícies cap de setmana migdia" ha tingut una mitjana de 406.000 espectadors i el 21,1% de quota; el "Telenotícies cap de setmana vespre" ha tingut una mitjana de 368.000 espectadors i el 17,7% de quota; i el "Telenotícies comarques" ha tingut una mitjana de 384.000 espectadors i el 23% de quota. I dels programes de producció pròpia que s'han reposat, destaca "Plats bruts", la sèrie que TV3 va estrenar l'any 1999 i que ara, en la tornada aquest juliol a la graella de sobretaula de TV3, s'ha situat en una mitjana de 371.000 espectadors i el 19,9% de quota.

A més d'aquestes dades de liderat de TV3, cal remarcar la del canal de notícies 3/24, líder mensual dels temàtics de notícies, amb l'1,14% de quota, un percentatge que iguala el seu rècord històric, aconseguit l'agost de l'any passat. Una dada important de l'audiència del 3/24 aquest juliol és que ha tingut una audiència acumulada diària de 969.000 contactes diaris i total de 4.482.000 persones que, en algun moment, s'han informat a través de les seves rodes informatives. Els altres canals temàtics de TVC han tingut: el canal Super3-3XL, l'1,3% de quota; i el canal esportiu Esport3, el 0,7%.

Un total de 8 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el liderat de manera aclaparadora, amb 22, 9 dels quals entre els 15 primers.

Els 8 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing, entre els quals hi ha les dues edicions dels telenotícies dels dies feiners i del cap de setmana, han estat: el "Telenotícies migdia", en el quart lloc; el reportatge del programa "30 minuts" "Aquells dies de glòria", en el cinquè lloc; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el setè lloc; el programa de final de temporada de la sèrie "La Riera", en el novè lloc; el "Telenotícies vespre", en el desè lloc; "Veterinaris", en l'onzè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el dotzè lloc; i la transmissió del Gran Premi de Gran Bretanya", en el tretzè lloc.

La resta dels 14 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: el capítol de "La Riera" emès el dimarts 3, en el lloc número 16; "APM?, en el lloc número 17; el documental "3 60: Marcats pel 92", en el lloc número 18; "Zona zàping", en el lloc número 19; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 20; "Gran Nord", en el lloc número 21; "Polònia", en el lloc número 22; "APM? Extra", en el lloc número 23; "Plats bruts", en el lloc número 26; el documental "El camí del Tito", en el lloc número 27; l'espai d'entrega de guardons posterior a la transmissió del Gran Premi de Gran Bretanya, en el lloc número 29; "No me les puc treure del cap", en el lloc número 33; "Terreny personal", en el lloc número 36; i la pel·lícula "Spiderman", en el lloc número 39.

Rècord històric del portal 324.cat

Les bones dades d'audiència de TV3 s'han estès també aquest juliol als portals d'internet, on el portal www.324.cat ha fet un rècord històric, amb un total de 730.000 usuaris únics, un 57% més que el mes de juny i un 78% més que el juliol de l'any passat, segons dades de Market Intelligence. Els incendis de l'Alt Empordà van impulsar aquest rècord de visites. Pel que fa a la quantitat de pàgines vista, la xifra ha superat els 5.000.000.

Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest juliol una valoració global de 8,03, la més alta de les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després de La 2 i del 33, que treuen 8,56 i 8,38 cadascuna. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: TVE i La Sexta, un 8,01; Cuatro, un 7,76; Antena 3, un 7,52; i Tele 5, un 7,43.

El 97% del panel valora que els informatius són creïbles i de confiança, i el 92% creu que són imparcials i objectius. Aquests percentatges mantenen TV3 al capdavant del rànquing de credibilitat i imparcialitat. D'altra banda, TV3 obté un índex de satisfacció molt alt entre els joves de 16 a 24 anys, i amb una mitjana de 8,5 és la cadena generalista més ben valorada per aquest grup. Per la seva part, el 33 lidera 6 dels 8 grups: joves, persones de 25 a 34 anys, de 35 a 44, de 45 a 54 i de 45 a 54, tant entre els homes com entre les dones.

Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de juliol, amb una nota igual o superior a 8 en una escala sobre 10, són "El gran dictat (8.9); "3,60: Marcats pel 92" (8,7), el "Telenotícies comarques" (8,5); "Notícies 3/24" i "Sense ficció" (8,4); "Terreny personal", "Barcelona 92. Jo també hi era", "APM?", "Veterinaris" i "Export.cat" (8,3), "Els matins" i "30 minuts" (8,2); "Plats bruts", els "Telenotícies vespre", "Telenotícies cap de setmana migdia" i "Telenotícies cap de setmana vespre", la transmissió del Gran Premi de Fórmula 1, "Polònia" i "APM?", (8,1), i el "Telenotícies migdia" i "Àgora" (8,0). Menció especial mereix la valoració qualitativa de 8,5 que el panel de GFK atorga al seguiment informatiu dels incendis de l'Alt Empordà.
Anar al contingut