Presentación de la primera serie transmedia de la CCMA
Presentación de la primera serie transmedia de la CCMA
Estrena

Presentació d'"Em dic Manel!", la primera sèrie transmèdia de TV3

Aquest vespre s'ha presentat, a l'Aquàrium de Barcelona, el nou projecte transmèdia de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, "Em dic Manel!". La sèrie, protagonitzada per Manel Piñero (l'Homo APM?), Ivan Labanda, Peyu i Anna Bertran, oferirà l'estrena de cada capítol els dimarts, a les 10.00, al Facebook de l'"APM?".

"Em dic Manel!" és una proposta pionera, formada per quatre peces independents entre elles, estrenades en diferents plataformes digitals, però enllaçades a través de les xarxes socials.

A la presentació hi han assistit Eugeni Sallent, director de TV3; Martí Patxot, director de Mitjans Digitals de la CCMA; Guillem Sans, director executiu de la sèrie, i Manel Piñero, actor i protagonista. A més, també hi havia una bona representació dels "cameos" i col·laboradors de la sèrie.

Manel Piñero, el protagonista de la sèrie, ha presentat un vídeo que explicava en què consisteix la primera sèrie transmèdia de la CCMA i ha confessat: "Tot ha estat una enganyifa dels de dalt. L'agressió forma part d'una campanya de promoció de la primera sèrie transmèdia de TV3, de la qual sóc protagonista. A Xavier Pérez Esquerdo no li he tocat la cara, tot i que en tinc moltes ganes".

Després del vídeo, Eugeni Sallent s'ha adreçat al públic assistent i ha definit així "Em dic Manel!": "La sèrie d'humor transmèdia és l'experiència de viure i interactuar amb diferents continguts en diferents plataformes". A més, ha explicat que "és transmedia perquè es un producte que ha sorgit col·lectivament de diferents departaments de la CCMA". I ha afegit que "representa un pas més de TV3 per intentar ser a l'avantguarda i fer un pas més enllà en la recerca de nous públics."

Martí Patxot ha explicat que "Em dic Manel!" és una sèrie feta i pensada des de l'origen per arribar a una nova audiència, nous públics que consumeixen audiovisual en digital, fora dels mitjans convencionals, que estan acostumats a consumir amb un llenguatge i format audiovisual diferent al de la televisió o la ràdio, una nova audiència a què es vol arribar i es vol transmetre les marques i valors de la CCMA, TV3 i Catalunya Ràdio.

Pel director de Mitjans Digitals de la CCMA, la innovació es basa, més enllà del llenguatge i del format audiovisual, en la distribució dels continguts a través de diferents finestres al llarg de tota la setmana. L'episodi no és el capítol programat un dia a una hora concreta, sinó que és la suma de tot el contingut distribuït al llarg d'una setmana, fent servir diferents finestres. Perquè no s'ha fet un mateix contingut que es va replicant per a cadascuna de les plataformes o finestres, sinó que s'ha fet un exercici transmèdia real. Des del minut 0, s'han tingut en compte les diverses finestres on els usuaris estan consumint audiovisual (TV3, tv3.cat, YouTube, Facebook, Twitter), i els formats en què estan acostumats a consumir els usuaris en cadascuna d'aquestes finestres. Patxot ha explicat que a partir d'aquí s'ha desenvolupat la narrativa i els guions de la ficció, amb guions que inclouen tant les peces audiovisuals de cada plataforma com les rutines de xarxes socials que les vincula i entrellaça. I el resultat és una ficció on l'usuari que consumeix en una de les plataformes en fa un consum parcial però autoconclusiu, amb sentit d'inici a fi. Però si vol tenir un consum global i vol viure l'experiència d''"Em dic Manel!", haurà d'anar a consumir a les altres plataformes.

Martí Patxot ha afegit que d'aquesta manera el que es vol aconseguir és un traspàs d'audiència entre les diferents plataformes, i guanyar nous públics arreu. I al fan del "Em dic Manel"" tenir-lo "captiu" durant tota la setmana. Això sí: qui no ha tingut l'hàbit de consum en diferents plataformes, i no tingui ganes de fer-ho, podrà venir a tv3.cat/Emdicmanel, on trobarà el 100% de l'episodi.

Per acabar, Martí Patxot també ha volgut afegir que amb "Em dic Manel!" s'ha fet també un pas més enllà pel que fa a la comercialització. El format i la forma de distribució han permès fugir de formats convencionals de publicitat i fer Branded Content. Les marques han entrat en el moment de fer els guions, i s'ha pogut fer una molt bona integració de continguts i marca en la sèrie. Patxot ha agraït molt la participació en aquest projecte a les marques que han volgut ser-hi, que van apostar pel format.

Guillem Sans ha començat destacant que TV3 ha estat molt valenta apostant per un format transmèdia com aquest. També ha destacat que "Em dic Manel!" és la culminació d'una feina de dos anys molt intensos, que ha permès a l'"Alguna pregunta més?" fer ficció per primera vegada i posicionar-se com una productora capaç de fer formats innovadors. Per Sans, ha estat increïble la resposta i la bona predisposició dels "cameos" i influenciadors, i, a més, s'ha pogut gravat en nombroses localitzacions en un temps rècord.

El director executiu de la sèrie ha remarcat: "Qui ens havia de dir que l'Homo APM?, que va debutar el setembre del 2009, acabaria sent protagonista de la seva pròpia sèrie".

 

tv3.cat/Emdicmanel

 

Anar al contingut