TV3, líder destacada el novembre, amb el 17,1% de quota i 5,1 punts de diferència amb Telecinco

TV3 torna a liderar el rànquing mensual d'audiències el novembre, amb un liderat destacat del 17,1% de quota, la millor mitjana mensual des del novembre del 2007, i 5,1 punts de diferència en relació amb Telecinco, la segona cadena classificada. TV3 ha liderat també el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 25, i diversos programes de la cadena, com "Divendres", ha fet rècord històric d'audiència, amb el 16,1% de quota. D'altra banda, els telenotícies de TV3 mantenen el liderat absolut dels informatius i, una vegada més, es demostra que els espectadors catalans trien, especialment en períodes electorals, els noticiaris de TV3 per sobre de qualsevol altra opció.
Amb el novembre, TV3 ha liderat 9 del 11 mesos transcorreguts del 2010, aquesta vegada, amb el 17,1%, un percentatge molt destacat i llunyà de la mitjana de la resta de cadenes, segons dades de Kantar-media. Les mitjanes de les altres cadenes han estat: Telecinco, el 12%; TVE, el 10,9%; Antena 3, el 9,6%; Cuatro i La Sexta, el 6,1%. El 33, que ha pujat 2 dècimes respecte a l'octubre, iguala la quota de La 2, que n'ha baixat 1. A més de les dades de TV3, cal destacar la del 3/24, que, amb l'1,1% de quota, es manté líder dels canals de notícies. D'altra banda, el canal infantil Super3 ha estat el novembre l'únic canal infantil que augmenta de quota, amb l'1,4%. I en la franja d'edat entre els 4 i els 12 anys la quota arriba a l'11,6%, a només 2 dècimes de Disney Channel. I per grups empresarials, Televisió de Catalunya també és líder destacat, amb una quota del 21,5% i a 5,2 punts del de Televisió Espanyola, que ocupa la segona posició. 9 programes de TV3, entre els 10 primers més vistos Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 ha mantingut aquest novembre el liderat, amb un total de 25, 9 dels quals situats entre els 10 primers. El total de programes col·locats per TV3 gairebé quadruplica el de les altres cadenes: TVE n'ha situat 7; Antena 3 n'ha situat 4, i Telecinco i La Sexta n'han situat 2. A més del manteniment del liderat indiscutible dels telenotícies en el seu gènere (el "Telenotícies migdia" del dilluns dia 29 va batre el rècord de la temporada, amb el 35,4% de quota), del conjunt de programes de TV3 més vistos cal destacar els alts índexs d'audiència i el liderat de: les transmissions de la Champions i de les curses de Fórmula 1; els programes electorals, com l'especial "Eleccions al Parlament de Catalunya" de la nit del diumenge 28, i l'entrevista d'ahir al futur president de la Generalitat, Artur Mas, que va fregar el milió de teleespectadors de mitjana; i els rècords d'altres programes, com "Els matins", que el dilluns 29 va fer rècord de la temporada, amb el 29,5%, i tanca el mes amb un total del 24,5%; o "Divendres", que ahir va fer rècord absolut, amb 268.000 espectadors de mitjana i el 16,1% de quota. En aquest marc, els 9 programes de TV3 que s'han situat entre els 10 primers dels 40 més vistos el novembre a Catalunya són: el partit de la Champions Panathinaikos-Barça, en el primer lloc i líder del mes a Catalunya; la transmissió del Gran Premi d'Abu Dhabi, en el segon lloc; "Crackòvia", en el tercer lloc; el partit de la Lliga de futbol Barça - Vila-real, en el quart lloc; l'espai posterior al Gran Premi d'Abu Dhabi, en el cinquè lloc; el partit de la Copa del Rei de futbol, en el sisé lloc; l'entrevista d'ahir a Artur Mas (amb 925.000 espectadors de mitjana i el 28,3% de quota), en el setè lloc; el capítol d'"El convidat" dedicat a l'actriu Montserrat Carulla, en el vuitè lloc; i l'especial "Eleccions al Parlament de Catalunya", en el novè lloc. La resta dels 16 programes que s'han situat en aquest rànquing són: el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 11; "APM?", en el lloc número 12; el "Telenotícies vespre", en el lloc número 13; "No me la puc treure del cap", en el lloc número 14; "Polònia", en el