Gràfica de lideratge de cadena el gener 20018
Gràfica de lideratge de cadena el gener 20018

TV3 és líder de gener, amb la millor arrencada dels últims anys, gràcies als informatius i les estrenes

TV3 és líder absoluta del gener, per sisè més consecutiu, amb una quota del 13,7%, la millor des de l'octubre del 2014, sense comptar octubre i novembre del 2017. TV3 manté un distància de 4,2 punts de la segona classificada. TV3 lidera el "day time" i el "prime time", i és la més vista 27 dels 31 dies del mes i, pel que fa al rànquing de programes, també és líder en 29 dels 31 dies. I 16 dels 20 programes més vistos són de TV3. El programa més vist del mes ha estat el "Sense ficció" "1-O", que amb 1.135.000 espectadors ha marcat un nou rècord històric. Els informatius són líders en totes les seves edicions i milloren els seus resultats respecte del mes de desembre. A més de liderar en credibilitat i imparcialitat, també encapçalen el rànquing qualitatiu amb una mitjana de 8,5. La valoració qualitativa de TV3 amb un índex qualitatiu de 8,4 la manté com la cadena generalista més ben valorada. Bons resultats de totes les estrenes del mes: "Cases d'algú", "De bon humor" i "Benvinguts a la família". I també del retorn d'"El foraster" i la nova etapa de "Preguntes freqüents". A internet, el consum de vídeo en directe i a la carta ha crescut un 58% respecte del mateix mes de l'any passat.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha tornat acabar el mes com a líder destacada d'audiència. Aquest gener, ha assolit una quota del 13,7%, a 4,2 punts d'Antena3, la segona cadena classificada. Aquesta quota és la millor des de l'octubre del 2014, sense comptar octubre i novembre del 2017, i és el millor mes de gener des del 2013.

El lideratge de TV3 es referma al llarg de tota la programació, tant a la franja de "day time", amb una quota del 13,5%, a 3,4 punts de la segona classificada, com a la de "prime time", amb un 15,8%, a 6,9 punts de la segona cadena classificada. A més, TV3 lidera 27 dels 31 dies, amb una ratxa de 17 dies consecutius. I també lidera el rànquing de programes més vistos 29 dels 31 dies del mes.

TV3 torna a ser la cadena generalista més ben valorada al gener, amb un 8,4 al panel de GFK.

Els informatius, líders d'audiència, i també en credibilitat i en imparcialitat

Els telenotícies són líders en totes les seves edicions i en tots els casos han millorat els resultats respecte del mes de desembre. Han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 26 ocasions. En concret, el "Telenotícies vespre" ha estat l'espai més vist del dia en 17 ocasions i l'edició del 30 de gener és el segon del rànquing dels 40 programes més vistos del mes, amb una audiència de 857.000 espectadors i una quota del 28,7%.

Els telenotícies de TV3 tenen una quota mitjana del 22,9%, a molta distància de la resta de generalistes. El "Telediario" de La1 té una quota del 9,8%; Informativos T5, una quota del 9,6%; La Sexta Noticias té un 9,3%, Antena3 noticias, un 9,1% i Noticias Cuatro, un 6,3% de quota.

Segons el panel de GFK, els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 96,1% a distància de la segona cadena, Cuatro, amb un 93,1%, i en imparcialitat per tercer mes consecutiu, amb un 92,5%.

TV3, líder del "day time" i del "prime time" i bons resultats de les estrenes

A més dels informatius, el lideratge de TV3 s'estén a la resta de la programació i TV3 és la cadena més vista en les franges de "day time" i de "prime time". A la llista dels 40 programes més vistos del mes, n'hi ha 21 de TV3, però és que 16 dels 20 primers són de TV3. 

El programa més vist del mes va ser el "Sense Ficció" "1-0" amb 1.135.000 espectadors i una quota del 34,4%, que a més va registrar el rècord històric del programa: superar el resultat que va fer al juliol "Las cloacas de interior". A més, va tenir una valoració qualitativa al GFK de 9,1.

