Presentació del disc i el llibre de La Marató

El diumenge 30 de novembre (com a dia únic) es posarà a la venda "El disc de La Marató" a través de 13 mitjans de comunicació. D'altra banda, ja es pot adquirir també "El llibre de La Marató (Malalties del cor)", editat per la Corporació Catalana Mitjans Audiovisuals i Rosa dels Vents, segell en català de Penguin Random House. Dues iniciatives que ja són -des de fa deu anys l'una, i en fa set l'altra- inherents a aquest gran esdeveniment solidari que és La Marató de TV3.

Avui s'han presentat totes dues produccions a les instal·lacions de TV3 amb l'assistència d'Eugeni Sallent, director de TV3; Àngel Lacalle, director d'"El disc"; Núria Tey, directora editorial de Rosa dels Vents, segell de Penguin Random House; Antonio Orozco, intèrpret d'"El cor que ara es trenca", i Jordi Llavina, prescriptor i un dels autors del llibre.

Eugeni Sallent ha obert l'acte recordant que enguany arriba a la 23a edició de La Marató, que estarà dedicada a les malalties del cor. Sallent ha afirmat que La Marató és "un fenomen tan extraordinari que cal reivindicar i posar en valor cada vegada". Han estat 131 milions d'euros els que s'han recaptat en 22 edicions d'aquest programa de Televisió de Catalunya, que han permès impulsar 636 projectes de recerca. El director de TV3 ha destacat la importància del disc i del llibre per permetre "al món cultural, dels artistes, dels creadors, dels intèrprets fer la seva col·laboració" en La Marató. La seva participació suposa una doble vessant, la de dotar de continguts el programa, que aquest any serà el 14 de desembre, i, per altra banda, aconseguir recursos "per fer pujar el marcador". Recursos que es dedicaran després a la recerca a finançar projectes que "acabaran salvant vides, que és l'objectiu més noble que hi pot haver".

La desena edició d'"El disc de La Marató" ha estat definida pel director de TV3 com "una delícia i una meravella" i com a "fenomen extraordinari i únic al món" que ven "en un sol dia més de 200.000 còpies". Les nou primeres edicions han venut 1.265.000 còpies, que han aportat més de 5 milions d'euros al marcador de La Marató. El disc es podrà trobar, per primera vegada, en format digital a la plataforma iTunes i no només l'edició del 2014, sinó que també se'n podran recuperar les altres nou.

També es pot trobar a la venda la setena edició d'"El llibre de La Marató", "una peça que dóna gust de llegir, de format amè amb petites històries que són petits plaers" segons l'ha definit Eugeni Sallent. En les sis edicions anteriors "El llibre de La Marató" ha venut 65.000 exemplars. Enguany se'n posen a la venda 14.000, on participen 18 autors, entre escriptors i il·lustradors.

Llibre

Núria Tey ha definit el llibre com "una manera de viure la Marató de prop" i un "orgull" per a la seva editorial, Penguin Random House, que també contribuirà en La Marató organitzant actes per recaptar fons. D'aquest llibre, se n'han editat 14.000 exemplars, el tiratge més alt des de la primera edició, que ja es troben a totes les llibreries i a la Botiga en línia de TV3, a 10 euros. Com cada any, el llibre es pot comprar en suport digital (diferents plataformes i a iTunes).

El llibre d'aquest any ha comptat amb 6 il·lustradors i 12 escriptors, en total 18 autors, que hi han participat desinteressadament. "Il·lustradors, com a reconeixement a una disciplina artística que cada dia té més força i protagonisme i escriptors que ens permeten oferir un mosaic d'autors especialitzats tant en el camp de la ficció com de la no-ficció", ha explicat la directora editorial de Rosa dels Vents. Tot plegat per aconseguir un llibre que "emociona i que, al mateix temps, ens fa pensar". Eva Armisén, Mar Bonada, Paula Bonet, Enric Calpena, Ada Castells, Jenn Díaz, Patrícia Gabancho, Carla Gràcia Mercadé, Gaspar Hernàndez, Jordi Labanda, Jordi Llavina, Vicenç Pagès Jordà, Enric Pardo, Perico Pastor, Elsa Punset, Rosa Regàs, Conrad Roset i Maruja Torres són els autors i il·lustradors que han participat en l'edició d'aquest any.

El prescriptor del llibre, Jordi Llavina, n'ha destacat el privilegi i el plaer que suposa per a tots els autors aportar la seva feina a "la causa justa, noble i solidària" de La Marató. "Una cosa que no passa en cap altre lloc del món, només en aquest país tan peculiar i amb tant de cor". Llavina ha explicat que en el llibre, que enguany és més divers pel fet d'aportar també la feina dels il·lustradors, "no només es trobarà ficció, sinó també contes que quasi semblen documentals basats en fets reals". De fet, el llibre recull la història d'una testimoni de La Marató del 2007.

Disc

Àngel Lacalle ha recordat que en la història de la música hi ha tres paraules que són les que més s'han esmentat: amor, vida i cor. L'edició d'"El disc de La Marató", que es posarà a la venda el dia 30 de novembre a través de 13 mitjans de comunicació, intenta crear tres conceptes: cor, sentiments i consciència. El cor, que són les cançons i les lletres; els sentiments, que posen els ritmes i que expliquen com pot ser de transversal la música, i, finalment, la consciència i la solidaritat, que és la de tots els autors que hi col·laboren.

En el disc es trobaran "19 històries musicals que parlen de dolor, drama, por però també d'amor, suport, esperança i vida" ha explicat Lacalle. Dels 19 temes que tindrà aquest any "El disc de La Marató", són 14 els que s'adapten per primer cop en català i 8 els intèrprets que canten per primera vegada en la nostra llengua. En total, hi participen 30 artistes.

La gran novetat d'aquesta edició d'"El disc de La Marató" és que, per primera vegada, es podrà adquirir digitalment. Un acord entre la CCMA, la distribuïdora Believe Digital i Play Solutions permetrà distribuir mundialment "El disc de La Marató" a través de la plataforma iTunes, des del mateix dia de la venda física, al preu de 9,99 euros. El disc es trobarà en prevenda a partir del 13 de novembre i a la venda, a partir del 30. A més, totes les cançons del desè disc es podran trobar en "streaming" a partir del 22 de desembre a les plataformes Deezer i Spotify, també per primera vegada.

Amb motiu dels 10 anys que fa que s'edita, també per primera i única vegada es podran adquirir a iTunes els nou discos anteriors, des del 2005 fins al 2013. Es poden comprar a partir del 13 de novembre al preu de 4,99 euros per disc. També es podran trobar en "streaming" a partir del 22 de desembre a les plataformes Deezer i Spotify.

Finalment, ha parlat Antonio Orozco, intèrpret d'"El cor que ara es trenca", que ha dit que és "un orgull molt gran com a compositor i com a català formar part del projecte". Orozco ha afirmat: "estic molt orgullós de moltes coses que passen aquí a Catalunya però si d'una cosa estic orgullós és de La Marató". "El disc de La Marató" suposa per Orozco "la teràpia de la música, la solidaritat dels músics i aconseguir que, per una vegada, tothom es posi d'acord per fer una cosa a la mateixa vegada". El cantant ha acabat sentenciant que, per ell, "La Marató és una bandera, és un mirall on mirar-me cada dia. Per mi La Marató, com a català, és el més semblant a un miracle. És un honor participar-hi".

tv3.cat/marato

Anar al contingut