lloc número 15; el "Telenotícies migdia", en el lloc número 17; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 18; "APM?Extra", en el lloc número 19; l'especial "Esport Club: el clàssic", del dilluns dia 29, en el lloc número 20; "Zona Zàping", en el lloc número 21; el debat "Eleccions al Parlament de Catalunya", del diumenge dia 21, en el lloc número 23; el reportatge de "30 minuts" "Gaudí, una visió singular", en el lloc número 24; "Caçadors de bolets", en el lloc número 30; "Àgora", en el lloc número 31; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 34; i la sèrie "La Riera", en el lloc número 37. El consum de vídeo per internet supera el novembre el milió d'hores Pel que fa al consum de vídeo per internet, la sèrie de TV3 "La Riera" manté el liderat del rànquing de programes més vistos, amb 982.000 visionats; i "Infidels", que cada setmana s'estrena dos dies abans per Internet, continua en el segon lloc del rànquing dels vídeos més vistos dels portals de la CCMA, amb 447.000 visionats. En el tercer lloc d'aquest rànquing hi figuren els telenotícies, amb 375.000; en quart lloc, "Crackòvia", amb 300.000 hits; en cinquè lloc, >"Els matins"club Super3 , amb 196.000; en setè lloc, "Polònia", amb 177.000; en vuitè lloc, "Alguna pregunta més?", amb 172.000; i en novè, "El convidat" , amb 107.000. El consum de vídeos concrets, "Infidels" i "La Riera" són líders, també. En primer lloc, destaca el capítol 24 de la sèrie "Infidels", emès el 7 de novembre, amb 90.400 visionats. El segueixen tres capítols més de la sèrie: el 26, emès el dia 16, amb 83.000 visionats; el 25, emès el dia 14, amb 78.500 visionats; i el 23, emès el dia 31, amb 64.000 visionats. En cinquè lloc se situa el capítol 182 de "La Riera", emès el dia 17, que ha tingut 61.500 visionats. Els llocs següents d'aquest rànquing de consum de vídeos concrets els ocupen diversos capítols de "La Riera" i d'"Infidels". I el consum de canals en directe per internet, cal destacar l'extraordinari augment que hi va haver el dia de les eleccions, que es va multiplicar per 5 i que va arribar a les 46.000 hores. I en el consum via podcast, "Crackovia", "APM" i "Polònia" encapçalen el rànquing. La màxima valoració qualitativa del panel GFK per a TV3 Finalment, pel que fa a la valoració qualitativa del panel de GFK, TV3 ha tingut el novembre una valoració global de 7.94, la més alta que li concedeix el panel des del setembre del 2008. TV3 torna a superar totes les altres grans cadenes generalistes, que han tingut de valoració: TVE, 7.72; Cuatro, 7.70; Antena 3 i La Sexta, 7.61; i Telecinco, 7.25. La posició de TV3 és la tercera, després de La 2 (8.26) i el 33 (8.05). TV3 aconsegueix també el seu rècord històric en qualitat: el 95% del panel qualitatiu està d'acord que TV3 és una cadena de qualitat. També marca una màxima en l'atribut de "recomanaria", i en una escala sobre 10, el panel recomanaria la programació de TV3 amb un 7.8. Per targets, TV3 és la millor cadena pels individus de 25 a 34 anys i la segona millor pels de 45 a 54 anys. Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de novembre han estat: "Sense ficció" (8.5), "Banda ampla" (8.4), "30 minuts" (8.3), "El gran dictat" (8.3), "Polònia" (8.3), "Crackòvia" (8.2), "Els matins" (8.2), "APM?" (8.2) i "El convidat" (8.1). Entre els especials, destaca l'última cursa del Mundial de Fórmula 1, el Gran Premi d'Abu Dhabi (8.1) i tots els especials amb motiu de les eleccions: les entrevistes als candidats dels programes "Àgora" (7.4), el debat (7.6) i l'especial "Eleccions al Parlament de Catalunya" (7.9). Per la seva part, el 33 continua sent el canal més ben valorat pels individus més joves del panel (de 16 a 24 anys) i les dones. A més, és el segon més ben valorat en els targets d'espectadors de 25 a 34 anys i de 35 a 44 anys. Els seus programes més ben valorats són: "Planeta Terra", "Horitzons", "Thalassa", "Quarts de nou", les transmissions de bàsquet, "Singulars" i "Karakia". Televisió de Catalunya