La Defensora de l'Audiència de la CCMA presenta l'informe del 2014

La Defensora de l'Audiència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Laura Baladas, ha fet públic l'Informe anual 2014. Durant l'any passat, el Servei d'Atenció a l'Audiència (SAA) va rebre un total de 20.792 comunicats a través del seu web i el temps mitjà de resposta va ser de 10,63 dies.

La majoria de comunicacions de l'audiència –un 84,41%– corresponen a consultes i comentaris sobre la programació; les queixes representen un 11,20% del total, i els agraïments, un 2,15%. El volum de comunicats específicament adreçats a la Defensora –480– representen un 2,23% del total.

 Aquestes xifres indiquen, d'una banda, que els mitjans de la CCMA respecten i compleixen els principis que motiven les queixes relacionades amb les competències d'aquesta figura, i de l'altra, que el percentatge més alt de comunicacions correspon a les consultes. En aquesta mateixa línia, la distribució per tipologia també mostra que la majoria de comunicacions rebudes no fan referència a qüestions negatives.

Durant els darrers tres anys, el nombre de comunicats rebuts manifesta una clara tendència a la baixa. El 2014 hi va haver un 10% menys de comunicats respecte al 2013, i un 34% menys respecte al 2012. I pel que fa al nombre de queixes, la tendència és de manteniment, tot i que va disminuir durant el 2014 en relació amb l'any anterior.

Quadres comparatius

Informe

ccma.cat

Barcelona, 28 de juliol del 2015

Anar al contingut