Neix el projecte i3media, dedicat a la investigació en els continguts multimèdia del futur

El projecte i3media s'ha presentat aquest matí a Barcelona, amb la participació d'empreses capdavanteres en el sector de la comunicació.
Empreses capdavanteres de tots els àmbits de la comunicació s'uneixen per a la creació del projecte i3media, una iniciativa conjunta sense precedents centrada en investigació sobre els continguts audiovisuals del futur. El Secretari General d'Indústria, Joan Trullén; el president de Mediapro, Jaume Roures; el Director de Telefónica a Catalunya, Kim Faura; Luis Martínez Amago, president de la Divisió de Sistemes Multimèdia d'Alcatel-Lucent y José Martínez-Rovira, vicepresident d'Havas Media, juntament amb el director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió CCRTV, han presentat el projecte aquest matí a Barcelona. Durant la presentació, Joan Majó ha destacat d'interès de la CCRTV en aprofitar l'oportunitat de participar en un projecte d'aquestes característiques, en el marc de la voluntat d'innovació permanent de la CCRTV, que desenvolupa a través de les seves empreses tecnològiques. Aquest esforç de la CCRTV de jugar a la primera línia de l'avantguarda tecnològica ha estat destacat per Jaume Roures en la roda de premsa. Per primera vegada, empreses que representen tota la cadena de valor s'uneixen per investigar i competir en el mercat global de continguts. i3media, considerat pel Ministeri d'Indústria com un projecte tecnològic "tractor", és un dels 15 grans projectes d'investigació industrial tecnològica seleccionats en la segona convocatòria del programa Cénit, dirigit a fomentar la cooperació públic-privada en I+D+i. El projecte té un pressupost de prop de 35 milions d'euros i requereix la col.laboració de més de 140 investigadors de primer nivell i contribuirà a situar el consorci i3media en la primera línea de la investigació en continguts audiovisuals a nivell europeu. i3media es basa en les tecnologies per a la creació i gestió automatitzada de continguts audiovisuals intel·ligents, amb l'objectiu de disposar de les millors tecnologies per a la producció, gestió, distribució i explotació dels continguts a l'hora de competir en el mercat audiovisual. El consorci està format per Mediapro como a líder del projecte, Telefónica I+D, Alcatel-Lucent, Havas Media, Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, a través de CCRTV SSGG, TVC, Activa Multimèdia, STT, Infospeech, Brainstorm, Raditech i Noufer.

DOCUMENTS RELACIONATS