"La Riera"
"La Riera"

TV3, segona del mes de juny, escurça distàncies

TV3 consolida el lideratge en el "prime time" amb una mitjana del 13,2% TV3 manté la quota en un mes en què la majoria de grans cadenes pateixen pèrdues Els informatius són líders en totes les seves edicions Set dels deu programes més vistos són de TV3

TV3 tanca el juny amb un 10,6% de quota i retalla distàncies respecte a la primera posició en un mes en què la majoria de grans cadenes pateixen pèrdues. La cobejada franja del "prime time", un mes més, és de TV3, que la lidera amb una mitjana del 13,2%, 3 punts per davant de la segona opció. En l'àmbit informatiu, els Telenotícies són líders d'audiència en totes les seves edicions i se situen entre els programes més vistos del juny. TV3 situa set programes entre els deu més vistos del mes i lidera el rànquing del programa més vist del dia en 25 ocasions. TV3 és la generalista més ben valorada de l'índex qualitatiu GfK, amb una puntuació de 8,3.

Lideratge informatiu

Situats entre els programes més vistos del mes de maig, els telenotícies mantenen el lideratge informatiu.  Els TN han liderat el rànquing del programa més vist del dia en 17 ocasions. Des del punt de vista qualitatiu, l'índex GfK els atorga una excel·lent valoració qualitativa del 8,4. Els TN, a més, són líders en credibilitat. Totes les edicions dels informatius de TV3 figuren en el rànquing dels 40 més vistos de juny.

Els espectadors valoren la qualitat de programes especials informatius com "L'entrevista al president i el vicepresident" que rep una valoració del 8,4. Aquesta entrevista, realitzada pel director de TV3, Vicent Sanchis, és el quart programa més vist del mes i lider del dia, amb una audiència de 537.000 espectadors i una quota del 19,2%. A això se li ha de sumar que 10.317 usuaris únics van seguir l'entrevista en els canals de vídeo en directe i que, posteriorment, en el servei a la carta ha acumulat 10.820 reproduccions i 7.671 usuaris únics.

També destaquen, en l'àmbit informatiu i de servei, programes com el "Sense ficció. La Model: 113 anys i un dia", amb una audiència de 407.000 espectadors i una quota del 13,8%, o el "30 minuts. Sagrada Família, compte enrere", amb 310.000 espectadors i una quota del 12,1%. Tots ells figuren entre els 40 més vistos de juny.

Qualitativament el "30 minuts. Sagrada Família: compte enrere", que oferia per primera vegada una imatge d'Antoni Gaudí en moviment, rep una valoració del 8,9; mentre que el "Sense ficció. Cíborgs entre nosaltres" rep un 8,7 i "Sense ficció. La Model: 113 anys i un dia", un 8,5.

El canal informatiu 3/24 es manté amb una quota de l'1,5% i és líder entre els canals de notícies, vuit dècimes per davant del seu directe competidor. Aquest mes destaquen els bons resultats obtinguts coincidint amb la moció de censura a Rajoy, els dies 13 i 14, amb una mitjana de quota del 3,2%, i del 2%, respectivament; i la del dia 29, quan el Parlament va declarar nuls els judicis del franquisme a Catalunya, amb una quota del 2,3%.

"La Riera" tanca amb xifres record vuit temporades d'èxit

Més de mig milió de seguidors de la sèrie no es van voler perdre el final i descobrir qui era l'assassí d'en Claudi o si la Mercè se salvaria de l'Emili. "La Riera" va ser el programa més vist d'aquell diumenge amb una mitjana de 529.000 espectadors i una quota del 21,8%. La fonda de Can Riera va tancar així vuit temporades d'èxit en què ha estat líder indiscutible de la seva franja d'emissió.

Des del moment de l'estrena, "La Riera" ha tingut un públic incondicional que l'ha convertida en líder absoluta de la seva franja durant totes vuit temporades. En aquesta darrera, la seva emissió per TV3 ha acumulat una mitjana de 324.000 espectadors, amb una quota de pantalla del 18,8%. Pel que fa al 33, la sèrie ha tingut una mitjana de 55.000 espectadors i una quota del 2,0%.

