Líders 2010 en audiència, informació i qualitat

TV3 ha estat la cadena més vista a Catalunya el 2010 i és la generalista més ben valorada pel que fa a la qualitat. El grup de TVC obté un 18,9% de quota, té els canals que més catalans trien per informar-se i les seves webs ja ténen un milió i mig d'usuaris únics.
TV3 tanca el 2010 com a cadena líder a Catalunya amb un 14,8% de quota, 2 punts per sobre de la segona del rànquing, Tele 5, que té un 12,8%. A 3 punts queda TVE, amb un 11,8%. Antena 3 obté un 10,1%; Cuatro, un 6,9%, i La Sexta, un 6,2%. La cadena ha estat líder durant 225 dies de l'any (63%), és a dir, que 2 de cada 3 dies ha estat la més vista. Per grups de comunicació, TVC també lidera el 2010 amb un 18,9% de quota, seguida a 5 dècimes per RTVE, que obté un 18,4%. Gestevisión aconsegueix un 15,6%; Antena 3, un 14%; Sogecable, un 7,9%, i La Sexta, un 6,2%. Líders en informatius. Els espectadors trien majoritàriament TV3 per estar informats: ho demostren les dades d'audiència amb uns resultats aclaparadors. Pel que fa al 3/24, acaba l'any amb una quota mitjana de l'1,1%, quatre dècimes més que l'any anterior i doblant els resultats dels altres canals d'informació de 24 hores. Èxit de les apostes de TV3, sobretot la producció pròpia. En l'àmbit de ficció cal remarcar l'èxit de "La Riera", "Més dinamita", i "La sagrada família". Els programes de Nous Formats "El convidat", "Disculpin les molèsties" i "No me la puc treure del cap" registren respectivament unes quotes mitjanes del 24,6%, 22% i 21,1%. Programes consolidats. Els bons resultats de la cadena no són només fruit de les noves apostes d'aquest any. "Els matins" és el líder indiscutible de la seva franja i, a les tardes, "Divendres" ha demostrat una clara tendència a l'alça aconseguint en aquest últim trimestre les millors dades de l'any. L'humor que ofereix TV3 també s'ha consolidat com a gran valor de la cadena. En aquest gènere s'ha de destacar les dades de "Crackòvia", "Polònia""APM?" i la seva versió "Extra" i "Zona Zàping". Líders en futbol i F1. La Lliga de Futbol aconsegueix captar l'atenció de 460.000 espectadors de mitjana. 180.000 més que La Sexta. El partit més vist va ser el R. Madrid-Barça, celebrat l'11 d'abril, que va tenir 1.414.000 espectadors i una quota del 44,1%. En Fórmula 1 TV3 també s'imposa a La Sexta, aconsegueix 472.000 espectadors de mitjana i una quota del 29%, 10 punts i 3 dècimes més que La Sexta (19,3%). Bàsquet. L'audiència de TV3 també segueix el bàsquet i la cadena obté 501.000 espectadors de mitjana en la Lliga Europea i 327.000 en la Copa del Rei, amb unes quotes del 23% i del 14,4%. Líders en servei públic. TV3 està compromesa amb els grans esdeveniments. L'èxit d'audiència dels programes especials demostra que la cadena ha estat on havia de ser, en els grans esdeveniments, i ha informat del que havia d'informar, en els moments oportuns, com ara per les eleccions al Parlament de Catalunya, en la visita de Benet XVI a la Sagrada Família o en les nevades del mes de març. "La Marató de TV3" 2010, dedicada a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides, va registrar una audiència mitjana de 438.000 espectadors i una quota del 21,2%. La "Nit 10", la gala on es presentava la programació de la nova temporada de TV3, va anotar 250.000 espectadors de mitjana i una quota del 12,2%. Líders en qualitat. TV3, l'única cadena que contracta el panel GFK per valorar la qualitat dels seus programes, és la televisió generalista més ben valorada. Obté un notable alt (7,9). La segueix TVE i La Sexta, amb una nota del 7,7; Cuatro, amb un 7,6; Antena 3, amb un 7,4, i Tele5, amb un 7,2. El 33 obté un 8,1. Líders a internet. El conjunt de webs de TV3, encapçalat per www.tv3.cat, acaba l'any 2010 superant el milió i mig d'usuaris únics, gairebé el 50% més que fa un any. Podeu consultar el text íntegre de la nota de premsa a l'àrea restringida de la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí.