"La investigació dona vida": Avui s'estrena l'emotiu espot de La Marató contra el càncer

Avui, a partir de les 21.55, dins del "Telenotícies vespre", s'estrena l'espot de sensibilització de la 27a edició de La Marató. Presentada per Gemma Nierga i Ramon Gener a TV3 i per Roger Escapa a Catalunya Ràdio, es farà el 16 de desembre i estarà dedicada al càncer.

L'espot de sensibilització d'enguany es vehicula a través de la idea que "El temps no cura el càncer, la investigació, sí". Partint d'aquesta premissa, els creatius del projecte van pensar en la història del gos japonès Hachiko.

Hachiko va ser un gos de raça Akita que es va fer famós perquè cada dia acompanyava el seu amo, un professor de la Universitat de Tòquio, de casa a l'estació del tren i l'esperava a la tornada. Quan el seu amo va morir, ell va continuar fidelment amb la rutina confiant en la seva tornada, durant 10 anys, fins que va morir el 1935. Una estàtua a l'estació de Shibuya recorda aquesta història real.

La pel·lícula "Sempre al teu costat, Hachiko", adaptació nord-americana del 2009 sobre la seva vida protagonitzada per Richard Gere, va popularitzar aquesta història de fidelitat.

Però què hauria passat si l'amo no hagués mort? I si la investigació l'hagués salvat? I si li hagués donat una segona oportunitat?

Aquest nou espot de La Marató es va gravar a Puigcerdà, dirigit per Igor Fioravanti, el 23 d'octubre, entre l'estació i la plaça dels Herois. Durant el rodatge es va comptar amb tres Akita, el gos tradicional japonès. Aquesta raça tan especial de gos té una gran sintonia amb la càmera i transmet tot el que sent mentre espera el seu amo. "Quan un gos acluca els ulls, o somriu o té pena, és molt més que qualsevol persona. En això, els animals són màgics", explica el director creatiu executiu d'Ogilvy Barcelona, Camil Roca.

Es veurà un gos que espera, espera i espera. Amb pluja, vent i neu, de dia i de nit. I quan, en l'espot, per fi es retroba amb el seu amo, a aquest se'l veu amb el cap pelat, una icona fàcilment assimilable al càncer. Un amo retornat, per l'alegria d'aquest gos fidel, gràcies a la investigació. El missatge és clar: "La investigació dona vida."

I l'espera de Hachiko ve acompanyada de la veu de Judith Nedermann, amb una balada preciosa d'una de les grans bandes de la història: Pretenders.

Amb la veu de la carismàtica Chrissie Hynde, considerada una de les rockeres amb més talent de la història, la cançó "I'll stand by you" va assolir els primers llocs de les llistes d'èxits a mitjans dels 90.

Ara es transforma en "Jo seré amb tu", amb una lletra que és una emocionant confessió d'amor incondicional a algú que està passat un moment molt difícil i el vehicle perfecte per acompanyar l'espot de La Marató.

Judit Neddermann, icona de la nova generació d'intèrprets catalans i amb una veu també carismàtica i sentida, versiona aquesta cançó amb el Quartet Brossa, un quartet de corda que combina imaginació, qualitat i modernitat a parts iguals. El resultat és una obra única i emocionant. Una autèntica bandera de La Marató.

Direcció creativa: Ogilvy Barcelona
Director creatiu executiu: Camil Roca
Director de l'espot: Igor Fioravanti
Producció: Nitro
Producció de "Jo seré amb tu": Marc Parrot
Coordinació: Direcció de Màrqueting de TV3

Enllaç a l'espot de La Marató:

ccma.cat/tv3/alacarta/programa/lespot-de-la-marato-2018/video/5795944/

Enllaç al "making of" de l'espot que s'estrenarà, demà, al programa "Tot es mou":

ccma.cat/tv3/alacarta/programa/aixi-es-va-fer-lespot-de-la-marato-2018/video/5796228/

Enllaç a la falca de La Marató que, demà, estrenarà en antena a "El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas:

ccma.cat/catradio/alacarta/el-mati-de-catalunya-radio/el-temps-no-cura-el-cancer-la-investigacio-si-a-punt-per-a-la-marato-2018/audio/1019520/

tv3.cat/marato

facebook.com/lamarato

twitter.com/la_marato

Anar al contingut