Carles Prats, Ramon Pellicer, Lídia Heredia i Xavi Coral al capdavant de l'especial informatiu E16
Carles Prats, Ramon Pellicer, Lídia Heredia i Xavi Coral al capdavant de l'especial informatiu E16

L'especial "E16. Els resultats", programa més vist d'una jornada electoral liderada per TV3

L'especial "E16. Els resultats" va ser el programa més vist d'ahir diumenge, un dia d'eleccions en què TV3 va liderar l'audiència de manera destacada amb un 13,8% de quota. Els programes més vistos del dia van ser els dedicats al seguiment de la jornada electoral d'ahir, "E16: els resultats", "E16: les reaccions", el "Telenotícies cap de setmana migdia" i "E16: el sondeig de TV3". Els mitjans digitals de la CCMA també van tenir un molt bon seguiment, amb la xifra més alta de pàgines vistes de tot l'any.

TV3 va ser ahir diumenge l'opció preferida pels espectadors per seguir l'actualitat informativa de les eleccions generals, amb un 13,8% de quota. La van seguir, a molta distància, Antena3, amb un 8,4%, i La Sexta, amb un 7,5% de quota. Tele5, que va oferir el partit d'Eurocopa entre les seleccions d'Hongria i Bèlgica, va tenir un 7,3% de quota, mentre que la 1 de TVE va aconseguir un 6,4%. Cal destacar també el resultat obtingut pel 3/24, amb un 3,5% de quota.

Els quatre programes més vistos d'ahir, en emissió simultània per TV3 i el 3/24, van ser "E16: els resultats", "E16: les reaccions", el "Telenotícies cap de setmana migdia" i "E16: el sondeig de TV3". "E16: els resultats", l'espai més vist del dia, va obtenir una audiència de 770.000 espectadors i una quota del 26,3%. El va seguir "E16: les reaccions", amb una audiència de 614.000 espectadors i una quota del 20,2%. En tercer lloc,  el "Telenotícies cap de setmana migdia" va tenir una audiència de 528.000 espectadors i una quota del 27%. A continuació, "E16: el sondeig de TV3" va tenir 474.000 espectadors i una quota del 21,4%, i va ser el quart programa més vist del dia.

Cal destacar que 2.484.000 espectadors van connectar en algun moment amb els especials de TV3 i el 3/24. L'audiència mitjana dels programes especials, des de les 19.00 , amb "E16: el compte enrere" i fins al final de l'especial "E16: l'anàlisi", a la 01.30, va ser de 485.000 espectadors, amb una quota del 20,4%. El minut d'or va ser a les 21.58, amb una audiència de 896.000 espectadors i una quota del 29,1%.

Pel que fa a internet, el portal de la CCMA va tenir 197.354 usuaris únics que van veure 706.254 pàgines, la xifra més alta en pàgines vistes del 2016. El consum de vídeo també va ser molt elevat –el segon dia del 2016 amb més consum de vídeo en directe– amb 66.830 usuaris únics, només superat per la investidura de Carles Puigdemont com a president de la Generalitat. L'àudio del programa especial de les eleccions el van seguir, en directe, 8.950 usuaris únics.

L'especial E16 va ser el segon programa de TV més comentat per Twitter a tot Espanya. Va obtenir 24.500 missatges que van arribar a una audiència única de 267.000 usuaris.

tv3.cat

 

Anar al contingut