TV3, líder del mes de març

TV3 és líder en els rànquings de cadenes i de programes, amb el 12,5% de quota i 21 programes entre els 40 més vistos d'aquest mes de març. Segueix així la tònica dels últims temps, en base a una programació que situa produccions pròpies i de tots els gèneres entre els programes més vistos. Una mostra d'això és la bona acollida que han tingut aquest març produccions com la minisèrie "Descalç sobre la terra vermella", l'espai "Sense ficció" dedicat a la cuina dels germans Roca o el "30 minuts" dedicat a les espècies invasores al Delta de l'Ebre, tots ells situats entre els 40 programes més vistos del mes i també amb excel·lents valoracions en el panel qualitatiu de l'empresa GFK, on l'audiència atorga un 8,1 a TV3, que és la cadena generalista més ben valorada.
Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder al març, amb el 12,5% de quota i 0,6 punts més que Tele5, la segona cadena classificada en aquest rànquing, amb l'11,9%. En tercer lloc s'ha situat Antena 3, amb l'11,7%, i en el quart, TVE, amb el 6,6%. En el cinquè, La Sexta, amb el 6,1%, i en el sisè, Cuatro, amb el 5,2%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut el 2,3%, i el Super3/33, l'1,6%. El lideratge de TV3 d'aquest març, en què ha estat la cadena més vista un total de 14 dels 31 dies del mes, s'ha basat en els bons resultats d'audiència de produccions pròpies de diversos gèneres i en el liderat indiscutible dels "Telenotícies", diaris i de cap de setmana. Els "Telenotícies" han liderat el rànquing de programes un total de 20 dies. Tretze dies ho han fet els feiners: 4, l'edició del "Telenotícies vespre", i 9, la del "Telenotícies migdia". Pel que fa als del cap de setmana, l'edició del migdia ha liderat el rànquing 2 dies, i la del vespre, 5. Els "Telenotícies" s'han situat entre els programes més vistos del mes, ocupant la cinquena (TN Migdia), sisena (TN Vespre), novena (TN Cap de setmana Vespre) i quinzena (TN Cap de setmana Migdia) posició amb quotes mitjanes entre el 32% i el 20%. Per franges horàries, TV3 ha mantingut el liderat en les de més consum televisiu, migdia, sobretaula i "prime time", amb programació de producció pròpia i de gèneres diversos: magazins, ficció, documentals i concursos. D'aquestes franges, i a més dels "Telenotícies", destaquen "La Riera", "Divendres", "El gran dictat", "Crackòvia" o "APM?". Pel que fa a programes, mereixen menció especial la minisèrie "Descalç sobre la terra vermella" o l'edició de "Crackòvia" dedicada al clàssic Madrid-Barça, que, juntament amb "La Riera" i "APM?", s'han situat entre els més vistos, amb audiències superiors als 500.000 espectadors i quotes entre el 26,9 i el 16,7%. En l'àmbit del documental, el treball "Intimitats. Germans Roca, el millor restaurant del món", situat entre els 40 programes més vistos, va tenir una audiència de 434.000 espectadors, molt similar a la que va tenir el "30 minuts. Invasors", dedicat a les espècies invasores que estan colonitzant el delta de l'Ebre, amb 430.000 espectadors. 12 programes de TV3, entre els 20 primers del rànquing dels 40 més vistos Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos, TV3 manté el liderat, amb 21, dels quals 12 entre els 20 primers del rànquing. Les altres cadenes que han col·locat programes entre els quaranta més vistos són: Tele5, amb 9; Antena 3, amb 6; La Sexta, amb 3, i TVE, amb 1. Els 12 programes de TV3 que s'han situat entre els 20 més vistos són: els "Telenotícies Migdia" i "Telenotícies Vespre", en cinquè i sisè llocs, respectivament, seguits del "Crackòvia", emès després del clàssic Madrid-Barça, que se situa en setena posició. En novena posició se situa el "Telenotícies Cap de Setmana Vespre", seguit pel programa especial "Crackòvia 200", en desè lloc. "La Riera", que continua líder destacada de la sobretaula, ocupa el dotzè lloc seguida de l'"APM?", en tretzena posició. En quinzè lloc s'ha situat el "Telenotícies cap de setmana Migdia" i en setzena posició la minisèrie dedicada al bisbe Casaldàliga, "Descalç sobre la terra vermella", amb excel·lents resultats d'audiència i valoració qualitativa. Tanquen