TV3 inicia el 2014 mantenint el liderat

TV3 ha iniciat el 2014 mantenint el liderat absolut en els rànquings de cadenes i de programes, i amb el 13% de quota i 24 programes entre els 40 més vistos. Després d'haver liderat tots els mesos del 2013, el primer mes del nou any ha permès a TV3 mantenir la primera posició durant 19 mesos consecutius, des del juliol de 2012. Segueix així la tònica dels últims temps, en base a una programació que situa produccions pròpies i de tots els gèneres entre els programes més vistos. Una mostra d'això és la bona acollida que han tingut aquest gener les estrenes de les noves temporades d'"Afers exteriors" i "Veterinaris", que, a més de situar-se entre els programes més vistos, han tingut una alta valoració qualitativa dels espectadors. Finalment, i pel que fa a la valoració qualitativa, cal destacar que TV3 és la cadena generalista més ben valorada, amb un 8.1.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder al gener, amb el 13% de quota i 1,4 punts més que Antena 3, la segona cadena classificada en aquest rànquing, amb l'11,6%. En tercer lloc s'ha situat Tele5, amb el 10,6%, i en el quart, TVE, amb el 7,4%. En el cinquè Cuatro, amb el 5,6%, i en el sisè, La Sexta, amb el 5,5%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut el 2,2%, i el Super3/33, l'1,5%. El lideratge de TV3 d'aquest gener, en què ha estat la cadena més vista un total de 19 dels 31 dies del mes, s'ha basat en els bons resultats d'audiència de produccions pròpies de diversos gèneres i en el liderat indiscutible dels "Telenotícies", diaris i de cap de setmana. Els "Telenotícies" han liderat el rànquing de programes un total de 23 dies. Quinze dies ho han fet els feiners, 8 l'edició del "Telenotícies vespre" i 7 la del "Telenotícies migdia". Pel que fa als del cap de setmana, l'edició del migdia ha liderat el rànquing 5 dies i la del vespre 3. Els "Telenotícies" s'han situat entre els deu programes més vistos del mes, ocupant la quarta (TN Vespre), cinquena (TN Migdia), setena (TN Cap de setmana Vespre) i vuitena (TN Cap de setmana Migdia) posició amb quotes mitjanes entre el 30,8% i el 20,2%. Per franges horàries, TV3 ha mantingut el liderat en les de més consum televisiu, migdia, sobretaula i "prime time", amb programació de producció pròpia i de gèneres diversos: magazins, ficció, documentals i concursos. D'aquestes franges, i a més dels "Telenotícies", destaquen "La Riera", "Divendres", "El gran dictat" o "Crackòvia". Pel que fa a programes, mereixen menció especial la tornada de "Veterinaris" i "Afers exteriors", que s'han situat entre els quinze programes més vistos, amb audiències superiors als 600.000 espectadors i quotes entre el 25 i el 18%. En l'àmbit del documental, el treball "La rReina de Versalles" s'ha situat en el dotzè lloc del rànquing, amb una audiència de 632.000 espectadors i el 17.5 per cent de quota. 13 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing dels 40 més vistos Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos, TV3 manté el liderat, amb 24, dels quals 13 entre els 15 primers del rànquing. Les altres cadenes que han col·locat programes entre els quaranta més vistos són: Antena 3, amb 9; TVE, amb 4; La Sexta, amb 2 i Tele5, amb 1. Els 13 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 més vistos són: l'anada de l'eliminatòria Barça-Getafe de la copa del Rei, en el segon lloc; l'obra de teatre "La família irreal: el musical", en el tercer lloc; els "Telenotícies vespre" i "Telenotícies migdia", en el quart i cinquè llocs, respectivament; "Crackòvia", en el sisè lloc; "Polònia"; els "Telenotícies cap de setmana vespre" i "Telenotícies cap de setmana migdia" en el setè lloc i vuitè lloc, respectivament; "Veterinaris", en el novè lloc; "El foraster" en l'onzè lloc; el "Sense ficció", "La Reina de Versalles", en el dotzè lloc; "APM?", en el tretzè lloc; "Afers exteriors", dedicat a l'Afganistan, en el catorzè lloc i l'entrevista al Cap de l'Oposició, Oriol Junqueras, en quinzè lloc Els altres 10 programes de TV3 que han tingut lloc en el rànquing dels quaranta més vistos són: "30 anys junts", en el lloc número 16; "APM? Extra", en el lloc 19; La Riera", en el lloc número 20; "Polònia" en el lloc número 21; "Zona zàping", en el lloc número 22; el reportatge "Exportistes" del programa "30 minuts", en el lloc número 23; el capítol dedicat a "Valors" d'"Amb ulls de nen", en el lloc número 24; l'espectacle "Rubianes solamente", en el lloc 25; el capítol "Bona nit, Mr. Bean" de la sèrie "Mr. Bean", en el lloc 29; "El gran gran dictat", en el lloc 32 i, finalment, el "Polònia de cine", que se situa en el lloc 34. Esport3 manté el seu rècord històric Per la seva part, Esport3 i el 3/24 mantenen el liderat en els seus àmbits respectius. Aquest gener, el canal Esport3 assoleix una quota de l'1,4%, i obté així el rècord històric obtingut l'any 2013. Hi contribueixen els bons índexs d'audiència dels programes "Hat-trick Barça", les transmissions dels partits de bàsquet de la Lliga ACB i de l'Eurolliga i el molt bon seguiment dels programes especials dedicats al Ral·li Dakar i la transmissió de la cerimònia de lliurament de la "Pilota d'Or". El canal de notícies 3/24 ha tingut l'1,1% de quota. Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3 i el 33 En relació a la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest gener una valoració global de 8,1. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta, un 8,0; mentre que Cuatro, TVE, Antena 3 i Tele5, obtenen un 7,6. Per la seva part, el Super3/33 obté la millor valoració amb un 8,4 , la mateixa que La 2. TV3 i Super3/33 segueixen sent les dues cadenes més ben valorades pel target jove, de 16 a 24 anys. El 33 manté el lideratge entre les persones d'entre els 25 i els 34 anys, mentre que TV3 continua aconseguint índexs qualitatius per sobre de 8.0 en tots els targets, exceptuant el de les persones de més de 65 anys. Destaquen els índexs aconseguits en el target més jove( 9.2), entre els espectadors de 25 a 34 anys (8.3) i els de 45 a 54 (8.3). D'entre els programes que han estat valorats qualitativament per sobre del 8.0, cal destacar els especials següents: "Rubianes solamente", amb 8.8; "Afers exteriors", amb 8.6; l'Entrevista al Cap de l'Oposició, amb 8.5; "30 anys junts", amb un 8.4 i "La família irreal", amb un 8.3. Altres programes de TV3 amb nota superior a 8.0 són: "El medi ambient" (9.0), "Òpera en texans" (8.8), "Veterinaris" (8.7); "Els matins" i "Notícies 3/24" (8.5); "30 minuts" i el "El gran dictat" (8.4); "Espai terra", "Polònia" i "El Foraster" (8.3); "Amb ulls de nen (8.2), "Tot un món" (8.2), "Sense Ficció", "TN cap de setmana vespre" i "APM? Extra (8.2); "TN Migdia", "Divendres", "Valor afegit" (8.1), "TN cap de setmana migdia" i "TN Vespre (8.1); i "Mr. Bean (8.0), "TN Comarques" i "APM?" (8.0). . Els programes del 33 més destacats en el rànquing qualitatiu són: "Quèquicom" (9.0), "Cronos" (8.9), "60 minuts" (8.6), "(s)Avis" (8.5) i "La riera" (8.3). Informatius: líders en imparcialitat i objectivitat i molt bona acceptació dels nous informatius TV3 lidera el rànquing d'imparcialitat i objectivitat dels informatius diaris. El format dels nous informatius de Televisió de Catalunya han rebut una molt bona acollida per part dels espectadors. Així, en l'anàlisi comparativa entre la primera setmana d'emissió del nou format i la darrera de l'anterior, s'observa que els nous Telenotícies incrementen els resultats d'audiència i el nombre d'espectadors creix en totes les edicions. Els espectadors també els atorguen una alta valoració qualitativa en el panel de l'empresa GFK. Així, manifesten un alt grau de satisfacció amb el nou plató i el 81% dels individus del panel el valoren amb notes entre 7 i 10. Un 75% es mostra d'acord que aquest canvi d'imatge aporta valor als informatius de TV3. La novetat d'incloure una anàlisi amb experts, també surt molt ben valorat, amb un 81% de panelistes força o molt satisfets. Finalment, la localització de les notícies al mapa obté unanimitat total i el cent per cent dels enquestats li atorga una puntuació superior al 7. Les notícies, líders a internet. "La Riera", l'espai més visualitzat Les notícies de Televisió de Catalunya lideren el nombre de visitants únics a Internet. Aquest espai contenidor de les informacions dels serveis informatius, ha estat visitat per gairebé 180.000 visitants únics i més de 323.000 visualitzacions. "La Riera" té durant aquest mes de gener més de 101.000 visitants únics que han efectuat més de 488.000 visualitzacions dels capítols de la telenovel·la. El vídeo en què Raquel Sans s'acomiada dels companys de la redacció és el que ha tingut més visualitzacions. Aquest vídeo ha tingut més de 19.000 visitants únics, que han realitzat més de 20.000 visualitzacions. www.tv3.cat
Anar al contingut