Marín considera "insuficients" els sis minuts de publicitat que proposa el CAC pels mitjans públics

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) respecta el límit, però creu que podria doblar-se.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, considera que la publicitat als mitjans públics hauria de superar els sis minuts per hora que proposa el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). Ho ha afirmat en una entrevista al programa El matí de Catalunya Ràdio, amb Xavier Vilà: "Discrepo d'això, encara que ho respecto. Jo crec que aquest límit de sis minuts és un límit insuficient i que estàvem més còmodes amb una prohibició de vuit, deu o dotze, fins i tot".

Marín defensa la presència de la publicitat a la ràdio pública i nega que sigui competència deslleial. En aquest sentit ha reflexionat que "si nosaltres portéssim una política molt agressiva i, diguem-ne, amb una voluntat de monopolitzar el mercat publicitari, sí que seria competència deslleial, però si anem a fer una política selectiva, que respecti, digue-me, la quota potencial de mercat per la privada no és competència deslleial. I la nostra política és molt respectuosa justament perquè som molt selectius amb la captació de publicitat".

Malgrat la dimissió de Rosa Cullell i la seva substitució per l'actual director de Catalunya Ràdio, Ramon Mateu, al capdavant de la CCMA, Marín nega que hi hagi provisionalitat en la direcció de l'ens i assegura que tots els mecanismes funcionen perfectament. "Tot està funcionant amb absoluta normalitat", ha subratllat.

Pel que fa a les dades del Baròmetre de la Comunicació que s'han fet públiques avui i que confirmen Catalunya Ràdio com l'emissora més escoltada del país, el president de la CCMA ha valorat que "la importància d'aquesta onada del Baròmetre és que ve després d'un EGM que deia més o menys el mateix. Vull dir, per tant, diguem-ne el fet que els dos instruments que tenim de mesura qualitativa i quantitativa d'audiències coincideixen amb aquest fet [el lideratge de Catalunya Ràdio]".

Enric Marín ha valorat molt positivament la creació del llibre d'estil de la CCMA i ha titllat d'anacrònics els blocs electorals.

catradio.cat/mati

ÀUDIOS RELACIONATS

DOCUMENTS RELACIONATS