Núria Llorach: "La CCMA no renuncia al lideratge"

En la compareixença davant la Comissió de Control de l'actuació de la CCMA al Parlament de Catalunya, la vicepresidenta de la Corporació, Núria Llorach, ha recalcat la voluntat de lideratge i competitivitat de TV3 i Catalunya Ràdio.

A la sessió d'avui, la vicepresidenta de la CCMA ha volgut remarcar l'ambició de lideratge dels mitjans de la Corporació: "No estem satisfets amb les audiències de l'octubre, perquè no renunciem al lideratge dels nostres continguts audiovisuals". Llorach ha afegit: "Disputem en una competició on TV3 és 'David contra els Goliats'", fent referència a la desigualtat de pressupost entre la televisió catalana i les cadenes d'Atresmedia i Mediaset, que són gairebé tres vegades superiors.

En l'àmbit del pluralisme, Llorach ha recordat que el lideratge dels informatius de TV3 és imbatible i demostra la confiança i la credibilitat que té l'audiència en la televisió pública, tal com ho corroboren els informes qualitatius.

D'altra banda, la vicepresidenta de la CCMA ha avançat que, per tal de contribuir a donar compliment al que va aprovar el Parlament de Catalunya, el Consell de Govern ha iniciat l'elaboració d'una nova proposta de redacció per al nou contracte programa, des de la Comissió corresponent a aquesta finalitat, que coordina el conseller Brauli Duart. El contracte programa és el document que desenvolupa la missió de servei públic dels mitjans de la Corporació i que garanteix un marc estable de finançament per dur-la a terme, en cadascun dels seus vessants.

Per la seva banda, el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, com a responsable dels Mitjans Digitals de la CCMA, ha avançat nous projectes en aquest àmbit i ha destacat la posada en marxa, ben aviat, de les noves apps de TV3 i Catalunya Ràdio. Gordillo ha concretat "que la missió de l'àrea de Mitjans Digitals és tenir una visió estratègica i tècnica en un moment de transformació i de confluència". En aquest sentit també ha comentat que "estem fent una anàlisi de com es consumeixen els continguts digitals, per tal d'ampliar-ne els públics i guanyar audiència jove". Sobre l'ús de les xarxes socials, Saül Gordillo ha anunciat que "s'han establert nous protocols de garantia, s'ha encarregat una auditoria externa de seguretat d'accés a les xarxes i s'està enllestint un decàleg de bones pràctiques".

El director de TV3, Jaume Peral, ha explicat, entre altres temes, que "s'està treballant en tres línies diferents per reforçar les audiències. D'una banda, es faran edicions especials dels programes que tenen més èxit de la cadena: la primera serà aquest dissabte, amb 'El foraster', el programa que acaba de rebre un premi Ondas; la sèrie 'Merlí' també tindrà una entrega especial que coincidirà amb el final d'aquesta temporada, i es farà un programa de Cap d'Any, que, per primera vegada des del 2010, no tindrà continguts emesos anteriorment. D'altra banda, es treballarà per la renovació de les franges de programació de cara al gener. La tercera línia de treball és la configuració d'un nou model de graella".

Pel que fa a la paritat en els diferents espais dels canals de Televisió de Catalunya, Jaume Peral ha especificat que "en l'àmbit d'informatius, esports i programes, la presència de les dones és del 46%, enfront del 54% d'homes", i ha afegit que "hi ha el compromís d'anar més enllà per arribar a la paritat total".

Després de la sessió de control, els directors de Televisió de Catalunya i de Catalunya Ràdio han comparegut per explicar el seus projectes, respectivament, al capdavant dels mitjans de la Corporació.

ccma.cat

Anar al contingut