Majó comunica a l'equip directiu de la CCRTV algunes de les línies d'actuació per als pròxims mesos

El director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV), Joan Majó, ha comunicat avui al seu equip directiu una sèrie de mesures estratègiques que responen a una part de les prioritats de gestió ja anunciades el passat mes de desembre. En concret, aquestes mesures tenen a veure amb la consolidació del caràcter corporatiu del grup d'empreses filials de la CCRTV, amb l'impuls tecnològic i amb la reorganització de l'activitat informativa.

Intensificació de l'impuls tecnològic i del caràcter corporatiu del grup: L'impuls tecnològic es vol utilitzar com a eina de reafirmació del lideratge en continguts aprofitant millor les sinergies internes i donant serveis a totes les empreses des de la CCRTV. En aquesta línia s'han posat en marxa les següents accions: La Corporació ha venut al Govern de la Generalitat la majoria de les accions que tenia de l'Agència Catalana de Notícies. L'empresa CCRTV Serveis Generals S.A. mantindrà l'activitat, augmentant els recursos per potenciar la seva capacitat de donar serveis a tota la Corporació. Pel que fa a CCRTV Interactiva S.A., la seva activitat també es potenciarà degut a l'increment dels continguts de la ràdio i la televisió en noves plataformes. Es crea un Consell de Direcció, presidit pel director de Tecnologia de la CCRTV i format pel director de Catalunya Ràdio, el director de Televisió de Catalunya, l'adjunt a la Direcció General i el Director de l'empresa, que serà l'executor de les seves decisions. Creació d'una estratègia informativa corporativa. L'activitat informativa de les empreses de la Corporació té, en aquests moments, tres plataformes de difusió: la ràdio, la televisió i internet. La pluralitat en el sistema de difusió comporta també una diversitat en la preparació dels continguts informatius i suposa un treball paral.lel i independent de cada una de les tres empreses que ho fan. Aquesta pluralitat té alguns avantatges evidents que cal conservar però també alguns inconvenients que cal evitar. Avui dia, molts grups de comunicació, sense arribar a tenir una redacció "única", han adoptat sistemes organitzatius que s'adapten millor a aquesta pluralitat de plataformes. Segurament, si ara es constituís la CCRTV, s'organitzaria de forma diferent a l'actual. No és pas el moment d'oblidar o malbaratar el valor de la història, sinó d'aprofitar-lo al màxim, conservant tot el que ens ha deixat de llegat però mirant, al mateix temps, d'adaptar-lo a les noves necessitats. És amb aquestes finalitats que cal posar en marxa un procés pilot que permeti veure en la realitat fins a on es pot arribar en aquesta voluntat de coordinació, prenent com a base una àrea que, per moltes raons, sembla adaptada a l'experiència. Aquesta àrea ha de ser important de cara al futur i, alhora, relativament jove, ja que això significa que serà més adaptable als canvis. Creació de la Direcció Corporativa de Canals Informatius. Catalunya Ràdio té els seus espais informatius. TV3 també té els seus. Però, a més, dins de la Corporació tenim tres àmbits d'informació contínua: el canal 3/24, l'emissora Catalunya Informació, i els canals de notícies, a Internet. La importància d'aquests tres "canals" de distribució anirà creixent en els propers anys i al seu voltant s'anirà concentrant una part important de l'activitat informativa de la Corporació. D'altra banda, són canals de creació relativament recent i, per tant, molt menys subjectes a inèrcies. Sembla evident que, sense perdre les característiques de cada mitjà, és possible explorar seriosament la possibilitat d'una activitat conjunta en la preparació de les notícies, l'edició, l'enfocament dels continguts i la utilització dels recursos en aquests tres "canals". Amb aquesta finalitat es crea, dins de la Corporació, la Direcció de Canals Informatius, amb la tasca de preparar una proposta i, una vegada aprovada, posar en marxa aquesta activitat coordinada. De forma immediata, aquesta Direcció haurà d'analitzar els focus i els límits d'aquesta coordinació i fer propostes d'organització del nou servei conjunt. Un cop discutides i aprovades, la Direcció assumirà la responsabilitat de posar-les en marxa i de dirigir-les. D'acord amb els directors de Televisió de Catalunya i Catalunta Ràdio, el director general ha nomenat director de Canals Informatius a Jaume Masdeu, fins ara director dels Serveis Informatius de Televisió de Catalunya.
Anar al contingut