El marcador final de La Marató
El marcador final de La Marató
Es destinaran a la recerca sobre la diabetis i l'obesitat

7.015.367 euros tanquen el marcador final de La Marató del 2015

L'èxit d'aquesta intensa jornada es reflecteix en un marcador de 7.015.367 milions d'euros, que representarà un impuls important en la recerca sobre la diabetis i l'obesitat.

La vint-i-quatrena edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio ha aconseguit recaptar, després de quinze hores d'emissió en directe, 7.015.367 € gràcies a la mobilització social que s'ha desplegat als carrers de Catalunya i a desenes de milers de donatius al 905 11 50 50.

La xifra es va reflectir en el marcador quan, a la 1.10, Ana Boadas i Toni Cruanyes van acomiadar el programa des del plató 1 de Televisió de Catalunya. Aquesta quantitat, però, és provisional, ja que s'incrementarà amb les donacions que es rebin fins al tancament definitiu de l'edició, el 31 de març del 2016.

El paper actiu i la solidaritat dels catalans suposarà un impuls de la recerca biomèdica per trobar tractaments més eficaços i intentar acabar amb la diabetis i l'obesitat, les dues malalties metabòliques més freqüents al nostre país.

 

Catalunya s'ha mobilitzat intensament per La Marató

La Marató ha traspassat les parets de TV3. La societat catalana ha tornat a protagonitzar un moviment de gran vitalitat per donar suport al projecte. Durant tot diumenge, entitats i col·lectius de tot tipus van sumar esforços des de les 42 comarques catalanes per incrementar la xifra del marcador del programa i impulsar la recerca en la diabetis i l'obesitat'. De fet, alguns dels organitzadors d'activitats que fa anys que col·laboren amb La Marató van passar pel plató per actualitzar el marcador en directe com a manera d'agrair-los la seva generositat any rere any. TV3 va connectar en diverses ocasions amb algunes d'aquestes activitats populars, que van ser més de 2.000 i que van aconseguit implicar 1 milió de persones.

La mobilització també es va fer evident entre les cares més conegudes dels àmbits esportiu, cultural i artístic, que van fer una crida per mostrar el seu suport a La Marató. Aquesta crida va posar èmfasi en l'alta incidència de les malalties i els famosos van representar amb els dits l'eslògan "1 de cada 4" juntament amb el ja mític "Truca a La Marató. Diu molt de tu". Viggo Mortensen, Dani Rovira, Carme Ruscalleda, Francesc Orella i les plantilles dels primers equips del FC Barcelona i del RCD Espanyol són alguns dels professionals que s'hi han implicat.

Un any més, el FC Barcelona va cedir les instal·lacions del Miniestadi, on es va jugar el tradicional partit de La Marató, organitzat per Fòrum Samitier, que va enfrontar amistosament personalitats del món de l'esport i la cultura. Alguns dels participants d'aquest any han estat l'exjugador Éric Abidal, els pilots de motociclisme Marc i Àlex Márquez, alguns actors de "La Riera" i "Merlí" i uns quants personatges de "Polònia" i "Crackòvia", entre d'altres.

Al voltant de 2.300 voluntaris van cedir el seu temps per atendre els milers de trucades de donatius al 905 11 50 50 des de les quatre seus telefòniques que van funcionar al llarg de la jornada: Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Fira de Girona. Es va comptar amb un miler de línies telefòniques instal·lades en aquests espais que van permtre traslladar les mostres de solidaritat dels catalans al marcador final.

 

La Marató en línia

Durant el programa, La Marató va tenir una gran presència a les xarxes socials. Al llarg de quinze hores d'emissió, la pàgina de Facebook va guanyar 1.247 nous seguidors i en aquest moment té 201.332 usuaris.

A Twitter es van guanyar 900 seguidors durant el programa, que ara en suma 46.100.

Els "hashtags" que van centrar aquesta edició de La Marató a les xarxes socials van ser #LaMaratóTV3, #diabetis i #obesitat, que en vint-i-quatre hores van obtenir 3.248 piulades.

A més, trobem el compte d'Instagram del programa, @lamaratotv3, que en un sol dia va sumar 891 seguidors i que ara en té 3.532.

 

La destinació dels fons recaptats en La Marató 2015

La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2015 permetrà continuar avançant en la millora dels tractaments de la diabetis i l'obesitat, mitjançant el finançament de projectes d'investigació.

El febrer del 2016, La Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d'ajudes a la recerca en diabetis i obesitat, a la qual es podran presentar els investigadors experts en aquestes dues malalties metabòliques per aspirar al lliurament d'ajudes. Serà durant el mes de novembres del 2016 quan es farà pública la destinació final dels fons recaptats en la present edició.

Anar al contingut