"Estàs Igual!, el primer programa transmèdia interactiu a instagram

A partir d'avui "Estàs igual!" crearà una experiència transmèdia que comença amb el capítol "Ovelles negres", que es podrà veure per TV3 el dijous 14 de desembre.

"Estàs Igual!", el programa que emet cada dijous a les 22.35 TV3, produït per LaviniaNext i presentat per l'actriu Cristina Brondo, obre la porta a una nova experiència transmèdia per a tots els espectadors. A partir d'avui, una setmana abans de l'emissió del capítol "Ovelles negres", l'usuari podrà accedir al programa per a instagram, a més de contingut exclusiu. D'aquesta manera, "Estàs Igual!" és converteix en el primer programa transmèdia interactiu a instagram on l'usuari és qui escull l'ordre de consum.

El procés de visualització interactiu funciona mitjançant mencions a les descripcions. El consum total és d'uns 10 minuts aproximadament de vídeo, un format reduït respecte al convencional que s'emetrà per televisió però que compta amb material inèdit sobre els protagonistes, el making of, experiències reals viscudes a les escenes, imatges... Així, es podrà visualitzar "Estàs Igual!" exclusivament a través d'instagram d'una manera personalitzada però alhora pensada perquè sigui lineal i tingui un fil conductor, o es podrà utilitzar l'eina com una segona pantalla mentre es visualitza simultàniament el programa a la televisió.

Jordi Salvat, editor de continguts digitals de TV3, explica com "Des de TV3, contemplem les xarxes socials com un espai idoni on adaptar-nos als nous hàbits de consum i innovar en les formes de narració. Volem que els nostres programes estiguin presents en l'àmbit digital per oferir la millor experiència d'usuari a la nostra audiencia, i creiem que amb aquest nou projecte,"Estàs igual!", enriquim la televisió tradicional. Incorporem un consum interactiu que fa que l'espectador pugui tocar i experimentar amb els nostres continguts".

Per una altra banda, Pau Chambó, director creatiu de LaviniaNext, destaca que "'Estàs Igual!' a instagram és fruit de l'atreviment de dues empreses que han acceptat el risc d'afrontar aquest repte. Des de LaviniaNext és una obligació que ens autoimposem, la recerca constant d'innovació, i el fet que a TV3 comparteixin l'actitud és el que ha fet possible crear un producte únic al món".

Instagram, una de les principals xarxes socials del món, representa com cap altra l'esperit d'"Estàs Igual", on la fotografia té un paper predominant. A més, instagram igual que el programa, representa una forma de mostrar la vida per a milions de persones.

El primer capítol amb què es podrà gaudir d'aquest format exclusiu i innovador al món, "Ovelles negres", promet ser un dels més "canalles" de la temporada, amb uns participants de personalitat aclaparant.  

"Estàs igual!" és l'adaptació de la producció danesa "Get the Picture". L'objectiu del programa és repetir la fotografia d'un grup, feta anys enrere, amb els mateixos protagonistes. La imatge final és emocionant, però el recorregut fins a aconseguir-la ho supera amb escreix. La recerca dels protagonistes dels quals, en ocasions, no es té cap pista, que han d'acceptar el joc d'enfrontar-se amb el passat, amb el risc que suposa de despertar vells sentiments, és el repte a superar en cada programa per aconseguir aquesta imatge final. Durant tot aquest procés el programa descobreix les històries que s'amaguen darrere dels protagonistes, com ha evolucionat la seva vida i també què hi ha darrere la imatge original, alhora que retratarà l'època en què es va fer la fotografia.

"Estàs Igual!", que s'emet dijous al segon "prime time" nocturn, ha liderat aquesta franja en la majoria dels capítols emesos.

tv3.cat/estasigual

facebook.com/estasigualTV3

twitter.com/estasigualTV3

instagram.com/estasigualTV3