Excel·lent resultat de les estrenes d'aquest mes de gener i també de l'últim capítol de Merlí, que amb 620.000 espectadors i una quota del 22,2% va ser el més vist de les tres temporades.

Pel que fa a les estrenes, "Benvinguts a la família" va aconseguir una quota del 25,8% i 777.000 espectadors en el seu primer capítol, això la situa com la millor estrena d'una sèrie de TV3 dels últims 10 anys.

"Cases d'algú", amb Joan Maria Pou, es va estrenar amb 417.000 espectadors i una quota del 16,8%. "De bon humor", amb Llum Barrera, va fer un 13,4% de quota i 334.000 espectadors en el segon capítol, millorant les dades del dia de l'estrena. I també molt bon resultat del debut de "Món" el dia 30 de gener, amb una quota del 15,0% i 310.000 espectadors. I destaca també el segon capítol d'"Al cotxe" en "prime time", amb 287.000 espectadors i una quota del 12,4%

També destaca el gran retorn d'"El foraster", que amb l'especial al barri de la Mina de Barcelona va fer un 22,1% de quota i va tenir 522.000 espectadors, i que ahir dimecres va superar aquest rècord amb la visita de Quim Masferrer a Castellfollit del Boix, amb una audiència de 620.000 espectadors i una quota del 24,7%. I també cal remarcar la nova etapa del "Preguntes freqüents", amb Laura Rosel al capdavant, que va fer el tercer millor resultat de la temporada el 27 de gener amb un 22,1% de quota i 461.000 espectadors.

L'"APM?" va batre el rècord de temporada ahir amb 579.000 espectadors i una quota del 20,3%. I "Està passant", l'informatiu satíric dels vespres de TV3 que condueix Toni Soler, també va fer rècord de temporada el dia 30, amb 560.000 espectadors i una quota del 22,7%.

La transmissió de la gala dels Premis Gaudí van tenir un bon resultat amb una quota del 17,2% i 357.000 espectadors.

A més d'aparèixer al rànquing dels espais més vistos del mes, "Està passant" obté una puntuació de 8,8 al panel GFK; "Sense ficció", també té un 8.8, igual que "Polònia"; "El Foraster ,un 8.6; "Preguntes freqüents" té una valoració de 8,5 i "Cases d'algú" d'un 8,2. En aquest panel GFK, apareixen altres programes de TV3 amb una alta valoració qualitativa, com la X gala dels Premis Gaudí amb un 8,1 o "La nit de Merlí", també amb un 8,1.

Èxit de l'audiència a internet

El portal de la CCMA amb 3,8 milions d'usuaris únics ha tingut un increment del 23% respecte del gener de l'any passat. La secció de "Notícies" del portal (324.cat) amb 1,2 milions usuaris únics, representa un increment d'un 62% respecte del gener de l'any passat.

Pel que fa al consum  de vídeo en directe i a la carta per internet, aquest mes de gener és de 10 milions de reproduccions i representa un increment d'un 58% respecte al gener de l'any passat.

El programa amb més audiència és "Merlí" amb 234.000 usuaris únics i 909.000 reproduccions. I el vídeo més vist és "Bergeron" amb 168.000 reproduccions, que també és el vídeo més vist del mes.

En segona posició se situa "Polònia", amb 144.000 usuaris únics i 315.000 reproduccions.

TV3, líder absoluta d'ahir dimecres, amb una quota del 18% i rècord de la temporada de l'"APM?"

TV3 va liderar l'audiència d'ahir, amb una quota del 18,0%, a gairebé 10 punts de la segona classificada. Set dels deu programes més vistos són de TV3, que va liderar totes les franges. En "prime time" el resultat es espectacular, amb una quota del 23,4% a més de 16 punts de la segona. I l'"APM?" renova el rècord de la temporada per segona setmana consecutiva.

tv3.cat

Anar al contingut