La Marató de TV3 fa 25 anys

El projecte dels mitjans de comunicació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals –TV3 i Catalunya Ràdio- i la Fundació La Marató de TV3 arriba al quart de segle convertit en un referent de la solidaritat, la mobilització social i l'impuls a la recerca biomèdica.

 

 

La Marató de TV3 fa 25 anys aquest 2016. Una data per explicar i fer balanç de les fites científiques i socials aconseguides i també per celebrar-les amb els milions de persones que les han fet possible.


Des del 1992 La Marató proposa als ciutadans implicar-se directament en l'impuls de la recerca sobre malalties greus i cròniques per a la millora de la qualitat de vida dels pacients i arribar a curar-les. Un exercici de responsabilitat, esforç i solidaritat col·lectiva traduït en més de 151
milions d'euros, que han permès impulsar 723 projectes de recerca sobre el conjunt de malalties tractades.


Avenç decisiu en la investigació biomèdica
La Marató de TV3 ha suposat un impacte notable a tots els nivells de la recerca biomèdica, de la bàsica als tractaments i l'atenció als pacients: s'han impulsat descobriments decisius en línies de recerca, s'han identificat factors genètics implicats en malalties, s'han dissenyat tractaments i fàrmacs més eficients i s'han posat en funcionament unitats especialitzades i nous sistemes d'atenció als pacients.

La Marató ha representat, a més, una font d'atracció de recursos: per cada euro que el projecte ha destinat a la recerca, se n'ha generat un més per continuar la investigació. Alhora, ha consolidat grups de recerca a Catalunya, ha col·laborat a augmentar la competitivitat internacional, ha format investigadors i ha creat una mitjana de 15 llocs de treball l'any en aquest sector.


Extraordinària capacitat per sensibilitzar i mobilitzar la ciutadania
Al llarg de 25 anys, la participació que desperta La Marató l'ha convertida en tot un esdeveniment social que funciona com a motor de la recerca biomèdica. Les xifres de participació que cada any sumen les activitats populars, el voluntariat i l'audiència són la millor mostra de l'abast i l'arrelament del projecte.


Paral·lelament, les campanyes de sensibilització de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio per donar a conèixer les malalties, dirigides al conjunt de la societat i, molt especialment, als joves, han contribuït a fer una societat més conscient, responsable i compromesa, coneixedora de les
malalties que ens afecten i de la necessitat d'impulsar la investigació.
 

Anar al contingut