En consum de vídeo a la carta "La Riera" també es troba en el podi dels programes més vistos. La sèrie és la primera en el rànquing de juny a la carta. La vuitena temporada ha estat rècord en reproduccions amb un total de dotze milions de reproduccions i una mitjana de 82.000 usuaris únics setmanals. El vídeo més vist d'aquesta temporada ha estat l'últim capítol amb 113.000 reproduccions.

"Desmuntant la Riera", l'especial dedicat al final de "La Riera" que s'endinsava en els últims dies de rodatge i els moments clau de la sèrie de la mà dels seus personatges i autors, obté un 8,2 de nota qualitativa.

"Prime time" líder

TV3, un mes més, lidera la franja del "prime time" i ho fa amb una quota del 13,2% i supera T5 en 3 punts. "El foraster", "Joc de cartes", "Nit i dia", "Polònia", "Fora de carta", "Zona Zàping", "APM?" o programes com "Sense ficció" es troben entre les opcions preferides dels espectadors. La combinació entre els programes ja clàssics i les noves propostes aconsegueixen aquest lideratge continuat en una de les franges d'audiència més influents i cobejades.

"El foraster" continua imbatible en la seva recerca del poble més petit de Catalunya. La seva visita a Guils de Cerdanya va reunir 626.000 espectadors amb una quota del 23,1%, el que suposa, a més, record de la temporada. El capítol de "Cuina d'alta muntanya a la Vall de Boí" de "Joc de cartes" que va reunir 413.000 espectadors i una quota del 16,1% entra, també, en el rànquing dels mes vistos del mes de juny.

L'audiència, a més, valora molt positivament la qualitat dels programes de TV3, i ha atorgat una puntuació de 8,3 a la cadena, mantenint la nota del maig. Alguns dels programes més ben valorats, entre d'altres, han estat "El foraster", amb un 8,7 i puja una dècima la seva nota o el "30 minuts" també amb un 8,7.

La final de la Lliga de Campions, el més vist del juny a TV3

La transmissió de TV3 de la final de la Lliga de Campions entre la Juventus i el Reial Madrid ha estat l'emissió més vista del juny a TV3 amb una audiència de 657.000 espectadors i una quota del 26,3%. Precisament aquest partit va marcar el pic de consum de vídeo en directe, ja que va ser seguit per més de 25.000 usuaris únics.

Continuant en clau esportiva, el canal Esport3 continua sent el canal esportiu líder, tanca el mes de juny amb una quota del 0,7% i puja respecte de l'anterior. El més vist d'aquest canal va ser el cinquè i definitiu partit de la Lliga de Futbol Sala que enfrontava el Movistar Inter i el Barça Lassa. La consecució del títol per part del Movistar va ser seguida per 78.000 espectadors, amb una quota del 2,8%.

També va tenir molt bona acollida el partit d'ascens a Segona A que enfrontava el FC Barcelona B de Gerard López amb el Ràcing de Santander. El Barça va aconseguir l'ascens davant de 77.000 espectadors amb una quota del 3,6%.

A més, el canal de vídeo en directe d'Esport3 és el que més puja amb un 40% respecte al mes anterior. Els vídeos més vistos són la semifinal i la final de la Final Four d'handbol.

Increment en el consum de vídeo en directe

El consum de vídeo en directe als canals digitals amb 354.000 usuaris únics s'ha incrementat un 8,4% respecte al mes anterior i un 7% respecte a la mitjana dels 13 últims mesos.

Entre els cinc programes més vistos a la carta hi ha: "La Riera" amb 1.493.000 reproduccions, "Nit i Dia" amb 393.000, "El foraster" amb 249.000, "Polònia" amb 170.000 i "Joc de cartes amb 156.000. "El foraster" i "Joc de cartes", dos dels èxits del "prime time" de la cadena, pugen respecte al mes anterior: un 12% en cas d'"El foraster" i un 10% en el cas de "Joc de cartes".

A les xarxes socials, els programes de TV3 han generat a Twitter una conversa social de 119.000 missatges

tv3.cat

Anar al contingut