Netflix adquireix els drets de "Merlí" per a Amèrica Llatina i els Estats Units

La companyia Netflix adquireix els drets de la primera temporada "Merlí", la sèrie revelació de TV3, produïda per Veranda TV, per a la seva difusió a l'Amèrica Llatina i per al mercat de parla hispana dels Estats Units. Amb idea i guió d'Héctor Lozano i direcció d'Eduard Cortés, aquesta ficció de la que s'està emeten la segona temporada, està protagonitzada per Francesc Orella i gira al voltant d'un professor de Filosofia i la relació amb els seus alumnes de Batxillerat.

L'èxit del professor de filosofia Merlí Bergeron i els seus Peripatètics no s'atura. La primera temporada va reunir 561.000 espectadors amb una quota de pantalla del 18.3%. Els primers tretze capítols de la sèrie es van poder veure a la resta de l'estat espanyol amb l'emissió que va per Atresmedia per La Sexta. Ara n'ha adquirit els drets de la versió en espanyol, Netflix per a la seva difusió a l'Amèrica Llatina i per al mercat de parla hispana dels Estats Units.

També a França podran gaudir de les ensenyances filosòfiques i de vida de Merlí. Canal Plus França n'ha adquirit els drets de la versió en francès que s'emetrà a CINE+ FAMILLE.

A més s'està en negociacions per l'adaptació de la sèrie a Itàlia, Alemanya i Estats Units. "Merlí" ha tingut molt bona acollida a tots els mercats on s'ha presentat i, actualment, està en consideració per diverses televisions dels món.

TV3 està emetent els darrers capítols de la segona temporada. El filòsof Friedrich Engels, cofundador juntament amb Karl Marx de la teoria del comunisme modern donava nom al capítol d'ahir que va ser el programa més vist del dia, amb una audiència de 578.000 espectadors i una quota del 22,3%, rècord de la temporada.

Merlí, també líder a internet

"Merlí", que ahir va liderar l'audiència televisiva, també és tot un èxit a internet. Des que va arrencar aquesta segona temporada, el programa s'ha situat primer del rànquing setmanal de programes més vistos en usuaris únics, en set de les nou setmanes de què es tenen dades.

Fins diumenge, dia 20 de novembre, els diferents capítols de la sèrie havien tingut 2.280.000 reproduccions, amb una mitjana setmanal de 116.000 usuaris únics i 253.000 reproduccions. Val a dir que un 22,4% del consum d'aquests vídeos a la carta es fa des de fora de Catalunya. El capítol més vist fins ara és el dedicat a Judith Butler que fins ara porta 240.000 reproduccions.

A les xarxes, la sèrie també està tenint molt de ressò. A Facebook, "Merlí" té 26.300 seguidors i a Twitter en són 12.700. Els diferents capítols de "Merlí" són el programa de TV3 més comentat en aquesta xarxa social.

Anar al contingut