aquest rànquing fins a la posició número 20, "Polònia", en dissetè lloc; "APM? Extra", en dinovena posició, i el capítol "Europa s. XX", del programa "Afers exteriors". Els nou programes que completen aquesta llista dels 21 programes de TV3 que s'han situat entre els 40 més vistos del mes de març, la completen les següents produccions: "Hat trick Barça" (24); "Veterinaris" (25), "Amb ulls de nen" (29); "Sense ficció: Germans Roca, el millor restaurant del món" (30); "30 minuts: Invasors" (33) ; La gran pel·lícula "Gran Torino" (34); "Zona Zàping" (35); "El gran gran dictat" (36) i "KMM" (37). Super3/33 creix i assoleix la màxima de l'any El canal Super3/33 creix dues dècimes i assoleix la màxima de l'any situant-se en una quota de l'1,6%. En l'àmbit del 33 cal destacar la bona acceptació del nou programa de Jaume Barberà, "Retrats", que està aconseguint un públic molt fidel. Per la seva part, Esport3 i el 3/24 mantenen el liderat en els seus àmbits respectius. Aquest març, el canal Esport3 ha crescut tres dècimes respecte al mes anterior i s'ha situat en una quota de l'1,3%. Hi contribueixen els bons índexs d'audiència dels programes "Hat-trick Barça" o "Efectivament". El canal de notícies 3/24 ha tingut l'1,0% de quota. Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3 i el 33 Amb relació a la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest mes de març una valoració global de 8,1, líder juntament amb La Sexta, que obté la mateixa puntuació. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: Tele5, un 7,7, seguida per Cuatro, amb un 7,6 i Antena 3 i TV1, que obtenen un 7,5. Per la seva part, el Super3/33 obté la millor valoració, amb un 8,5, la mateixa que La 2. El Super3/33 segueixen sent les dues cadenes més ben valorades pel target de 24 a 34 anys. El 33 manté el lideratge entre les persones de 45 a 54 anys i de 55 a 64 anys, tant de sexe masculí com femení, en aquest cas compartit amb La 2. TV3 continua aconseguint índexs qualitatius per sobre de 8.0 en tots els targets, exceptuant el de les persones de més de 65 anys, que se situa en 7,6. És la cadena generalista més ben valorada pels individus de 25 a 34, de 45 a 54 i de 55 a 64 anys. D'entre els programes que han estat valorats qualitativament per sobre del 8.0, cal destacar la minisèrie "Descalç sobre la terra vermella", amb un 8,6, i el documental "Pere Casaldàlida, les causes i la vida", que va liderar el rànquing qualitatiu del 25 de març amb una valoració mitjana de 9,1. Un altre "Sense ficció", el titulat "Intimitats. Germans Roca, el millor restaurant del món", va obtenir una mitjana d'excel·lent, amb una valoració de 9 punts. La Fórmula 1 (8,5) i l'obra de teatre "Barcelona" (8,5) van aconseguir una molt bona valoració qualitativa per part dels espectadors. Altres programes de TV3 amb nota superior a 8.0 han estat: "El medi ambient" (8,8), "Els matins" (8,6); "Òpera en texans" (8.6); "Espai terra" i "Afers exteriors" (8,5); "Sense ficció, "Polònia", "Amb ulls de nen", "Veterinaris" i "30 minuts", amb un 8,4; "Telenotícies Cap de setmana Vespre (8,1); "Telenotícies Migdia", "Valor afegit" i "APM?" (8,2); "TN Cap de setmana Vespre", "El gran gran dictat", "Zona zàping" i "TN Vespre", amb un 8,1 Els programes del 33 més destacats en el rànquing qualitatiu són: "Cronos" (9,4), "Quèquicom" (8,7) i "La Riera" (8.6). "Luís Figo: Per a Barcelona, no parlo", el vídeo més visitat Les notícies de Televisió de Catalunya lideren el nombre de visitants únics a Internet. Aquest espai contenidor de les informacions dels serveis informatius ha estat visitat per gairebé 259.000 visitants únics i més de 427.000 visualitzacions. "La Riera" té durant aquest mes de març més de 121.000 visitants únics, que han fet més de 664.000 visualitzacions dels capítols de la telenovel·la. El vídeo en què Luís Figo, amb motiu del sorteig de les semifinals de la Champions League, es nega a atendre els mitjans catalans, en concret TV3, ha estat el més visitat i visualitzat del mes de març. "Figo: Per a Barcelona, no parlo" va rebre la visita de 77.871 usuaris únics, que en van fer 83.413 visualitzacions. TV3