La CCMA comença l'any amb un nou rècord d'audiència a internet

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha batut el gener un nou rècord d'audiència a internet, segons les dades que audita mensualment l'OJD

Els portals de la CCMA han obtingut prop d' 1,58 milions d'usuaris únics, i han superat així la seva millor marca històrica, registrada el desembre. El portal 3cat24.cat ha aplegat més usuaris que mai, 343.000, i es consolida com a referència entre els webs informatius en català. Els webs de Televisió de Catalunya, per la seva banda, han aconseguit la segona millor marca de la seva història, amb 1,19 milions d'usuaris, i Catalunya Ràdio ha pujat un 30% respecte al gener del 2009 i ha arribat als 229.000. 3cat24.cat aconsegueix 80.000 usuaris nous en només un any El portal 3cat24.cat ha superat el rècord d'audiència que va assolir el desembre, quan va aplegar 317.000 usuaris únics. El gener ha arribat fins els 343.000, un 8% més. En només un any s'han guanyat gairebé 80.000 usuaris únics i l'augment d'audiència respecte al gener del 2009 ha estat del 30%. Les informacions referides a les pluges i les nevades han estat les més seguides, així com l'article d'opinió "Independència", de Josep Cuní, i el twitter d'Antoni Bassas des d'Haití. tv3.cat continua a ritme de rècord El grup de webs del Televisió de Catalunya gairebé ha igualat la seva millor audiència, l'1,198 milions del desembre, i ha obtingut 1,191 milions d'usuaris únics el gener. Aquesta xifra significa un 30% més d'usuaris únics respecte al gener del 2009. Una bona part d'aquest èxit cal atribuir-lo al consum de vídeo per internet, un aspecte en què Televisió de Catalunya és capdavantera. El programa més vist ha estat "Crackòvia", amb 335.000 visionats en línia, seguit de "La Riera" (325.000) i els "Telenotícies" (307.000). Pel que fa als resultats per vídeos, el lideratge del mes és per a la peça del "Telenotícies" que recollia el moment en què el públic del concert de "Manel" al Palau de la Música reclamava la renovació de Guardiola. Aquesta informació ha tingut més de 39.000 visionats. El segon i tercer llocs són per als "Crackòvia" dels dies 11 i 18 de gener, que han aconseguit 38.000 i 37.000 visionats, respectivament. Catalunya Ràdio puja un 30% El grup d'emissores de Catalunya Ràdio segueix en línia ascendent. En tan sols un any ha sumat 55.000 usuaris únics, passant dels 175.000 que tenia el gener del 2009 als actuals 229.000, un augment del 30%. Respecte al desembre, la pujada ha estat del 4%. Cal destacar també els rècords d'hores servides en "stream" per Catalunya Informació i Catalunya Música. L'emissora informativa ha arribat a les 30.000 hores i ha superat el sostre de 27.300 hores, obtingudes l'octubre del 2009. Pel que fa a Catalunya Música, se situa ja en 66.500 hores, i supera així amb escreix les 64.000 de l'octubre. A més, ha incrementat l'audiència un 44% respecte al desembre i ha sumat 9.000 usuaris únics. iCat fm, per la seva banda, ha tancat el primer mes de l'any amb 48.324 usuaris únics (un 5% més que el desembre) i 297.651 hores servides en "stream". Elsesports.cat augmenta un 15% Les xifres també han estat destacables per al portal esportiu de TV3 i Catalunya Ràdio, que ha aconseguit un augment de prop del 15% en només 12 mesos. Elsesports.cat ha passat de 95.000 usuaris únics el gener del 2009 a 110.000, una fita que el consolida com a líder del sector a la xarxa. El portal gastronòmic ClubdeCuines, per la seva banda, ha sumat 29.000 usuaris únics, una de les millors marques en els seus tot just deu mesos d'existència.
Anar al contingut