La CCMA tanca el 2008 batent el seu rècord d'audiència a internet

Les webs i els portals de la CCMA registren 1,17 milions d'usuaris únics, amb tv3.cat com a líder. La possibilitat d'inserir vídeos de TVC a altres webs, els continguts d'HD i l'obertura de l'arxiu del 3alacarta són algunes de les claus del creixement.
Els webs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van tancar l'any passat amb un nou rècord d'audiència. Segons les dades que mensualment audita l'OJD, durant el mes de desembre van sumar un total d'1.170.000 usuaris únics, un 4,6% més que el mes anterior, una xifra que els consolida com la presència en català més destacada a la xarxa. El conjunt de webs de la CCMA també ha obtingut prop de 32 milions de pàgines vistes al mes de desembre. El lideratge correspon especialment al conjunt de webs de Televisió de Catalunya, amb 917.000 usuaris únics, un augment de prop del 9% respecte de l'audiència del novembre. L'increment percentual més elevat correspon, però, al portal elsesports.cat, amb un 14,6% més d'usuaris, la pujada més destacada de tota la CCMA i una de les més altes de tot l'univers d'internet en català. Televisió de Catalunya: més usuaris i més temps El conjunt de webs de Televisió de Catalunya segueix batent rècords d'audiència. Durant el desembre passat va superar amb escreix (un 9% més) el nombre d'usuaris únics del mes anterior, i en va sumar més de 917.000. A més, els internautes, cada vegada hi passen més temps: 9 minuts amb 29 segons de mitjana, comparat amb els 8 minuts i 37 segons del mes de novembre. La possibilitat d'inserir vídeos de TVC a altres webs, la posada en marxa d'un lloc on es poden veure continguts d'alta definició i l'obertura de l'arxiu del 3alacarta, amb milers de vídeos disponibles de manera gratuïta, són algunes de les claus d'aquest creixement. elsesports.cat continua el seu creixement espectacular La remodelació del portal elsesports.cat, amb un disseny més visual i amb una aposta molt més ferma per la interactivitat, ha tingut una acceptació molt bona per part dels usuaris, que han anat creixent mes a mes. Durant el mes de desembre ha sumat 93.889 usuaris únics, un increment del 14,61% respecte del mes de novembre, el més elevat de tots els webs de la CCMA. A l'èxit d'audiència d'elsesports.cat hi contribueixen accions exclusives a internet com ara les retransmissions dels partits de l'Eurolliga del Regal Barça i del DKV Joventut, el sorteig d'esquís del concurs per commemorar el centenari de l'esquí a Catalunya o els blogs de col·laboradors com Pichi Alonso o Nacho Solozábal. 3cat24.cat i Catalunya Ràdio es mantenen El portal informatiu 3cat24.cat i el grup de webs de Catalunya Ràdio han experimentat una lleugera davallada en usuaris únics, però augmenten en pàgines vistes o en temps d'estada dels internautes. El 3cat24.cat, d'altra banda, suma 228.000 usuaris únics, un 3,5% menys que al mes de novembre, tot i que creix el nombre de pàgines vistes, així com el temps que els internautes hi passen: d'1.915.000 pàgines vistes i 3'38" de temps d'estada al novembre es creix a 1.942.000 pàgines vistes i una durada de 3'41". Quant al grup de webs de Catalunya Ràdio, sumen 158.000 usuaris únics, un 6,5% menys que al novembre. En canvi, les visites duren més estona: de 7'18" a 7'52". CCRTV Interactiva és l'empresa de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals encarregada de crear continguts i de difondre els generats tant per Televisió de Catalunya com per Catalunya Ràdio a través dels nous mitjans de comunicació interactius, com internet, teletext, telefonia mòbil, agendes electròniques, televisió digital terrestre, etc., i tots aquells que puguin sortir en el futur.