Carreteres catalanes més comentades a Internet
Carreteres catalanes més comentades a Internet

La Nacional 340, i les rondes de Barcelona, tant la de dalt com la litoral, són les vies de les quals més es parla a les xarxes socials

Avui l'espai "Big data" del "Catalunya vespre" analitza les converses sobre les carreteres que es fan a les xarxes socials. És un estudi elaborat per la consultoria Sibilare per a Catalunya Ràdio.

L'informatiu "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià, explica avui a l'espai "Big data" que la carretera  Nacional 340, i les dues rondes de Barcelona, són les vies de les quals més es parla a les xarxes socials, segons un estudi elaborat per la consultoria Sibilare que ha analitzat la conversa sobre carreteres a la xarxa durant un mes tenint en compte les 35 principals carreteres catalanes assenyalades pel Servei Català de Trànsit.

Les carreteres protagonistes a la xarxa.

Prop del 30 per cent del total d'impactes que s'han recollit a la xarxa durant aquest mes, més de 8.600 en total,  corresponen només a aquestes tres vies: la nacional 340, la B-10 i la B-20, que són la ronda litoral i la ronda de dalt, respectivament. A partir d'aquí les altres carreteres de les quals més es parla a la xarxa, tot i que en menor mesura són, l'A-2, la C31 o l'AP7.

La més criticada.

El 71 per cent de tots els comentaris que es fan a la xarxa sobre la Ronda Litoral són negatius, això la converteix en la via que rep més crítiques a través de tots els comentaris que genera a la xarxa. Seguida de la l'autopista del Maresme, la C-31, i l'autopista del Vallès, que acumulen cadascuna més d'un 60 per cent de comentaris negatius del total de conversa que generen a la xarxa.

Col·lapses i retencions, els protagonistes.

La majoria d'usuaris utilitzen la conversa sobre carreteres a la xarxa per fer comentaris negatius. De fet, dels més de 8.600 impactes que s'han analitzat, el 46 per cent eren comentaris crítics que es donen bàsicament pels col·lapses i les retencions que s'originen, sobretot, quan hi ha talls a la carreteres per manifestacions o quan s'hi produeixen accidents greus.

Les protestes sobre la nacional 340 es traslladen a la xarxa.

En els últims mesos han crescut les protestes per la sinistralitat a la Nacional 340 i ha augmentat la pressió política, sobretot a les comarques de Tarragona, per buscar solucions que ajudin a millorar la circulació i la seguretat en aquesta via oferint alternatives. L'estudi constata que aquestes preocupacions també es reflecteixen a través dels mateixos usuaris a la xarxa, que en les darreres setmanes també han incrementat el volum de conversa al voltant d'aquesta via.

La xarxa, una eina per informar de la situació del trànsit.

El Servei Català de Trànsit ha obert 35 canals a Twitter per informar de les carreteres principals de Catalunya. Una informació actualitzada i de primera mà que genera molt interès entre els conductors com es pot deduir del nombre de seguidors. El compte de twitter amb més seguidors és el que fa referència a l'autopista AP-7, amb més de 2.500 seguidors, seguit de la C-17 amb prop de 2.500 i ja a certa distància l'autovia A-2, amb poc més de 1.300 seguidors.

L'informatiu "Catalunya vespre" s'emet de dilluns a divendres, de 19.00 a 22.00 h.

 

Catradio.cat/catalunyavespre

Facebook.com/catvespre

Twitter.com/catvespre

 

Anar al contingut