Presentació del disc i del llibre de La Marató 2010

La cantant Montserrat Caballé s'ha compromès a fer gestions davant la UNESCO perquè el projecte de La Marató de TV3 es pugui realitzar també fora de Catalunya, pel seu valor solidari i com una mostra de les arrels del sentiment català. D'aquesta manera s'ha expressat Montserrat Caballé en el curs de la roda de premsa de presentació del disc i del llibre de La Marató 2010 de TV3, dedicada a recaptar fons per a la investigació sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides, i que ha tingut lloc aquest matí als estudis de TV3 a Sant Joan Despí.
En les primeres paraules de presentació, la directora de Televisió de Catalunya, Mònica Terribas, ha glossat la motivació social del perquè de La Marató de TV3: "Si d'alguna cosa serveix una televisió pública, que serveix de moltes coses, és d'intentar que aquesta societat sigui millor". "Quin és el nostre objectiu?, ha afegit, Que tot allò que fem és que les coses siguin millors, que la gent visqui millor, tingui més oportunitats, més informació, més vivències, més solidaritat... I, en això, el paper de La Marató sempre ha estat clar: ser la finestra a través de la qual s'expressi un sentiment col·lectiu de tot un país. I l'edició del disc i del llibre de La Maratóés això: una ocasió en què el món artístic es bolca en una iniciativa de sensibilització i participació". Després de la presentació de Mònica Terribas, que ha agraït la col·laboració de tots els artistes i escriptors que han participat en el disc i el llibre, ha parlat Montserrat Caballé, que amb la seva filla, Montserrat Martí, interpreta en el disc el tema de Phil Collins "Seràs en el meu cor", el qual s'ha adaptat també per a l'espot promocional de La Marató i que ja s'emet per TV3. Montserrat Caballé ha manifestat la seva solidaritat amb tots els afectats per aquestes malalties i les seves famílies, ha confessat que s'haviaemocionat, ahir, en veure l'espot per TV3, i ha expressat el seu sentiment i admiració cap a La Marató: "Crec que el que Catalunya fa per aquesta obra i el que TV3 fa és una cosa que s'hauria de fer més enllà. Que arribessin les arrels del sentiment català allà. Aquest hauria de ser un camí llarg per arribar arreu, hauria d'arribar fora i que fos una cosa que l'ha aconseguida TV3....". Llavors s'ha ofert "perquè això sigui una realitat" i ha promès fer gestions davant la UNESCO per ajudar a la projecció internacional de La Marató, en els actes de celebració de l'aniversari de la creació de l'organisme internacional, que tindran lloc aviat. El disc, escenari de suport i esperança, a la venda el 12 de desembre Per la seva part, Àngel Lacalle, director del disc de La Marató, n'ha explicat el procés d'edició (és el sisè que s'edita) i ha destacat el temps que va necessitar per convèncer Montserrat Caballé perquè hi participés: "... ni 10 minuts. I va ser el 22 de juny passat...". El disc d'aquest any es posarà a la venda només un dia, el 12 de desembre que ve, amb les edicions dels diaris LA VANGUARDIA, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, AVUI, EL PUNT, ARA, DIARI DE TARRAGONA, DIARI DE GIRONA, LA MAÑANA, SEGRE, REGIÓ 7, PÚBLICO, SPORT i MUNDO DEPORTIVO. Se n'editaran 150.000 còpies, al preu de 9 euros. Lacalle ha explicat que, després de cinc edicions anteriors, amb 517.000 còpies venudes i més de 2 milions d'euros recaptats, el disc forma part íntegra del projecte de La Marató, proposa i aporta un camí únic per donar a conèixer, des de la sensibilitat, des de la solidaritat, des del sentiment i les sensacions que la música ofereix, una proposta que té com a objectiu sensibilitzar i aconseguir recursos per a la investigació biomèdica. La proposta musical és la mateixa: versionar al català cançons d'estils diferents com el pop rock, la sevillana, el jazz, la música disco, l'havanera, el bolero, la lírica o una versió d'una banda original de cinema. Canvien els intèrprets i les cançons. I també, reversionada cada any, la sintonia de La Marató. La producció musical l'ha conduïda Marc Parrot, els germans Toni i Txasqui Ten i Jordi Cubino, amb la producció executiva de Josep Lluís Calls. El disc té una durada de 62.21 minuts, hi han col·laborat 316 persones de manera desinteressada i s'hi ha treballat durant 9 mesos. Consta de 16 cançons més la reversió de la sintonia del programa. Totes les cançons s'han gravat exclusivament per a La Marató. Un total de 14 s'han versionat per primera vegada en català. Hi ha 4 duets (de fet, també hi ha un quartet), 22 intèrprets (14 de masculins i 8 de femenins), 11 grups o bandes, 11 solistes i 5 intèrprets o grups que podríem considerar novells o poc coneguts. Destaquem el fet que hem disposat d'artistes que per primera vegada han cantat i enregistrat una cançó en català; és el cas de Martirio, que ho ha fet en clau de jazz amb els mestres d'aquest gènere Miralta-Colina-Sanbeat. També és el cas d'Ecos del Rocío, grup gadità que compon i interpreta sevillanes. El mateix cas és el de Mojinos Escozíos, el grup català que per primera vegada en la seva carrera ha enregistrat un tema en llengua catalana. Igualment en aquesta línia, Mikel Herzog, Neila Benbey i Septeto Santiaguero. Sis intèrprets que per primera vegada han utilitzat el català com a llengua vehicular en el seu vessant artístic. Les cançons, des de la banda original de "Tarzan" fins a la primera sevillana en català, passant per l'havanera, el bolero i el jazz. El repertori d'enguany inclou autors tan variats i contrastats com Phil Collins, Carly Simon, Sting/Police, Paul McCartney, Cole Porter, Noel Gallagher/Oasis, Annie Lennox, Joan Manuel Serrat o Miguel Moyares, entre d'altres. Podeu consultar el dossier de premsa a l'àrea restringida de la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí.