La Marató de TV3 presenta la seva campanya més terrorífica de la mà de Jaume Balagueró

La Marató de TV3 es farà el 13 de desembre i estarà dedicada a la diabetis i a l'obesitat. "Tenir diabetis fa por, no saber-ho és terrorífic" és el missatge de l'espot que té el repte de tornar a mobilitzar la societat catalana per a la recerca mèdica. La campanya de La Marató de TV3 compta amb el suport de l'agència Ogilvy Barcelona i el patrocini d'Endesa, Lilly, Boehringer Ingelheim i El Corte Inglés.

Aquesta nit, TV3 estrena l'espot de La Marató d'aquest any, dedicada a la diabetis i a l'obesitat. Es tracta d'un espot que utilitza l'estètica i la narrativa del cinema de terror de la mà d'un dels seus mestres, el director de cinema Jaume Balagueró, i en què s'explica, a través de seqüències inquietants, que hi ha una cosa més terrible que tenir diabetis o obesitat: no saber que en tens.

L'agència Ogilvy i el Departament de Màrqueting de TV3 són els artífexs de la campanya gràfica i audiovisual de La Marató, que s'ha presentat avui i que en els pròxims mesos serà present a la televisió, la ràdio, als carrers de tots els pobles i ciutats de Catalunya, a la premsa i a internet. El recinte de Torrebonica, a Terrassa, és l'escenari de l'espot, i l'actriu protagonista és Mar del Hoyo, coneguda pel públic de TV3 per la seva participació a la sèrie "Merlí". Endesa, Lilly, Boehringer Ingelheim i El Corte Inglés en són els patrocinadors.

El director creatiu de Màrqueting de TV3, Carles Checa, explica que "els eixos que defineixen la comunicació de La Marató són tres: solidaritat, malaltia i investigació. Aquest any hem volgut posar l'èmfasi en la malaltia, i, sobretot, en la divulgació: la incidència entre la població –una de cada quatre persones en tenim– i la importància de la prevenció: la meitat no ho sabem." Per a Checa, "l'èxit de la campanya rau en la combinació d'aquests tres elements i en buscar formats publicitaris innovadors per garantir l'eficàcia de la campanya. A més, comptar amb Jaume Balagueró ha estat un luxe que ens ha permès donar a la campanya un plus de notorietat i d'eficàcia, ens ha realitzat un espot cent per cent Balagueró".

Des de la primera edició, l'any 1992, Ogilvy Barcelona ha col·laborat amb La Marató de TV3 treballant conjuntament amb el Departament de Màrqueting de TV3 en l'elaboració del brífing i en la producció de la campanya. Camil Roca és el director creatiu de la campanya per part d'Ogilvy, i defineix així la seva participació: "Ens vam reunir amb molts metges i malalts i vam trobar dos ‘insights' molt importants. La diabetis és una malaltia que fa por, però és molt pitjor no saber-que en tens: terrorífic.  Per això vam optar per un codi de terror amb el millor realitzador del gènere". 

El director de cinema Jaume Balagueró ha destacat que "dirigir l'espot de La Marató ha estat un projecte arriscat i apassionant alhora: explicar una malaltia amb els codis del cinema de terror. Mesclar la por amb una malaltia, que és delicada, em feia respecte. Però em van convèncer. S'ha d'arribar al públic i conscienciar la gent perquè participi de forma solidària amb La Marató de TV3. Crec que arribem al públic amb aquest espot".

Camil Roca també ha destacat l'orgull de participar en un espot que és esperat pel sector publicitari i per l'audiència any rere any. De fet, les campanyes de La Marató de TV3 tenen un gran prestigi internacional i són premiades, any rere any, en els certàmens publicitaris més importants arreu del món. Des del 1992, han acumulat premis PROMAX (1995, 1997,2005, 2006, 2007, 2008), ICOMI (1997), FIAP d'Or (2003, 2007, 2008, 2009), Festival de Nova York (2004, 2008), Once Award World (2006), Festival Internacional de la Publicidad de Málaga (2006, 2007), Publifestival – Festival Internacional de Publicitat Social (2010, 2011), El ojo de iberoamerica (2009) Eficàcia (2007, 2012), Sol d'Or (2009), entre molts altres.

La Marató de TV3, el pròxim 13 de desembre

El diumenge 13 de desembre La Marató de TV3 arribarà a la seva 24a edició amb un programa dedicat a la diabetis i l'obesitat, les dues malalties metabòliques més freqüents. Al llarg de quinze hores d'emissió en directe, La Marató combinarà divulgació científica, testimoniatge i entreteniment per donar a conèixer dues malalties que afecten una de cada quatre persones, la meitat de les quals no ho saben. Serà una nova edició d'un programa que cada any aconsegueix una fita excepcional: convertir la força de la mobilització social en una injecció de recursos per a la recerca biomèdica i en una eina de sensibilització i divulgació úniques.

La Marató de TV3 és un format televisiu únic que mobilitza, des del 1992, tota la societat catalana al voltant de dos objectius: sensibilitzar i recaptar fons per a la investigació biomèdica. En la seva trajectòria, ha recollit més de 142 milions d'euros i se situa al mateix nivell que les telemaratons internacionals de més prestigi. S'ha convertit en un referent mundial de solidaritat, divulgació, sensibilització i participació, i ha traspassat les fronteres clàssiques d'un programa de televisió amb una durada de 15 hores en directe, seguit per més de 3 milions de persones i que en els últims 5 anys ha recaptat una mitjana de 10,5 milions d'euros.

La campanya comprèn, a més de la imatge gràfica i l'espot, divulgació en escoles i instituts amb més de 4.000 conferències i passis del vídeo de sensibilització de les malalties de cada edició, i la venda del Disc i del Llibre de La Marató, que cada any encapçala els rànquings dels més venuts.

Equip de l'espot de La Marató de TV3 2015

Director de Màrqueting de TV3: Dani Reyes
Director creatiu Ogilvy Barcelona: Camil Roca
Director creatiu TV3: Carles Checa
Director de l'espot: Jaume Balagueró
Actors: Mar del Hoyo, Joan Carles Gustems, Francesc Pujol
Producció: Ovideo

LINK de l'espot (EMBARGAT FINS A LES 21.15 HORES D'AVUI):

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/lespot-de-la-marato-2015/video/5560542/

tv3.cat/marato

Anar al contingut