Es presenta la campanya de sensibilització de La Marató de TV3, que enguany tractarà les malalties mentals greus

Avui s'ha fet pública la campanya de sensibilització i difusió de La Marató de TV3 de 2008, que es posarà em marxa el proper 3 de novembre. L'acte, que ha tingut lloc a l'Auditori de Televisió de Catalunya, ha estat presentat pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i de la Fundació La Marató de TV3, Albert Sáez, la directora de RSC i responsable de la Fundació, Carme Basté , el Coordinador de la Comissió Assessora Científica de la Fundació, Dr.Carles Miquel, i el director del programa La Marató de TV3, Xavier Abad.

Albert Sáez ha descrit la campanya de sensibilització de La Marató com una "crida al conjunt de la ciutadania sobre la importància de les malalties" i ha fet especial esment al moviment social que implica aquest programa de TVC. Així mateix, el president de la CCMA ha posat de relleu la posició central que ocupa La Marató de TV3 en la recent creada àrea de Responsabilitat Social Corporativa, en "exemplificar la vocació de servei públic de la CCMA". La directora d'aquesta àrea, Carme Basté, ha destacat l'acció de sensibilització i dinamització social que comporta La Marató de TV3, a l'entorn de la qual es crea una "xarxa social real". També ha parlat de la importància d'adreçar la campanya que avui s'ha presentat als joves, que són un col·lectiu "permeable al missatge de La Marató" i un canal idoni de divulgació d'aquest missatge. Pel que fa a l'organització de les seus telefòniques el dia del programa, Carme Basté ha explicat que enguany seran 934 les línies d'atenció telefònica instal·lades, el que suposa un increment de 252 línies respecte la passada edició. Basté també ha presentat l'Espai Movistar com a nova seu de La Marató 2008, que funcionarà durant les hores de més afluència de trucades de donants. En la seva intervenció, el Coordinador de la Comissió Assessora Científica de la Fundació, Carles Miquel, ha subratllat la incidència de les malalties mentals greus en la societat i ha recordat l'existència de grups de recerca de primera línia a Catalunya, que podran desenvolupar projectes d'investigació en aquest àmbit gràcies als fons que obtingui La Marató. "Desestigmatitzar les malalties mentals greus i les persones que les pateixen" és un dels objectius de la dissetena edició de La Marató, segons ha explicat el seu director, Xavier Abad, que també ha desvetllat que les periodistes Lídia Heredia i Raquel Sans seran les encarregades de presentar el programa, que enguany, començarà a les 10 del matí i s'emetrà al llarg de gairebé 15 hores. La campanya En la campanya de sensibilització de La Marató de 2008, entorn als 250 professionals de la medicina impartiran al voltant de 3.000 conferències divulgatives en més de 1.000 centres educatius i cívics de Catalunya. Les conferències comptaran amb el suport d'un DVD divulgatiu editat especialment per a la campanya, que inclou la descripció del grup de malalties tractades i testimonis de persones que les pateixen. Durant l'acte d'avui, s'ha projectat el vídeo i s'ha presentat el videojoc de La Marató, una novetat d'aquesta edició que permetrà als joves entendre millor les malalties mentals greus. La campanya de difusió de La Marató 2008 comptarà amb el suport d'entitats i col·lectius d'arreu de Catalunya, que ja estan preparant centenars d' actes populars amb l'objectiu de recaptar fons. Es preveu que en la present edició se superin les 1.000 activitats populars. Els ajuntaments catalans també s'adheriran a la campanya col·locant pancartes als carrers de la seva població, tot motivant la participació ciutadana. En la presentació d'avui s'han desvetllat detalls sobre la nova edició del Disc de La Marató i El Llibre de La Marató, una de les novetats que presenta l'edició 2008 del programa.
DOCUMENTS RELACIONATS
Anar al contingut