La CCMA presenta a Amsterdam els seus últims desenvolupaments tecnològics

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) presentarà el seus últims desenvolupaments en meteorologia i publicació automàtica de continguts per a televisió digital a la fira IBC (International Broadcasting Conference), que començarà divendres a Amsterdam. L'IBC reuneix anualment reconeguts experts i empreses d'arreu del món del sector audiovisual i multimèdia en cinc dies de fira i congressos.

En l'edició d'aquest any, la CCMA presentarà, a través de la seva empresa d'R+D Activa Multimèdia, els nous serveis de meteorologia, que amplien prestacions i permeten produir i editar continguts per a tots els mitjans digitals: TV, TV Interactiva, telefonia mòbil i Internet. Els serveis inclouen la nova plataforma de generació de gràfics i butlletins meteorològics en tres dimensions i en alta definició. L'eina permet la generació animada de mapes de gran realisme amb previsions i altres dades meteorològiques actualitzades a temps real. A més dels desenvolupaments meteorològics, Activa Multimèdia també mostrarà la nova versió de la seva plataforma de publicació automàtica de continguts. L'aplicació incorpora funcionalitats per a Digital Signage i Outdoor Broadcasting i permet així aprofitar totes les prestacions d'un sistema professional de televisió en entorns de proximitat i comunicació corporativa. La plataforma ofereix més llibertat per produir múltiples efectes en pantalla com ara aplicacions de participació SMS, bànners, tickers d'informació o qualsevol altre tipus d'infografia a temps real. A la fira també es presentaran els resultats del projecte ARENA, un projecte de recerca impulsat per la Unió Europea sobre medició d'audiències de televisió digital en què ha participat Activa Multimèdia. L'estudi vol establir un sistema de medició d'audiència global independentment del sistema d'emissió, és a dir, ja sigui via satèl·lit, per terra, cable, IP, mòbil...A més, vol obtenir més informació sobre els espectadors com ara en quin idioma veuen la televisió, si fan servir subtítols o aplicacions interactives. L'IBC, que se celebrarà del 12 al 16 de setembre a Amsterdam, consta d'un ampli cicle de conferències i d'una fira que reuneix les empreses més destacades del sector a nivell mundial. Es preveu que hi assisteixin unes 50.000 persones de 130 països. La CCMA mostrarà els seus desenvolupaments a l'estand 2.A50. El projecte ARENA ARENA és un projecte internacional de tres anys de durada sobre medició d'audiències de televisió digital impulsat per la Unió Europea en què han col·laborat empreses de diversos països: NDS de França, ADB de Polònia, Technische Universitaet Braunschweig d'Alemanya, British Telecom i BBC de la Gran Bretanya i Telecom d'Itàlia. Per part d'Espanya, hi han participat Activa Multimèdia, Sogecable, la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i Fresh (actualment, Miranda). En el marc del projecte, Activa Multimèdia ha dut a terme diversos estudis per establir un model de medició d'audiència global i obtenir més informació sobre les accions dels espectadors. Concretament, el primer any, l'empresa catalana va participar en els requisits i la definició d'un model comú. El segon, va col·laborar en la simulació i les proves necessàries i, en aquest tercer i darrer any, s'ha centrat en la implementació de la solució acordada i en els assajos. Aquests assajos són els que es podran veure a l'IBC 2008. El projecte ARENA mostrarà els seus avanços a l'estand de l'EBU-UER (Unió Europea de Ràdio i Televisió) de l'IBC.
Anar al contingut