TV3 dedica tota una setmana a abordar el canvi econòmic sota el lema "Encarem el futur"

De l'11 al 17 de maig, en la novena edició de "La setmana de TV3", la programació donarà claus per afrontar la situació.
Aquest matí, al Palau Robert, s'ha presentat la novena edició de "La Setmana de TV3", que tindrà lloc de l'11 al 17 de maig amb el canvi econòmic com a protagonista. A la presentació, hi ha assistit Mar Serna, consellera de Treball; Josep Huguet, conseller d'Innovació, Universitats i Empresa; Mònica Terribas, directora de TVC; Esther Fernández, directora de continguts de "La Setmana"; Carles Checa, director creatiu de "La Setmana", i directors i presentadors de programes que hi contribueixen amb una edició especial dels seus espais. Mònica Terribas, directora de Televisió de Catalunya, ha estat l'encarregada d'obrir l'acte i ha recordat , en nom de TVC i també de la CCMA, "que iniciatives d'aquest tipus justifiquen que una televisió pública hagi d'arribar al màxim nombre de gent possible". "Creiem que davant una situació de dificultat com l'actual nosaltres havíem d'ajudar. Des de la televisió podem contribuir a difondre missatges positius, perquè amb el talent i el teixit social d'aquest país ens en podem ensortir", ha assegurat Terribas. "La setmana de TV3"·s'ha plantejat com una ocasió per donar claus a la ciutadania per encarar millor el futur. "Explicarem com tirar endavant i ho farem donant exemples de persones que amb les mateixes dificultats se les han empescat per sortir-se'n". En representació de les sis conselleries que donen suport a "La Setmana de TV3" ¿Economia i Finances; Innovació Universitats i Empresa; Treball; Acció Social i Ciutadania; Medi Ambient i Habitatge; i Governació i Administracions Públiques- han participat a l'acte els consellers Mar Serna i Josep Huguet. Huguet, conseller d'Innovació Universitats i Empresa, ha insistit que davant la nova situació "cal reinventar-se a partir de la innovació i de la creativitat. Ens hem de repensar i, si se'ns ha tancat una finestra, n'obrirem d'altres". Per a Huguet, que ha inicidit també en la necessitat d'internacionalitzar sectors com els serveis, "una crisi com aquesta ens diu que no tot és fàcil i que ara caldrà recuperar valors com l'esforç, el treball, l'estalvi i la cooperació". Mar Serna, consellera de Treball, ha reconegut que les xifres de l'atur no són bones i ha assegurat que el Govern treballa per millorar l'ocupació. "La solució arribarà amb la suma d'esforços. El que està clar és que la paralització és la pitjor recepta. El nostre creixement econòmic cal encarar-lo amb esforç i treballant no només més sinó millor". Serna ha recordat que hi ha hagut altres crisis anteriorment "però aleshores les famílies no estaven tan endeutades. Actualment necessitem un canvi de model econòmic i productiu i hem de posar l'accent en l'educació i la formació permanent per sortir-nos-en". La programació Amb la mateixa intenció d'encarar el futur trobant solucions s'ha expressat Esther Fernàndez, directora de continguts de "La Setmana", que ha assegurat que des de la programació "volem promoure actituts constructives i aportar eines d'ajuda. Farem una mirada múltiple a la situació, centrant-nos en les famílies, en el conjunt de l'activitat productiva i en els col·lectius més afectats per la crisi". La programació inclourà la participació de gairebé tots programes de TVC, des d'espais informatius com "Els matins", els Telenotícies", "Àgora" o "Valor afegit", fins a programes juvenils, com l'"Info K" o el recentment estrenat "Tags", que explicaran la situació als més joves "La Setmana" ¿que també tindrà presència a les webs de la Corporació i a Catalunya Ràdio- inclourà a més dos programes especials, "La nit del màster", dirigit per Eduard Boet, i un debat sobre el canvi econòmic, el dia 15, moderat per Mònica Terribas, en què participaran representants del món financer de la petita, mittjana i gran empresa i dels sindicats. Carles Checa, director creatiu de "La Setmana" ha explicat que tant l'eslògan "Encarem el futur" com la fletxa verda que simbolitza aquesta edició volen fer visible l'empenta necessària per afrontarels nous temps. "Estavem cansats de veure fletxes vermelles que miraven cap a baix i voliem trecar aquesta monotonia, representar un moment d'esperança", ha assegurat. www.tv3.cat/lasetmana