Nietzsche, l'últim capítol de "Merlí"

Aquest dilluns, a partir de les 22.40, arriba l'últim capítol de "Merlí", la sèrie revelació de la temporada de Televisió de Catalunya produïda per Nova Veranda 2010, amb idea i guió d'Héctor Lozano i direcció d'Eduard Cortés. Protagonitzada per Francesc Orella, gira al voltant d'un professor de filosofia i la relació que té amb els alumnes de Batxillerat. Friedrich Wilhelm Nietzsche, l'influent filòsof alemany, arriba a la classe d'en Merlí Bergeron.

Dimarts passat, 30 fans van tenir l'oportunitat de veure en primícia l'últim capítol de la sèrie revelació de la temporada, "Merlí". Els afortunats ho van aconseguir gràcies al concurs que es va fer a través del Facebook de la sèrie. La projecció va ser molt especial ja que la van poder compartir amb una part dels peripatètics de la ficció: David Solans (Bruno), Candela Antón (Berta), Albert Baró (Joan), Adrian Grösser (Marc), Marcos Ferran (Gerard), Júlia Creus (Mònica), Carlos Cuevas (Pol), Elisabet Casanovas (Tània) i Iñaki Mur (Oliver), juntament amb el creador de la sèrie, Héctor Lozano.

"Mare meva, quin final. Ja tinc ganes que en facin més. Els dilluns ja no seran el mateix", comentava un dels joves afortunats que havia pogut veure el capítol que s'emetrà aquest dilluns. Llàgrimes i riures van acompanyar la projecció. Després, uns grans aplaudiments i un bon grapat d'ulls humits.

"Sí, ja l'havíem vist tots junts. Em sembla bonic, hem fet molta feina i molta pinya amb la gent de l'equip. I veure'l una altra vegada t'emociona, i jo que sóc de plorera fàcil, m'he posat a plorar com un nen", confessava Carlos Cuevas. El Pol Rubio de "Merlí" sortia ben emocionat de la projecció i s'abraçava amb els seus companys de la sèrie.

La valoració del creador de la sèrie, Héctor Lozano, no podia ser més optimista: "La temporada ha anat molt bé. L'acollida del públic ha sigut molt millor del que esperava, tot i que m'esperava que fos molt bona... Doncs imagina't com ha anat. I crec que és una sèrie que s'ho mereix perquè hi ha hagut un equip fantàstic, de molta gent, no només els actors que es veuen, és a dir, el director i quantitat de gent que hi treballa i que tenen molt talent i que es mereixen aquest èxit. Jo també crec que s'ho mereix el públic perquè és una sèrie que arriba i que toca el cor i el cap, que és el més important. Convida a la reflexió, a la filosofia..."

L'últim capítol: Nietzsche

Després del final "bomba" del penúltim capítol de "Merlí", queden molts dubtes per resoldre: com reaccionarà en Bruno? S'atrevirà, el Joan, a dir-li alguna cosa a la Mònica? I el Gerard? Tornarà l'Ivan a classe? Quina decisió prendrà el Toni respecte al futur de Merlí?

En l'últim capítol: el Toni (Pau Durà) no vol que el Merlí (Francesc Orella) continuï fent classes, però els alumnes volen fer alguna cosa per evitar-ho. El Bruno (David Solans) està en plena crisi personal, ell i l'Oliver (Iñaki Mur) tindran una xerrada.

Les audiències de la sèrie

La sèrie "Merlí" va iniciar les seves emissions el dia 14 de setembre. A falta d'un capítol, la mitjana de la sèrie és de 559.000 espectadors i 18,2% de quota de pantalla. La sèrie és líder de la seva franja. El més vist fins ara és el capítol 11: "Els sofistes", amb 610.000 espectadors i 20,5 % de quota de pantalla. En resum, "Merlí" és una de les sèries més vistes en els últims anys de TV3.

Per targets, la sèrie té un alt seguiment del públic jove (de 13 a 24 anys) amb una quota de pantalla de 41,7% de mitjana. El capítol 4, "Aristòtil", emès el 5 d'octubre, va ser el més vist pels joves, amb 119.000 espectadors  i una quota de 52.0%). "Merlí" se situa entre les sèries amb més d'èxit de la història de TV3 entre els joves entre 13 a 24 anys.

Panel qualitatiu:

Pel que fa  a l'anàlisi qualitativa, en gairebé tots els ítems, és la sèrie més ben valorada de la graella de TV3. En referència a l'índex qualitatiu, amb un 8,4 sobre 10, supera la mitjana del canal. El  86% dels espectadors consideren que és una sèrie amb molta qualitat, el 96% creuen que té una bona posada en escena i el 92% creuen que l'argument és entre força i molt interessant. A un 94% li agraden força i molt els protagonistes i consideren la sèrie original i diferent. Més del 96% dels espectadors la tornarien a veure i, de fet, s'ha instaurat cada vegada més com a cita habitual. Aquest és el motiu de visualització en el 90% dels espectadors en els últims capítols quan la sèrie ja s'ha fidelitzat.

"Els problemes de l'adolescència tractats d'una manera més propera a la seva manera de pensar, sense oblidar la dels adults", "una bona desconnexió. Molt entretinguda i ben feta. Uns personatges genials. Un bon reflex del que ens envolta". Són alguns dels comentaris recollits dels espectadors.

"Merlí" ha revifat l'interès dels joves per una sèrie de TV3, com també va passar amb "Polseres vermelles".

"Merlí" als mitjans digitals

La mitjana de visualitzacions de "Merlí", amb més de 80.000 usuaris únics per capítol, són dades més altes que les obtingudes, per exemple,  amb "Cites" o "La Riera".

Pel que fa a les emissions en directe, cada capítol ha tingut de mitjana prop de 4.500 usuaris únics. A més, les dades mostren que en els darrers capítols ha augmentat molt l'audiència en directe.

En conjunt, a dia d'avui, els vídeos de "Merlí" ja tenen més d'1,5 milions de reproduccions en total.

La distribució per dispositiu és:

  • 53% des d'ordinadors
  • 32% des de mòbils i tauletes
  • 15% des de televisors connectats

"Merlí" a les xarxes socials

"Merlí" arriba al final de temporada amb 13.200 fans a Facebook i 4.800 seguidors a Twitter.  La sèrie ha aconseguit generar una comunitat a xarxes realment implicada amb els continguts, que participen tant en l'emissió de la sèrie en directe com durant tota la setmana analitzant a la pàgina de Facebook.

A Facebook, el fet més comentat ha estat la declaració d'amor del Joan a la Mònica, amb més de 1.100 reaccions i gairebé 80.000 impressions. El concurs per anar a veure l'últim capítol en primícia va tenir més de 800 comentaris a les publicacions

El capítol més comentat a Twitter és l'emès el 9 de novembre, dedicat a Epicur, també conegut com el capítol de la festa. Aquest capítol va generar gairebé 5.000 tuits durant l'emissió en directe. La mitjana de tuits per capítol se situa en els 2.650, amb un impacte total al llarg d'aquests 12 capítols de més de 4.000.000 d'impressions només a Twitter.

La immensa majoria de fans de Facebook són dones, un 71%, mentre que l'activitat al voltant de la sèrie a Twitter la protagonitzen els homes, amb un 52% dels tuits generats. El públic és majoritàriament jove, el 44% dels fans se situen en la franja dels 18 al 24 anys.

tv3.cat/merli
facebook.com/merlitv3
twitter.com/MerliTV3

 

#FinalMerlíTV3