TV3, líder del rànquing de programes, tanca el mes de gener amb una quota del 10,6%

TV3 lidera el rànquing del programa més vist en 30 dels 31 dies de gener. Situa 17 programes dins el rànquing dels programes més vistos del mes. Els informatius de TV3, líders en totes les edicions, milloren els resultats de desembre. El 3/24, canal informatiu de referència, creix dues dècimes i tanca amb una quota de l'1,4%. L'especial "El govern explica el referèndum a l'Eurocambra", rècord de la temporada. El Super3/33 creix dues dècimes i tanca amb una quota de l'1,4%. Rècord al 33 amb el documental "Tarajal: Desmuntant la impunitat a la frontera sud". El Super3 creix una dècima i tanca amb una quota de l'1,5%. Esport3 també creix una dècima gràcies als bons resultat de "Gol a gol" i les transmissions esportives i tanca amb un 1% de quota. TV3 és la cadena generalista més ben valorada, segons el panel GFK. Els informatius es mantenen al capdavant d'aquest rànquing i lideren en credibilitat i imparcialitat. TV3, en un mes molt disputat, tanca el gener amb una quota del 10,6%. TV3 lidera el rànquing del programa més vist en 30 dels 31 dies del mes i domina el rànquing dels 40 més vistos, on col·loca 17 programes, cinc dels quals entre les primeres posicions. Els informatius lideren totes les seves franges d'emissió i l'audiència els valora com els més creïbles i imparcials. TV3 domina l'audiència en la franja de "prime time" amb una quota del 12,2%.

T5 i A3 s'han situat al capdavant amb una quota del 10,8%, a tan sols dues dècimes de TV3. A continuació, La1 obté un 7,4%, seguida per Cuatro, amb un 6,3%, i La Sexta, amb un 6%. TV3 lidera el rànquing del programa més vist del dia en 30 de les 31 jornades del mes. Aquest mes de gener, TV3 ha situat 17 programes en el rànquing dels 40 de més audiència. Tots els canals temàtics de TV3 han millorat els seus registres i, en el cas del 33 i el 3/24, alguns dels programes han aconseguit rècords d'audiència de la temporada. El 3/24 tanca el mes amb una quota de l'1,4%, creix dues dècimes i continua sent el canal de referència informativa dels espectadors catalans. Amb aquest resultat, gairebé triplica l'audiència del seu competidor directe. El canal Super3/33 també tanca amb un 1,4% i creix dues dècimes. El Super3, en la seva franja d'emissió, amb un 1,5%, és la segona opció entre els canals infantils. El 33 marca rècord d'audiència amb el documental "Tarajal: Desmuntant la impunitat a la frontera sud". Pel que fa a Esport3, augmenta la seva quota en una dècima i es manté com a líder dels canals temàtics esportius, amb una quota de l'1%. En l'aspecte qualitatiu, segons el panel GFK, TV3 continua sent la televisió generalista més ben valorada, amb una qualificació de 8,2.

El "TN", programa més vist del dia.

El programa més vist del dia ha estat de TV3 en 30 dels 31 dies de gener. Els informatius han encapçalat el rànquing en 29 ocasions. El "TN vespre" ha liderat disset dies; el "TN cap de setmana vespre", en set ocasions; el "TN migdia", en quatre, i el "TN cap de setmana migdia", en dues. Totes les edicions són líders en la seva franja d'emissió i augmenten les seves quotes d'audiència respecte el mes de desembre, inclòs el "TN comarques". A més, ocupen les primeres posicions en el rànquing dels programes més vistos del mes: el "TN vespre", segon; el "TN cap de setmana vespre", tercer; el "TN migdia", quart, només superats per la transmissió del partit de futbol de Copa del Rei. El "TN cap de setmana migdia" també està entre els deu més vistos, concretament en sisena posició. Els "Telenotícies" de TV3 mantenen el lideratge en l'àmbit informatiu en totes les edicions, són els més creïbles i també tenen una excel·lent valoració qualitativa en l'índex GFK, amb un 8,4, a força distància dels de la competència.

Informació líder

Aquest domini en el terreny informatiu també es manifesta en els resultats del canal 3/24 i en els de les produccions de l'àmbit informatiu de TV3, com és el cas del programa "Jo pregunto", emès el 22 de gener, en què el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va contestar, en directe des del Teatre Conservatori de Manresa, les preguntes que li van formular una sèrie de ciutadans. El programa va ser líder d'audiència d'aquella nit, amb 429.000 espectadors, una quota del 16,3% i una audiència acumulada d'1.354.000 espectadors. "Jo pregunto" se situa en catorzena posició en el rànquing dels més vistos del mes, un rànquing on també hi trobem una altra producció dels serveis informatius de TV3, el "30 minuts" titulat "La batalla per l'aigua", que va tenir una audiència de 392.000 espectadors i una quota del 12,3%. El seguiment de l'actualitat diària i constant té un punt de referència, el canal 3/24, que tanca el mes amb una quota de l'1,4% i un creixement de dues dècimes. El programa més vist del canal informatiu de TV3, aquest mes i també aquesta temporada, va ser l'especial informatiu "El govern explica el referèndum a l'Eurocambra", que va aconseguir una audiència de 185.000 espectadors i una quota del 9,6%. Aquell dia, el 24 de gener, el 3/24 va tancar amb una mitjana del 2,6%. El 3/24, amb aquest resultats, gairebé triplica la quota del seu competidor temàtic.

Canals temàtics de referència

Els altres canals temàtics de TV3 també tanquen el mes de gener amb molt bons resultats. El Super3/33 ho fa amb una quota de l'1,4%, dues dècimes més que el mes passat. El Super3, en la seva franja d'emissió és la segona opció, amb una quota de l'1,5%, i augmenta quatre dècimes la distància respecte la tercera opció, Boing, i gairebé dobla  a Disney. Pel que fa al 33, aquest mes ha registrat un nou rècord de temporada. Va ser amb l'emissió del documental "Tarajal: Desmuntant la impunitat a la frontera sud", que va tenir una audiència de 323.000 espectadors i una quota del 14,7%. "Tarajal" va ser el cinquè programa més vist del dia i el canal va tancar la jornada amb una quota del 3,3%. Esport3 tanca el mes amb una quota de l'1%, creix una dècima, es manté líder i dobla els resultats del seu competidor directe.

Estrenes líders

"El crac", "Oh Happy Day", "Bogeria a la pastisseria", El sopar", "El retrovisor" i "Tot o res", estrenes de la graella de TV3, han estat molt ben rebudes per l'audiència i també han rebut una molt bona valoració qualitativa. "El crac" i "Oh Happy Day" van liderar l'audiència en el seu retorn a la pantalla i van dominar la seva franja d'emissió i el "prime time". "El crac", el dia de l'estrena de la nova temporada, va reunir 410.000 espectadors i va tenir una quota del 14,5%. "Oh Happy Day", líder del "prime time" el dissabte de la seva estrena, va tenir una audiència de 435.000 espectadors i una quota del 15,6% i va superar, en nombre d'espectadors, les estrenes de les dues temporades precedents. Totes dues produccions, que figuren en el rànquing dels 40 més vistos, també han rebut molt bona nota en l'aspecte qualitatiu en el panel GFK. L'audiència els ha qualificat amb un 7,6.

TV3, la cadena generalista més ben valorada

Com hem vist, les estrenes reben una molt bona valoració qualitativa. Com la cadena en conjunt. Un mes més, segons el panel de GKF, TV3 és la cadena generalista més ben valorada, amb una qualificació de 8,2. Pel que fa a les generalistes, amb quatre dècimes darrere de TV3 hi ha La Sexta, i Antena 3, amb un 7,7 de valoració. La 1 i Cuatro reben un 7,6 i T5 és la que té una pitjor valoració, amb un 7,4. El canal 33 té una valoració de 7,8. Els informatius de TV3, com ja hem explicat, són els més ben valorats: reben una qualificació de 8,4, a distància dels seus competidors, i tornen a liderar el rànquing en credibilitat, segons el panel qualitatiu de GFK. Pel que fa als programes, "Espai terra", "APM?", "Sense ficció", "Polònia" i "Divendres" són els més valorats, amb valoracions pròximes al 9, juntament amb "Generació digital", una estrena que rep un 8,6 sobre 10. Els especials "Cavalcada de Reis", amb un 8,4, i la "Gala dels Premis Gaudí", amb un 8,1, també destaquen en l'aspecte qualitatiu. "Espai terra", també amb un 9, i "El gran dictat", amb un 8,9. També cal destacar la valoració d'"Emergències" (8,7) i "Merlí" (8,6).

"Telenotícies", "La Riera", "El temps" i "El crac" dominen a la xarxa

Durant el mes de gener, 1.398.051 usuaris únics han fet 6.378.157 reproduccions dels vídeos de TV3 a través d'internet. A la xarxa, els vídeos de "La Riera" són els que tenen més visites. El capítol 1421 és el més vist, amb 39.122 usuaris únics i 54.328 reproduccions. Destaca també el resultat del primer capítol de la nova temporada d'"El crac", que ha rebut la visita de 31.577 usuaris únics i 45.000 reproduccions. Destaquen també el capítol "Tenir fills" d'"El sopar" i "Tarajal", amb prop dels 30.000 usuaris únics i les 40.000 reproduccions. "El temps", a causa de les condicions meteorològiques d'aquest gener, també ha rebut força visites. El vídeo "El fred truca a la porta i entrarà fins a sota el llit" va rebre 23.000 usuaris, que van fer prop de les 30.000 reproduccions.

tv3.cat

Anar al contingut