Els protagonistes de "Merlí"
Els protagonistes de "Merlí"

"Merlí" rècord d'audiència de la temporada, programa més vist d'un dilluns liderat per TV3

L'últim capítol de "Merlí" tanca la temporada amb rècord d'audiència: 599.000 espectadors i una quota del 21,1%. Excel·lent resultat de la sèrie que també és líder a la xarxa. Aquest va ser el programa més vist d'ahir dilluns, un dia liderat per TV3 amb una quota del 14,3%. El "TN vespre", el "TN migdia" i "Crackòvia" també se situen entre els cinc més vistos i lideren la seva franja d'emissió. TV3 lidera el "prime time" amb comoditat i una quota del 16,5%.

Les aventures dels alumnes de l'atípic professor de filosofia Merlí Bergeron van tornar a ser imbatibles un dilluns més. El capítol dedicat al filòsof romà de l'edat mitjana Boeci va reunir 599.000 espectadors i va ser rècord de la temporada, amb una quota del 21,1%. "Merlí", en aquesta segona temporada televisiva ha liderat la seva franja d'emissió amb comoditat i ha mantingut un públic fidel, amb una mitjana d'audiència de 513.000 espectadors i una quota del 19,5%. Cal destacar la bona acceptació entre el públic de totes les franges d'edat, destaca especialment la més jove, fins a 25 anys, en la qual obté un percentatge del 42%. Entre 25 i 44 anys registra un 19,6%; de 45 a 64, un 14,9% i, finalment, de 65 en endavant se situa en el 20,2%.

 

Merlí, també líder a internet

 

"Merlí", a més de liderar l'audiència televisiva, també és tot un èxit a internet. Des que va arrencar aquesta segona temporada, el programa ha liderat el rànquing de programes més vistos a la carta el mesos de setembre, octubre i novembre, amb una mitjana setmanal de 116.000 usuaris únics i 253.500 reproduccions. Durant aquest període s'han fet 3 milions de reproduccions de vídeos del programa. En el servei "a la carta", exclòs el darrer, el capítol més vist ha estat el dedicat a Judith Butler, amb 253.000 reproduccions. A continuació, "Els presocràtics", amb 245.000 reproduccions.

 

El fenomen "Merlí" a internet ha continuat creixent respecte la temporada anterior quan en el mateix període – de meitat de setembre a meitat de desembre- la mitjana setmanal era de 64.000 usuaris únics i 138.000 reproduccions i es van fer 2,1 milions de reproduccions de vídeos del programa.

 

A les xarxes, la sèrie també està tenint molt de ressò. El capítol d'ahir va ser el segon programa de televisió més comentat del dia a Espanya. Es van fer 15.974 tuits que van tenir 2,1 milions d'impressions i 3.891 autors únics que van participar en la conversa. Fins ahir, s'havien fet 57.493 tuits dels programes d'aquesta temporada. Si hi afegim les reemissions de l'anterior, la xifra arriba als 80.453 tuits. "Merlí", en dotze dels tretze dilluns en què s'ha emès, s'ha col·locat dins del Top 10 dels programes de televisió del dia a Espanya. Els tuits van obtenir 10,6 milions d'impressions i una mitjana de 1.034 autors únics que van participar en la conversa.

 

Ahir, a més de "Merlí", també es van situar entre els més vistos del dia el "TN vespre", segon més vist amb 509.000 espectadors i una quota del 18%, seguit pel "TN migdia" --tercer més vist- amb  495.000 espectadors i una quota del 28%, i "Crackòvia" -cinquè més vist- amb 395.000 espectadors i una quota del 13,1%. TV3, amb aquests resultats, va liderar l'audiència d'ahir dilluns amb una quota del 14,3%.

 

 

tv3.cat

Anar al contingut