El making of... El disc de La Marató

Aquest dilluns, a les 23.55, TV3 emet "El making of... El disc de La Marató" on es posaran imatges a la banda sonora de La Marató d'enguany. El "Making of" és el repàs al seu procés de gravació en què artistes, productors i tècnics s'impliquen professionalment i emocionalment.
El diumenge 29 de novembre (com a dia únic) es posarà a la venda l'11ena edició d'"El disc de La Marató", un projecte que va més enllà de l'àmbit musical, a través de 15 mitjans de comunicació.

Quins canvis ha introduït Macaco en un clàssic com "Qualsevol nit pot sortir el sol"? Com ha portat la Bebe cantar per primera vegada en català? I en Carlos Baute? Va passar molts nervis, la Niña Pastori, a l'estudi de gravació? Quina cara els va quedar a Nyandú quan van saber quina cançó interpretarien? Quines dificultats han encarat la Sara Pi, la Judit Neddermann i l'Alessio Arena per adaptar un tema mític dels 70?

El "making of" inclou el testimoni musical i personal dels trenta artistes que conformen les 20 cançons del disc d'aquest any. La relació amb els productors, els assajos previs a enregistrar la cançó, les sensacions abans i després de penjar els cascos a l'estudi... Situacions quotidianes per als músics que, en l'àmbit de La Marató, han generat moments únics i d'una gran intensitat emocional.

"La intenció d'ajudar és l'única que ens mou als músics a participar en aquest tipus de coses", afirmava Álvaro Urquijo, de Los Secretos, que ha versionat al català el tema propi "Pero a tu lado". "Hem anat a fer una cançó festiva i hem intentat passar-nos-ho el millor possible", explicava en Josep Bordes, de Pepet i Marieta, amb una perruca al cap, justament després de versionar "La vida es un carnaval", de Celia Cruz.

En definitiva, emoció, humor, generositat, empatia, esforç... Paraules que resumeixen l'esperit del disc de La Marató  i que ens serveixen com a leit motiv del reportatge.

L'onzena edició discogràfica física es posarà a la venda, únicament, el diumenge 29 de novembre, al preu de 10 euros, amb els diaris d'àmbit català. Aquest any hi ha el retorn del diari "La Mañana" de Lleida i la incorporació de dos diaris que tenen una periodicitat regular que inclou l'edició del dissabte, són el "Diari de Sabadell" i el "Diari de Terrassa". A aquests tres cal sumar-hi els habituals de cada any, "La Vanguardia", "El Periódico de Catalunya", "El Punt Avui",  "ARA" , "Mundo Deportivo", "Sport", "Diari de Tarragona", "Diari de Girona", "Regió 7",  "Segre", "La Grada" i "L'Esportiu". L'edició serà de 220.000 còpies.

A partir del dia 29, el disc es podrà adquirir digitalment a iTunes, al preu de 9,99 euros.

La recaptació que s'obtingui en aquesta edició es destinarà al marcador de La Marató del 13 de desembre, amb l'objectiu de finançar projectes de recerca científica sobre la diabetis i l'obesitat. La Marató ha recaptat més de 142 milions d'euros en les 23 edicions anteriors, que han permès impulsar 680 projectes de recerca sobre un ampli grup de malalties greus i sense curació coneguda.

La producció musical, com en altres edicions, va a càrrec de Marc Parrot, els germans Toni i Txasqui Ten i Jordi Cubino. Àngel Lacalle és el director d'un projecte en què han col·laborat els equips del programa, La Fundació La Marató de TV3, Catalunya Ràdio, TV3 i TVC Edicions.

"El making of... El disc de La Marató" es podrà a tornar a veure dissabte 28, abans del Telenotícies Vespre.

tv3.cat/marato
facebook.com/lamarato
twitter.com/la_marato